اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

برگزاری نشست مدیران شهرداری شاهین شهر با فرماندار شهرستان

سرپرست شهرداری شاهین شهر به همراه معاونین و روسای سازمان‌ها و مسئولین واحدهای شهرداری با فرماندار درقالب نشستی دیدار و گفتگو نمودند.
اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبیین سابقه و جایگاه مدیریت شهری و شهرداری ها در تاریخ اداری و اجتماعی کشور و سیر تحول نظام مدیریت شهری از بلدیه تا شهرداری های امروز، شهرداری را معرف و شناسنامه شهر دانست و گفت: به دلیل زندگی روزانه شهروندان در بستر شهر و استفاده از خدمات عمومی، ارتباط مستقیمی بین حقوق شهروندی مردم با فعالیت شهرداری ها وجود دارد.

تاجمیری با معرفی ظرفیت های شهرستان و شهر شاهین شهر از جمله در بخش های توسعه انسانی و زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی و لوازم شهری و مدنی و تقدیر از زحمات و تلاش‌های متولیان امر از ابتدای پیدایش این شهر تا کنون گفت: به دلیل نرخ بالای مهاجرت و رشد جمعیت پیش‌بینی می‌شود جمعیت شاهین شهر در ۱۴۰۰ به بیش از ۲۰۰ هزار نفر برسد و لذا سیاست گذاری شهری و پیش‌بینی طرح‌های توسعه و خدمات عمومی می بایست متناسب با این وضعیت صورت گیرد.

فرماندار تقویت احساس هویت و تعلق خاطر شهروندی در شاهین شهر را از ارکان و مبانی توسعه شهر دانست و اظهار داشت: علی‌رغم این شاخص‌های توسعه انسانی، وضعیت خوبی در این رابطه حاکم نیست و مشارکت  ونظارت واقعی شهروندان در امور شهری می بایست افزایش یابد

تاجمیری در رابطه با اشاره به جایگاه شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مستقیم مردم در پارلمان محلی شهری و اهمیت و اثرگذاری استفاده از اختیارات و امکانات قانونی شورا گفت: از شورای شهر شاهین‌شهر انتظار می‌رود در ماههای پایانی فرصت خدمت خود تا برگزاری انتخابات دوره ششم شوراهای اسلامی اولویت ها و نیازهای واقعی شهر در بخش‌های فرهنگی اجتماعی و زیربنایی و عمرانی را وجهه همّت خود قرار دهند و با به رسمیت شناختن استقلال عمل اجرایی شهرداری به بی ثباتی مدیریت شهر خاتمه دهند

فرماندار با اشاره به مشکلات عدیده داخلی شهرداری از جمله درآمدهای محلی، کاهش اعتبارات ارزش افزوده و آلایندگی، تورم نیروی انسانی و ….گفت: متاسفانه در گذشته به دلیل بالا بودن میزان درآمدها و اعتبارات شهرداری بدون رعایت ضوابط و گاها نگاههای حمایتی و معیشتی تعداد زیادی از افراد در شهرداری مشغول به کار شده اند که در سنوات اخیر با چالش مواجه شده و مدیریت منابع انسانی شهرداری را با ابهاماتی روبرو کرده است. با این حال توانمندسازی و ارتقای نیروی انسانی فعلی شهرداری به ویژه در مشاغل مدیریتی ضرورت دارد

وی گفت: مدیریت شهری نقش بسزایی در ارائه خدمات عمومی به شهروندان دارد؛ بنابراین ضروری است این نقش بیش از پیش به نحو احسن ایفا شود.

وی در ادامه با تشکر از زحمات و تلاش های سرپرست شهرداری و تمامی معاونان و مدیران در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان گفت: رضایت مندی، امید و نشاط شهروندان ارتباط مستقیمی بر عملکردها در مجموعه شهرداری دارد.

تاجمیری با اشاره به اینکه بیش از سیصد وظیفه برعهده شهرداری گذاشته شده گفت: در این راستا باید استقلال عمل شهرداری حفظ گردد تا بتواند به نحو مطلوب تری ارائه خدمات نماید.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام رضایت از روند احداث پروژه های عمرانی در شهر توسط شهرداری به خصوص عملیات اجرایی پروژه عظیم متروی شاهین شهر- اصفهان گفت: با توجه به اینکه متروی شاهین شهر- اصفهان از مهمترین و تأثیرگذارترین پروژه های شهری است،باید با همیاری و مساعدت مسؤولان استانی روند احداث آن به پیش رود.

تاجمیری در بخشی از سخنان خود به معضل بیماری کرونا اشاره نمود و گفت: از آنجاییکه متأسفانه این ویروس منحوس روز به روز در حال انتشار است ضروری است رعایت فاصله گذاری و زدن ماسک جدی گرفته شود و به دیگران نیز توصیه گردد.

فرماندار شهرستان شاهین شهرومیمه در پایان ضمن اعلام حمایت بیش از پیش فرمانداری از مدیریت شهری گفت: ان شاء الله با همیاری و همکاری یکدیگر تلاش خواهیم نمود گام های استوار تری برای خدمت به شهروندان ارجمند برداریم.

احمدرضا پری تبار سرپرست شهرداری شاهین شهر نیز در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از حمایت های فرماندار شهرستان شاهین شهرومیمه گفت: خوشبختانه فعالیت ها و اقدامات مناسبی در حوزه ها و بخش های مختلف شهرداری با وحدت و همدلی همه همکاران خدوم در حال انجام است.

تاجمیری در پایان ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات مدیریت و کارکنان شهرداری به ویژه در مبارزه با ویروس کرونا بر لزوم برنامه ریزی و اقدام در جهت ترمیم و اصلاح جایگاه شهرداری در افکار عمومی و تکریم بیش از پیش مردم و مراجعین در شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی امروز تاکید کرد.

سرپرست شهرداری شاهین شهر نیز در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از حمایت های فرماندار شهرستان شاهین شهرومیمه گفت: خوشبختانه فعالیت ها و اقدامات مناسبی در حوزه ها و بخش های مختلف شهرداری با وحدت و همدلی همه همکاران خدوم در حال انجام است.

در این نشست پری تبار سرپرست شهرداری شاهین شهر و تعدادی از مدیران گزارشی ازعملکرد و آخرین وضعیت فعالیت ها و نیازهای شهرداری و طرحهای مهم از جمله قطار حومه ای (مترو شاهین شهر – اصفهان) ارائه نمودند.

وی در ادامه به پروژه عظیم متروی شاهین شهر- اصفهان اشاره نمود و گفت: برای هموار شدن ادامه عملیات اجرایی این پروژه با اهمیت، از مسؤولان استانی و کشوری درخواست همیاری و مساعدت داریم.

پری تبار در بخشی از سخنان خود به برخی از مشکلات و چالش های شهرداری پرداخت و گفت: ان شاء الله با توکل بر خداوند متعال، همیاری همکاران و توجه و مساعدت مسؤولان امر بتوانیم بر مشکلات پیش رو فائق آییم.

سرپرست شهرداری شاهین شهر از حمایت های شورای اسلامی شهر تشکر نمود و گفت: علی رغم شرایط خاص اقتصادی ولی لحظه ای از خدمت رسانی به شهروندان عزیز غافل نخواهیم بود.

گفتنی است در این دیدار معاونان و مدیران شهرداری شاهین شهر به بیان دیدگاهها و مشکلات حوزه ها و بخش های مربوطه پرداختند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *