اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

دستورالعمل زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در شاهین شهر کارآمد نیست

به گزارش رسانه شاهین شهری به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: دستورالعمل زنده گیری سگ‌ها از سال‌های گذشته تدوین، ابلاغ و به‌عنوان ملاک عمل قرار گرفته است اما از لوازم اجرایی مناسب و کارآمدی لازم برخوردار نیست.

چندی پیش چند قلاده سگ ولگرد در شاهین شهر از توابع استان اصفهان به یک مرد ۳۹ ساله حمله کردند و  سبب مرگ او شدند.

 این حادثه روز دوشنبه گذشته در زمین‌های بایر اطراف اتوبان “معلم” در نزدیک طرح مسکن مهر شاهین شهر اتفاق افتاد و در جریان آن مرد ۳۹ ساله بر اثر حمله حدود هشت قلاده سگ وحشی دچار جراحت‌ شدید شد و در دم جان باخت و روزهای قبل نیز یک مرد ۴۳ ساله‌ نیز در حمله سگ ها مصدوم و به بیمارستان منتقل شده است.

اسفندیار تاجمیری فرماندار شاهین‌شهر و میمه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با ابراز تاسف از وقوع این حادثه تلخ و عذرخواهی از شهروندان شاهین شهری، افزود: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و ارتباطی شهرستان شاهین شهر و وجود مراکز مختلف و صنایع و موقعیت شهرک چرم شهر و پسماندها، بستر برای اجتماع اینگونه حیوانات نظیر سگ و گربه ولگرد وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهین شهر با معضل و مشکل وجود حیوانات ولگرد و بلاصاحب مواجه است ادامه داد: با توجه به چارچوب‌ها و ضوابط اجرایی، کارگروهی به‌عنوان کارگروه کنترل حیوانات ناقل به انسان در ساختار مدیریتی شهرستان با مسوولیت شهرداری‌ها وجود دارد که مدیریت آن بر عهده شهرداری مرکز شهرستان قرار دارد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه اظهار داشت : رسیدگی به این مساله تلخ و ناگوار در حوزه مسوولیت مدیریت شهری و بطور خاص شهرداری مرکز این شهرستان است.

وی اضافه کرد: روز گذشته جلسه اضطراری با حضور بخشداران و شهرداران شهرهای مختلف شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد و با توجه به اهمیت موضوع و بحث امنیت جسمی، فیزیکی، سلامت و جان شهروندان هماهنگی و تاکیدهای لازم انجام شد و دستورات انتظامی و قضایی لازم در این زمینه توسط دادستان شهرستان صادر شد.

تاجمیری تاکید کرد: از همه شهرداری‌ها، بویژه شهرداری مرکز شهرستان شاهین شهر انتظار داریم که این مساله را بطور جدی پیگیری کنند و اقدامات لازم در خصوص دستورالعمل زنده گیری سگ‌ها و رفع این مشکل را انجام دهند.


 

منبع خبر: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ – هشتم اردیبهشت ماه یکهزار و چهارصد خورشیدی

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه اجتماعی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:
http://instagram.com/shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *