اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

شاهین‌شهر، رتبه سوم دریافت تسهیلات رونق تولید استان را دارد

رئیس اداره صمت شاهین‌شهر و میمه، از رتبه سوم شهرستان در راستای دریافت تسهیلات رونق تولید در استان اصفهان و اولویت‌ در سرمایه‌گذاری و حل معضلات شهری خبر داد.

مصطفی بدیعیان، در گفت و گو با ایسنا، به ۷۵۰۰ واحد صنفی با پروانه کسب توزیعی_خدماتی و تولیدی_خدمات فنی در شهرستان اشاره و اظهار کرد: شهرستان شاهین‌شهر و میمه سومین قطب صنعتی استان بوده و به دلیل کثرت واحدهای صنعتی در شهرستان، بعد از شهر اصفهان و کاشان رتبه سوم دریافت تسهیلات رونق تولید را دارد.

وی، با بیان اینکه دو هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان زیر نظر ۲۳ اتحادیه در رسته‌های توزیعی، خدماتی و تولیدیِ خدمات فنی مستقر است، افزود: امسال برای ۳۹ واحد صنعتی، تسهیلات رونق تولید به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۶ میلیون و ۲۲۶ هزار ریال در استان تصویب شده که از این تعداد ۴ واحد، تسهیلات رونق تولید خود را به ارزش ۱۵۶میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

صنایع پاک، اولویت سرمایه‌گذاری در شهرستان است

رئیس اداره صمت شهرستان شاهین شهر و میمه، بر رعایت قانون احداث شهرک‌های صنعتی، خارج از شعاع ۵۰ کیلومتر تاکید کرد و افزود: تاسیس شهرک‌های صنعتی، پس از انقلاب، بر قاعده خارج از شعاع ۵۰ کیلومتر مانند شهرک صنعتی مورچه‌خورت بوده، اما برخی دیگر از شهرک‌های صنعتی و کارگاهی مانند کوره‌های آجر پزی گز، معادن جعفر آباد، شهرک محمود آباد، نیروگاه و پالایشگاه پیش از انقلاب در خارج از محدوده صنعتی بودند، که اکنون، با گسترش شهرها در محدوده شهری و مسکونی واقع شده‌اند.

بدیعیان، اولویت سرمایه گذاری در شهرستان را صنایع پاک دانست و خاطرنشان کرد: در راستای تامین سلامت محیط زیست، پیشگیری از آفات و آسیب‌های زیست محیطی، اولویت سرمایه‌گذاری در شهرستان بر صنایع پاک مانند ریسندگی، پوشاک، پارچه و منسوجات پارچه‌ای و الیاف مصنوعی است.

وی، بر هماهنگی اداره محیط زیست مستقر در اداره صمت و  اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان، تاکید کرد و افزود: تعطیلی مراکز صنعتی آلاینده با افزایش غلظت آلودگی هوا و بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان، بیانگر همکاری همسو و همگام این دو واحد با یکدیگر است.

رئیس اداره صمت شهرستان، با بیان اینکه صدور مجوز احداث صنایع براساس مطالعات بوم شناسی است، تصریح کرد: صدور مجوز احداث در گرو مطالعات بوم شناسی، اقلیم محلی و تایید قطعی استعلام از ۱۱ نهاد بوده و در صورت تایید نشدن حتی یک نهاد هیچ نوع مجوزی صادر نمی‌شود.

ساماندهی واحدهای کارگاهی اولویت شاهین شهر

بدیعیان، با بیان اینکه واحدهای تعمیر خودرو و کارگاه‌های ساخت ملزومات خانگی در خیابان صنعتی شاهین شهر مستقر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر معضل بزرگ شهر، استقرار واحدهای صنعتی و کارگاهی در مکانی است که بیش از ۳۰ سال پیش، جانمایی و جای گذاری شده‌اند.

وی، با اشاره به افزایش جمعیت و خودروهای سطح شهر، افزود: اکنون تعداد این واحدها به هفت هزار و ۵۰۰ واحد رسیده و باید مکانی جدید در حاشیه شهر برای استقرار، اشتغال و دسترسی آسان و سریع به آنان، در نظر گرفته شود.

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA به اطلاع شهروندان محترم شاهین شهر می‌رساند، دومین نمایشگاه قرآن و عترت از 18 تا 20 فروردین ماه 1402 در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می‌باشد.

برگزاری دومین نمایشگاه قرآن و عترت در شاهین شهر | اطلاعیه

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA به اطلاع شهروندان محترم شاهین شهر و شهرهای حومه می‌رساند، دومین نمایشگاه قرآن و عترت شاهین‌شهر از 18 تا 20 فروردین ماه 1402 در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *