اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

حسینعلی حاجی : بخش عمده موفقیت یا عدم موفقیت هر دولتی به استانداران و فرمانداران آن بر می‌گردد

عضو هیات رئیسه مجلس: بحث تمرکز زدایی نکته‌ای بسیار دقیق است که در این سال‌ها اتفاق نیفتاده و برعکس آن بعضی اوقات به سمت گرفتن اختیارات هم پیش رفته است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان ، حسینعلی حاجی دلیگانی عصر روز گذشته اظهار داشت: بحث تمرکز زدایی نکته‌ای بسیار دقیق است که در این سال‌ها اتفاق نیفتاده و برعکس آن بعضی اوقات به سمت گرفتن اختیارات هم پیش رفته است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از موارد مهم آن بحث کمیسیون ماده ۵ است؛ در استان اصفهان ۱۱۰ شهر وجود دارد و تصمیمی که در دولت نهم گرفته شد این بود که تمام شهرها دارای طرح جامع شود و وقتی طرح جامع شد تغییراتی که اعمال می‌شود باید در کمیسیون ماده ۵ آن شهر تصویب شود.

وی در این باره توضیح داد: کمیسیون اختصاصی ماده ۵ آن شهر مرکب از معاون عمران استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی و دستگاه‌های مربوطه به اضافه رئیس شورا، شهردار و فرماندار شهرستان است.

حسینعلی حاجی دلیگانی / وب سایت شاهین شهری

حاجی دلیگانی تأکید کرد: برای مثال در شاهین شهر وقتی یک زمین می‌خواهد تغییر کاربری بدهد حدود ۲ سال طول می‌کشد و این موضوع خودش یک مشکل است و اگر بتوان این را حل کرد یک انقلاب در سیستم اداری اتفاق می‌افتد.

بخش زیادی از عملکرد دولت به استانداران و فرمانداران باز می‌گردد

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود:  بخش عمده موفقیت یا عدم موفقیت هر دولتی به استانداران و فرمانداران آن بر می‌گردد چون اگر یک فرماندار یا استاندار مردمی عمل کند تا سالیان سال در اذهان باقی می‌ماند و نوعی سرمایه اجتماعی ایجاد می‌کند؛ این موضوع مهمی است که علاوه بر اینکه کار نظام و حکومت را انجام می‌دهد با مردم هم خوش رفتار باشد و احترامی با آن‌ها داشته باشد.

وی در انتها خاطرنشان کرد:  مدتی قبل بحث ارتقا را دنبال می‌کردیم، بخش میمه که ۸۰ سال است بخشداری دارد، فاصله مرکز آن تا شاهین شهر حدود ۸۵ کیلومتر است و این موضوع تا مراحل آخر رفت اما به برخی جلسات نرسید و حدود ۸ مورد دارد که اگر مسائل آن حل شود خوب است.

 

۱۴۰۰/۰۵/۲۶ – شاهین شهری
جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
کار گروه سیاسی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *