اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

اشتغالزایی ۳۰۰۰ نیروی تحصیلکرده با راه‌اندازی دومین منطقه ویژه اقتصادی در اصفهان‌ ( شاهین شهر )

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس ‌گفت: پیش‌بینی شده با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در اصفهان برای تعدادی بالغ بر ۳ هزار نیروی تحصیلکرده و جوان اشتغالزایی صورت گیرد که در پی آن تحولات شگرفی را شاهد خواهیم بود.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، پیرامون جزئیات تصویب طرح دومین منطقه ویژه اقتصادی در استان اصفهان اظهار داشت: نزدیک ۹ سال گذشته تاکنون با توجه به ظرفیت‌های دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه، برای ایجاد ۳ منطقه ویژه اقتصادی تقاضا داشتیم که یکی از این مناطق در حوزه شاهین شهر بود که در نهایت از سوی دولت پذیرفته شد و لایحه آن در اواخر دولت دهم به مجلس شورای اسلامی آمد.

وی افزود: دولت یازدهم و دوازدهم مجدداً نیز همان لایحه‌ای را که مربوط به ایجاد ۱۱ منطقه ویژه اقتصادی و چندین منطقه آزاد بود را بار دیگر به مجلس ارسال و در پی آن مجلس شورای اسلامی چندین بار این لایحه را مصوب کرد، همچنین چندین مرتبه در مجلس دهم به تصویب رسید و به دنبال آن به شورای نگهبان ارسال شد.

اشتغالزایی 3000 نیروی تحصیلکرده با راه‌اندازی دومین منطقه ویژه اقتصادی در اصفهان‌ ( شاهین شهر )

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه شورای نگهبان به این طرح تصویب شده ایراد قانونی وارد کرده، ادامه داد: در نهایت با اصرار مجلس در مصوبه‌ای که خودش داشت، این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد که در آنجا بعد از بررسی‌های صورت گرفته و جلسه‌ای که توانستیم با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کنیم، ایشان به منطقه تیمی را اعزام کردند که آن هیئت در بازدید خود ظرفیت‌های منطقه و زیرساخت‌های موجود را مورد توجه قرار دادند.

حاجی دلیگانی با اشاره به آنکه گرایش منطقه ویژه اقتصادی گرایش صنایع هوایی و فناورانه است، گفت: به موجب وجود باند فرودگاهی به سبب گرایش صنایع هوایی منطقه ویژه اقتصادی، وجود جاده‌های ترانزیت که در مناطق شمالی و جنوبی کشور واقع شده‌اند، اجرای مسیر ریلی و ظرفیت‌های همچون نزدیک بودن به مرکز استان، از جمله مواردی است که موجب ارائه گزارش مثبت از این منطقه به مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

وی وجود نیروی انسانی لازم در شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه و مراکز دانشگاهی در این مناطق را نکته‌ای مثبت دانست و افزود: این موضوع یکی از عوامل اثرگذار در پذیرش این طرح بود که از جمله مواردی که در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید طرح منطقه ویژه اقتصادی بود که بیش از یک ماه از قانونی شدن آن می‌گذرد.

نماینده مردم شاهین شهرو میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه لازمه منطقه ویژه اقتصادی قانونی شدن آن است بدین ترتیب که باید به صورت موردی و با تمام جزییات موجود به تصویب مجلس رسد، اظهار داشت: خوشبختانه این طرح اکنون هم به تصویب مجلس شورای اسلامی و هم به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است. بنابراین به دنبال افراد علاقه‌مندی هستیم که از توانایی و ظرفیت لازم برای سرمایه گذاری برخوردارند تا ضمن تعیین و معرفی متولیان منطقه ویژه اقتصادی به دبیرخانه‌ای که در وزارت اقتصاد در تهران مستقر شده است، کار اجرایی این طرح را آغاز کنیم.

اشتغالزایی 3000 نیروی تحصیلکرده با راه‌اندازی دومین منطقه ویژه اقتصادی در اصفهان‌ ( شاهین شهر )

وی پیرامون مزایای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در اصفهان، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی به نوعی حوزه سرزمینی است که موجب چارچوبی که پیدا می‌کند قوانین خاصی به لحاظ گمرکی، مالیاتی، ورود و خروج کالا و امتیازاتی که به موجب فراوری کالا وجود دارد موجب دگرگونی و ایجاد انگیزه بیش از پیش برای سرمایه‌گذاری می‌شود.

حاجی‌دلیگانی افزود: معمولاً هرگاه مناطق اقتصادی به درستی جانمایی، مستقر شده و فعالیت کرده، آبادانی را با خود به همراه داشته است. به طور مثال منطقه ویژه اقتصادی ۳ هزار هکتاری در مجاورت شهر بم به دنبال استقرار جمع کثیری از واحدهای صنعتی در این منطقه اقتصادی دگرگونی‌های فراوانی از جمله رفع بیکاری جوانان را برای آن منطقه به همراه داشته است.

وی ضمن اشاره به آنکه ایجاد منطقه اقتصادی در شهر سیرجان موجب رفع بیکاری شده است، تصریح کرد: سه راهی سلفچگان از دیگر بخش‌هایی که منطقه ویژه اقتصادی در آنجا مستقر شده که در پی راه‌اندازی آن تأثیرات مثبت عدیده‌ای را در آنجا شاهدیم.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به لحاظ معافیت‌های مالیاتی، استقرار گمرک در این منطقه و ورود و خروج کالا تسهیلات ویژه‌ای برای مناطق ویژه اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان آنکه پیش‌بینی شده است که با راه‌اندازی این منطقه ویژه اقتصادی در اصفهان تعدادی بالغ بر ۳ هزار نیروی تحصیلکرده مشغول به کار شوند، اظهار داشت: با این رخداد اتفاق شگرفی در توسعه منطقه شاهد خواهیم بود.

۱۴۰۰/۰۵/۱۶ – شاهین شهری ( تسنیم )

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
گروه اقتصاد و بازار

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.i r

خبرهای شاهین شهر,خبرهای شهرستان شاهین شهر و میمه,اخبار شاهین شهر,اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه,اخبار اقتصادی شاهین شهر,خبرهای اقتصادی شاهین شهر,شاهین شهر, شاهین شهری,وب سایت شاهین شهر,وب سایت شاهین شهری, پایگاه خبری شاهین شهر,پایگاه خبری شاهین شهری,کانال خبری شاهین شهر,کانال اخبار شاهین شهر

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

با تدبیر دادستان و تلاش پلیس آگاهی شهرستان :
قاتل کارمند شهرداری شاهین شهر در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد | + جزئیات دستگیری قاتل رسول شهریاری

🔶 به گزارش شینا | SHINNA ؛ در پی قتل مرحوم رسول شهریاری | کارمند شهرداری شاهین شهر و مدیر اسبق کانون مداحان و ریاست بسیج هنرمندان شاهین شهر به ضرب گلوله و با سلاح گرم ، با تدابیر دادستان محترم و تلاش پلیس امنیتی و آگاهی شهرستان شاهین شهر و میمه قاتل وی در کمتر از ۱۲ساعت دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت و اسلحه مورد استفاده نیز ضبط گردید. 🔶 بنا بر روایت منابع آگاه در بازجویی های انجام شده از متهم تا این لحظه مشخص شده است که اختلاف خانوادگی انگیزه قاتل برای دست زدن به این جنایت بوده است. 🔶 فرآیند قضایی این پرونده در حال طی شدن است و بازپرس ویژه قتل نیز در حال رسیدگی به پرونده می باشند و نتایج بررسی‌های قضایی در صورت انتشار توسط مقامات مسئول اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *