اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

آخرین اقدامات صورت گرفته در شاهین‌شهر و میمه برای مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، ویروس جدیدی به نام کرونا چند وقتی است که میهمان ناخوانده خانواده‌های ایرانی شده است و تعدادی نیز در ایران تاکنون به این ویروس ناخوانده مبتلا و حتی در برخی از این افراد منجر به مرگ شده است، کروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌توانند باعث بروز بیماری‌هایی از سرماخوردگی معمولی تا عفونت‌های جدی‌تر ریوی مانند برونشیت، ذات‌الریه یا سندروم حاد تنفسی شدید یا همان بیماری سارز شوند.

ویروس جدید کرونا که ابتدا در استان هوبِی چین بررسی و ثبت شد علائمی مشابه با سرماخوردگی و آنفولزا دارد اما در مراحل بعدی موجب عفونت ریوی و مشکلات تنفسی جدی‌تری می‌شود. آنچه در بیشتر بیماران مبتلا به ویروس کرونای جدید دیده می‌شود عفونت هردو ریه به شکل ذات‌الریه است. ویروس کرونای جدید SARS-CoV-2 و بیماری تنفسی‌ای که ایجاد می‌کند COVID-19 نام‌گذاری شده است.

ضد عفونی شهر شاهین‌شهر توسط شهرداری

شهرداری شاهین‌شهر در راستای مقابله با ویروس کرونا مکان‌های عمومی ازجمله ناوگان حمل‌ونقل عمومی را با خرید ۸۰ دستگاه سم‌پاش شهر را ضدعفونی کرد.

مجید عرفان منش معاون حوزه اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین‌شهر اظهار کرد: واحد HSE این حوزه در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حساسیت و اهتمام کامل نسبت به ضدعفونی مکان‌های عمومی شهر اقدام می‌نماید.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در این اقدام مهم مکان‌های عمومی شامل بوستان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، ترمینال‌های حمل‌ونقل درون و برون شهری، ایستگاه اتوبوس هوشمند، ترمینال حافظ، سرویس‌های بهداشتی، وسایل حرکات درمانی و وسایل بازی مستقر در بوستان‌ها و دیگر مکان‌های عمومی سطح شهر به‌صورت روزانه تا نابودی کامل ویروس ضدعفونی می‌گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری شاهین‌شهر از شهروندان ارجمند خواست در سطح شهرحدالامکان از ماسک و دستکش استفاده و از ترددهای غیر ضروری در مکان‌های عمومی شهر اجتناب نمایند. در حال حاضر روزانه ۷۰ دستگاه اتوبوس به شهروندان شاهین‌شهری از ساعت ۵: ۴۵ صبح تا ۲۱: ۲۵ خدمت‌رسانی می‌کنند.

عرفان منش گفت: علاوه بر اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی، روزانه دو ایستگاه هوشمند اتوبوس در سطح شهر نیز ضدعفونی می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه یک هزار و ۱۰۰ تاکسی شهری با نظارت و هماهنگی کارشناسان سازمان حمل‌ونقل عمومی شهرداری شاهین‌شهر ضدعفونی می‌شود. افزود: سلامتی شهروندان برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا از هیچ خدمتی فروگزار نخواهیم بود.

 

مورد قطعی ابتلا به کرونا در شاهین‌شهر هنوز شناسایی نشده است

اسفندیار تاجمیری بر رعایت بهداشت فردی و اصول خود مراقبتی تأکید و اظهار کرد: در روزهای گذشته سه نفر مشکوک به کرونا در شاهین‌شهر شناسایی‌شده‌اند، که دو نفر فوت شده و یک نفر در بیمارستان تحت مراقبت است.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه تست کرونا یکی از متوفی‌ها بر عدم ابتلای وی به کرونا بوده، اما هنوز نتیجه دو تست دیگر اعلام نشده است و تاکنون مورد قطعی ابتلا به کرونا در شاهین‌شهر شناسایی نشده است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه  با تأکید بر لزوم حفظ سلامت عمومی، افزود: تجمعات گروهی، بازارهای روز و شب، بازار فلافل فروش‌ها و مکان‌های عمومی در راستای پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی در ادامه گفت: تیم تعزیراتی و مقابله با سودجویی فعالیت‌خود را در راستای مقابله با سوءاستفاده برخی افراد از شرایط موجود و اقدام به احتکار و گران‌فروشیِ مواد ضدعفونی، الکل، ماسک و سایر ملزومات بهداشتی در شهرستان شروع به فعالیت کرده است.

کاهش ساعت کاری ادارات شهرستان شاهین‌شهر و میمه

استاندار اصفهان از کاهش ساعت کاری ادارات دولتی، به‌منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان خبر داد. در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، مصوب شد در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، ساعات کاری ادارات در استان اصفهان از ۸ تا ۱۲ باشد. دستگاه‌های امدادی و خدماتی مشمول این مصوبه نخواهند بود.

راه‌اندازی یک سایت جهت تشخیص ویروس کرونا

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با راه‌اندازی یک سایت به شما می‌گوید که چقدر احتمال دارد به ویروس کرونا مبتلا شده باشید و چه باید بکنید. خیلی از مراجعات غیرضروری با مراجعه به این سایت کاهش پیدا خواهد کرد:

www.coronaisfahan.ir

کرونا ویروس، یک ویروس کاملاً طبیعی یا یک تولید آزمایشگاهی؟

حسین ابراهیمی ناغانی عضو شورای شهر شاهین‌شهر و همچنین عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد طی مقاله‌ای تحقیقی با عنوان «کرونا ویروس، یک ویروس کاملاً طبیعی یا یک تولید آزمایشگاهی؟» آورده است؛ جنگ‌های بیولوژیکی سابقه طولانی دارد.

نماز جمعه این هفته شاهین‌شهر به خاطر ویروس کرونا لغو شد

حجت‌الاسلام قاسم هاشمی امام‌جمعه شاهین‌شهر با تأکید بر تأمین امینت و سلامت شهروندان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا و تأمین امنیت و سلامت آنان و توصیه پزشکان و مراجع ذیصلاح در تأمین بهداشت و سلامت، علی‌رغم تمهیدات بهداشتی اندیشیده شده، نماز جمعه این هفته برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/ج

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *