اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

نخستین پلاتو تخصصی تئاتر شاهین شهر افتتاح گردید

نخستین پلاتو تخصصی تئاتر شاهین شهر در محل فرهنگسرای خانواده این شهر با حضور مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی و جمعی از هنرمندان افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری SHINNA  عصر امروز ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ ،نخستین پلاتو تخصصی تئاتر شاهین شهر با نام تماشاخانه جم در محل فرهنگسرای خانواده شاهین شهر ، با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان، افتتاح گردید.

نخستین پلاتو تخصصی تئاتر شاهین شهر افتتاح گردد

در این مراسم دکتر نیلی – مدیر کل و اسرافیل فرج اللهی مدیر عامل و ایزدی معاون امور استان ها و شهرستان های دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دکتر مهران زینلیان – معاون هماهنگی امور عمرانی و مهندس فردوسی – مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان ، سید مهدی سیدی نیا – مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان ، حجت الاسلام بافریان – امام جمعه شاهین شهر ، محمدرضا کاظمی طبا – فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ، سعید ابریشمی راد – شهردار شاهین شهر ، بهرام عمویی – رییس و برخی اعضای شورای اسلامی شهر ، نادر برهانی‌مرند – نویسنده و کارگردان تئاتر و هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره فجر ، کرم – مدیر کل نهاد کتابخانه های اصفهان ، برخی از معاونین و مدیران شهرداری و جمعی از هنرمندان تئاتر و موسیقی استان و شهرستان حضور یافتند.

نخستین پلاتو تخصصی تئاتر شاهین شهر افتتاح گردد

مسئولان به همراه هنرمندان حاضر پس از برگزاری آیین افتتاح ، از بخش های مختلف تماشاخانه جم بازدید نمودند و پس از آن ، اولین تئاتر در این پلاتو اجرا گردید و مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

دکتر نیلی، دکتر مهرداد زینلیان ، سعید ابریشمی راد ، بهرام عمویی و نادر برهانی مرند در طی آئین این افتتاحیه به ایراد سخنرانی برای حاضرین پرداختند.

نخستین پلاتو تخصصی تئاتر شاهین شهر افتتاح گردد

در آغاز اولین گام طرح “میثاق” و در آیین افتتاح نخستین پلاتو تخصصی تئاتر شاهین شهر (تماشاخانه جم) که با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستان برگزار شد؛ بهرام عمویی – رئیس شورای اسلامی شهر ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی و پیگیری های شهردار و مجموعه شهرداری برای به نتیجه رسیدن این پروژه گفت: باید از زحمات و همکاری های مجموعه استانداری به ویژه معاونت هماهنگی امور عمرانی نیز قدردانی به عمل بیاوریم.
امیدواریم این تعامل گسترده تر شده و با برگزاری جلسات متعدد و تبادل نظرهای بیشتر بتوانیم قدم های موثر تر و بهتری در راستای توسعه و پیشرفت شهر برداریم.
بهرام عمویی در رابطه با وضعیت کنونی شاهین شهر اذعان داشت: شاهین شهر شهری رو به توسعه است. یکی از دلایل این موضوع هم می تواند رشد متناسب و متناظر شهرو شهروندان در امور مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان، سیما و منظر و سایر مواردی که برای یک زندگی عادی لازم است باشد.
وی ادامه داد با وجود مهاجرت پذیری بالا به سمت شاهین شهر، امروز اگر در مسیر درست این توسعه قرار گرفته ایم و میبینیم که نشاط و پویایی در شهر موج می زند، این را مرهون مدیریت صحیح و با ذکاوت شهردار جوانمان جناب آقای دکتر ابریشمی راد هستیم که لحظه ای از میان میدان کنار نرفتند و شجاعانه با وجود مشکلات متعدد شهر را در مسیر توسعه قرار دادند.
رئیس شورای اسلامی شاهین شهر گفت: چند مورد از مشکلاتی که در شهر با آن رو به رو هستیم و نیاز است خدمات بهتری در این زمینه ها به مردم ارائه شود، بحث ذخیره آب، تصفیه پساب و موضوع آلاینده ها است که مجدانه در مجموعه مدیریت شهری پیگیر رفع آن هستیم.
ما به عنوان خدمتگزار در هر بخشی نباید مدیون شهروندان شویم، برای مثال اگر اعلام میکنیم که صنعت ما صنعت سبز است یا واقعا به حرف خود عمل کنیم یا حداقل عوارض خود را بپردازیم تا با استفاده از آن بتوان خدمات مورد نیاز را به شهروندان ارائه کرد.
وی در پایان ضمن تشکر از برگزاری برنامه های مختلف اعم از افتتاحیه، فرهنگی و….، از برگزارکننده ها درخواست نمود رعایت حال شهروندان در تنظیم وقت و تکریم آنان بیش از پیش صورت پذیرد.
دکتر نیلی – مدیر کل مرکز هنر های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از میهمان های ویژه آیین افتتاح تماشاخانه جم بود که با ابراز خرسندی از توجه ویژه مجموعه مدیریت شهری شاهین شهر به حوزه فرهنگ و هنر گفت: خسته نباشید می گویم به تمام مجموعه مدیریت شهری به خاطر افتتاح این پلاتو زیبا و هیجان انگیز و همچنین تبریک ویژه به شهروندان شاهین شهر .
دکتر نیلی اذعان داشت: بی شک نهاد هایی مانند شهرداری ها می توانند کمک های بسیاری به فضای هنر و تئاتر انجام بدهند. امیدواریم که در آینده شاهد این باشیم که همه شهر های استان شاهد چنین پلاتو و تماشاخانه‌ای باشند و اتفاقات خوبی را بر روی صحنه آن ها به نظاره بنشینیم.
دکتر مهران زینلیان – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در بخش دیگری از آیین افتتاح تماشاخانه جم با تقدیر و تشکر از مسیری که مجموعه مدیریت شهری شاهین شهر پیش گرفته است گفت: کم تر از یک هفته پیش توفیق داشتیم و برای یک رویداد مهم و یک افتتاحیه مانند امروز خدمت مردم عزیز شاهین شهررسیدیم. جای بسی خوشحالی دارد که رویکرد و مسیر عزیزانمان به گونه ای است که اولویت آن ها آسایش و خدمت به شهروندان است.
وی افزود: هنر و هنرمند به دلیل ارتباط نزدیک با مردم تاثیر بسیار زیادی در زندگی روزمره آن ها دارد و ساخت چنین مکانی از سوی شهرداری برای شهروندان نشان از هوش شهردار و مجموعه مدیریت شهری دارد که بر اهمیت تاثیر هنر بر رفتار اجتماعی مردم و زندگیشان واقف است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در پایان صحبت های خود گفت: خدا را شکر میکنیم که این توفیق را داشتیم خدمتگزار مردم عزیز باشیم و سهمی کوچکی در پیشرفت کشور داشته باشیم اما میگوییم که هنوز مسیر زیادی در پیش داریم تا به مرحله ای برسیم که شایسته مردم عزیزمان باشد.
خدا قوت ویژه ای هم میگوییم به شهردار شاهین شهر اعضای شورای شهر و همه مدیران این شهرستان که نظاره گر تلاش های شبانه روزی آن ها برای پیشرفت شهر بوده ایم و به خاطر همین تلاش ها است که امروز شاهد این افتتاحیه ها و اتفاقات خوب در شهر هستیم . امیدواریم این مسیر خدمت همچنان ادامه داشته باشد.
در بخشی دیگر از مراسم میثاق یکم و آیین افتتاحیه تماشاخانه جم شاهین شهر ؛ دکتر برهانی مرند – نویسنده و کارگردان مطرح تئاترکشور ضمن اعلام خرسندی از این اتفاق بزرگ گفت: ای کاش ما همیشه درگیر چنین اتفاقات و خبرهای خوب باشیم و ای کاش در تمامی رویدادهای مبارک از این دست، سهم اهالی هنر به اندازه سایر حوزه ها باشد و شاهد بیشتر دیده شدن هنرمندان باشیم.
وی ادامه داد: جا دارد که به عنوان سرباز جبهه فرهنگ و عضو کوچکی از قبیله بزرگ ‌تئاتر، از زحمات کشیده شده برای ساخت این پلاتو زیبا قدر دانی و تشکر کنم.
پیگیری نیاز های فرهنگی و آماده سازی چنین فضایی در شهر نشان می‌دهد مجموعه مدیریت شهری شاهین شهر، تنها درگیر بعد عمرانی شهر نیست و با آینده بینی و دیدگاه صحیح شهردار محترم در حال فراهم سازی بسترهای مناسب پیشرفت فرهنگی هنری برای فتح قله های فرهنگ توسط جوانان این شهر نیز هستند.
برهانی مرند اظهار داشت: امیدوارم جوانان تئاتری شهر هم قدر این مدیران خودش ذوق و خوش قریحه را بدانند و در ادامه شاهد رویداد های عمیق و تأثیر گذار باشیم و همواره این سالن زیبا را مملو از تماشاگر ببینیم.
ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *