اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

قصه گویی ابزاری تربیتی در انتقال ارزش‌ها و مفاهیم فرهنگی به کودکان است

در اختتامیه استانی دوسالانه قصه گویی «نهال امید» استان اصفهان مطرح شد؛ قصه‌گویی ابزاری تربیتی در انتقال ارزش‌ها و مفاهیم فرهنگی به کودکان است.

ماهانا آقاداوود، یکی از داوران دوسالانه قصه‌گویی نهال امید در استان اصفهان، در مراسم اعلام نتایج داوری بخش صحنه‌ای و دیجیتال این جشنواره، قصه‌گویی را یکی از ابزارهای تربیتی در انتقال ارزش‌ها و مفاهیم فرهنگی به کودکان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید روز پنجشنبه ۵ آبان با حضور احسان محمدی، معاون اداره امور اداری و مالی؛ محسن شمس، رئیس اداره امور کتابخانه ها و کتابخوانی؛ مجتبی درویشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نجف آباد؛ توکل صالحی، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمینی شهر؛ عبدالرسول محمدی، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز؛ مصطفی جعفری، اکرم شبان و ماهانا آقاداوود، داوران مرحله استانی قصه گویی، برگزیدگان مرحله اول، جمعی از کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خمینی شهر برگزار و نتایج داوری بخش صحنه‌ای و دیجیتال دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید در استان اصفهان اعلام شد.

ماهانا آقاداوود، داور مرحله استانی قصه گویی نهال امید و از کارشناسان موسسه سرزمین قصه‌های کهن در این مراسم، با اشاره به اهمیت قصه گویی برای کودکان بیان داشت: قصه گویی و داستان خوانی به عنوان یکی از ابزارهای تربیتی ارزش‌ها و مفاهیم فرهنگی، تربیتی و اخلاقی را به صورت غیرمستقیم به کودکان انتقال می دهد.

وی افزود: قصه‌گویی هنری ارزشمند است که کودکان با شنیدن آن، توانایی حل مساله را می آموزند، تخیل و خلاقیتشان تقویت می شود، مهارت گوش دادن می آموزند و مهارت های ارتباطی و فن بیان آنها بهبود می یابد.

در ادامه این مراسم، اکرم شبان دیگر داور این جشنواره و از کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیانیه پایانی هیأت داوران مرحله استانی دوسالانه قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان اصفهان را قرائت کرد و نفرات برگزیده، معرفی و تقدیر شدند.

در بخش اجرای صحنه‌ای ویژه کتابداران : بهنوش اخلاصی، پروین گودرزیان و لیلا کاظمی و در بخش اجرای صحنه‌ای غیرکتابدار : هدی احمدی، مریم جهانگیری و مریم معینی به مرحله منطقه ای راه یافتند.

همچنین ۶ اثر برتر بخش قصه دیجیتال جشنواره نیز در دو گروه کتابدار و غیرکتابدار معرفی و از فاطمه زهرا صادقی، اکرم امینی، زهرا صادقپور، طاهره دانشیار، عاطفه عابدزاده و سمیرا کرمی به عنوان قصه‌گویان برگزیده بخش دیجیتال تقدیر شدند.

خبرنگار : سمیرا کرمی

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *