اخبار ویژه

اصفهان

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در شاهین شهر به مناسبت تاسوعای حسینی

سرهنگ هادی کیان مهر - فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در شاهین شهر در شب تاسوعای حسینی در شاهین شهر به شرح ذیل خبر داد : در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۴ از ساعت ۱۹:۳۰شب تاسوعا تا پایان مراسم‌ عزاداری مسیر رفت و  برگشت از بلوار امام خمینی (ره ) شاهین شهر حد فاصل چهار راه حافظ به سمت میدان ولیعصر مسدود و از هرگونه تردد و یا توقف خودروها ممانعت به عمل خواهد آمد. با آرزوی قبولی عزاداری تمامی دلباختگان و عاشقان آقا ابا عبدالله الحسین(ع) از شهروندان محترم خواست در طول برگزاری مراسم همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

ادامـه مــطلب ...

افزایش ۵ برابری سرمایه صندوق حمایت از اشتغال معلولان

بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران با اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، ظرفیت وام دهی این صندوق برای اشتغال معلولان، پنج برابر شد.

◾ در سال ۱۳۹۹ به منظور ایجاد، توسعه و تقویت اشتغال و کارآفرینی و حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت ، اساسنامه صندوق حمایت از فرصتهای شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور  با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال در دولت وقت به تصویب رسید. ◾ بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران که به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۲۸ خردادماه امسال به تصویب رسیده است، اساسنامه صندوق اصلاح شد و به این ترتیب ضمن اعمال قوانین و مقررات حاکم بر شرکتهای دولتی بر این صندوق، سرمایه آن نیز به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت. ◾ با ابلاغ این مصوبه علاوه بر 5 برابر شدن ظرفیت وام ، دایره افراد مشمول برای دریافت تسهیلات از این صندوق نیز گسترش یافت و به این ترتیب این صندوق می تواند در چهار حوزه دیگر نیز اقدام به تسهیلات دهی نماید که به شرح زیر است: الف) ...

ادامـه مــطلب ...

پزشکیان: اولین اقدام دولت من تلاش برای توقف کشتار غزه است

رئیس‌جمهور منتخب در مقاله‌ای با بیان "ما پیگیر تشکیل یک «منطقه قوی» خواهیم بود."، نوشت: به‌عنوان اولین اقدام،‌ دولت من از کشورهای عرب همسایه درخواست همکاری خواهد کرد تا با استقرار آتش‌بس و متوقف‌کردن کشتار مردم غزه را در اولویت قرار دهند. ادامه بیانیه چهاردهمین ریاست جمهور ایران....

ادامـه مــطلب ...

ثبت و اعمال جرائم رانندگی با نرخ جدید از امروز ( شنبه ۲۳ تیرماه )

نرخ جدید جرائم و تخلفات رانندگی 1403 - ثبت و اعمال جرائم رانندگی با نرخ جدید از امروز ( شنبه 23 تیرماه )

به گفته معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا ، جدول جدید تخلفات رانندگی از امروز (شنبه ۲۳ تیرماه) در سامانه های پلیس بارگذاری و بر روی تخلفات رانندگی اعمال می‌شود. صبح روز پنجشنبه، 21 تیرماه 1403 ؛ سردار سلیمی - معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا از اجرای جدول جدید تخلفات رانندگی از ۲۳ تیرماه خبر داده و اظهار کرد « در مواد ۲۱ و۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدول جرایم رانندگی پیش‌بینی گردیده و باهدف توسعه انضباط ترافیک، پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی و ارتقا ایمنی تردد پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای شرح وظایف قانونی با استفاده از .....

ادامـه مــطلب ...

بازار طلا و جواهر تهران یک هفته تعطیل شد

بازار طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: اصناف بازار تهران از جمله صنف طلا و جواهر این بازار هر ساله طبق یک سنت دیرینه در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب با وفایش شش روز از دهه اول محرم را تعطیل است. وی افزود: بر این اساس صنف طلا و جواهر در بازار تهران که از صنوف مومن متعهد و دوستار اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می‌باشند هفته آتی یعنی از روز شنبه ۲۳ تیر تا روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه تعطیل و عزادار سرور آزادگان جهان خواهند بود.

ادامـه مــطلب ...

امام جمعه شاهین شهر:
انتخابات اخیر ریاست جمهوری ، عملیاتی نفسگیر و ناخواسته بود

حجت الاسلام و المسلمین باقریان - امام جمعه شاهین شهر : انتخابات اخیر ریاست جمهوری ، عملیاتی نفسگیر و ناخواسته بود

◾ « حجت الاسلام باقریان - امام جمعه شاهین شهر» در شورای اداری شهرستان که با تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان همراه بود، قوه قضاییه را یکی از ارکان مستحکم نظام دانست که با اجرایی نمودن فعالیت های منظم و قدرتمند و برنامه های تحولی بسیار خوب، در راستای رفع گرفتاری و حل مشکلات مردم و پیاده کردن عدالت اجتماعی در جامعه، خوش درخشیده است. ◾ وی همچنین با اشاره به برگزاری دو دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری، این انتخابات را عملیاتی نفس گیر و ناخواسته قلمداد نمود و موفقیت در اجرای قانونمند آن را حاصل ايستادگی، استقامت، ولایت مداری، ثمرات ارزشی نظام و همراهی و همدلی مردم دانست و از همه عوامل و دست اندرکاران مربوطه تشکر نمود.

ادامـه مــطلب ...

علائی به ریاست دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه منصوب شد

تکریم و معارفه ریاست جدید دادگستری شاهین شهر

◾ صبح امروز چهارشنبه بیستم تیرماه 1403 شورای اداری و شهرستان شاهین شهر و میمه ؛ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا جعفری؛ رئیس کل دادگستری استان اصفهان و به ریاست سید محمدرضا کاظمی طبا - فرماندار و با محضور مسئولان شهرستان در تالار شهید بهشتی ساختمان فرمانداری شهرستان ، برگزار گردید. ◾ طی این نشست اداری همچنین آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار و ضمن تکریم و تقدیر از عملکرد و تودیع حمیدرضا رئوفیان - ریاست سابق دادگستری شهرستان ، جناب قاضی علائی به عنوان ریاست جدید معرفی و مسئولیت این منصب را بر عهده گرفت. ◾ فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در این نشست اداری، ضمن تشریح فضائل اخلاقی شهید جمهور - آیت الله رئیسی ، از خدمات ارزشمند جناب آقای رئوفیان در مدت تصدی ریاست دادگستری شهرستان، تشکر نمود و برای جناب آقای علایی به عنوان رئیس جدید آرزوی موفقیت و سربلندی نمود.

ادامـه مــطلب ...

پاداش پوچ شرکت ملی گاز به مستاجران

پاداش پوچ شرکت ملی گاز به مستاجران

◾ جواد اوجی - وزیر نفت ایران در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران روز سیزدهم تیرماه 1403 با اشاره به وجود ۲۵ میلیون مشترک گاز در شرکت ملی گاز ایران ، افزود: بر اساس آیین‌نامه دولت، پارسال به این شرکت ابلاغ شد آن دسته از مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند از پاداش و بخشودگی گازبها بهره خواهند برد، خوشبختانه ۱۷ میلیون مشترک گاز کشور (۶۰ درصد مشترکان) شامل دریافت پاداش صرفه‌جویی می‌شوند، پرداخت پاداش ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی از روز سه‌شنبه آغاز شده است. ◾ در راستای اجرای این طرح برای برخی مشترکین پیامک هایی ارسال شده مبنی بر اینکه پاداش صرفه جویی بصورت ریالی در اولین صورت حساب صادره اعمال می شود. ◾ علی رغم اینکه این پاداش جهت تشویق و ترویج فرهنگ مصرف بهینه مصرف اعمال شده ولی عملاً شیرینی این پاداش بر کام مستاجرانی که جابجا شده‌اند یا در حال جابجایی هستند، نخواهد نشست و عملاً به صاحبخانه یا مستاجر بعدی تعلق می گیرد، و هم از نظر ماهیت عمل و هم از نظر کارکرد نتایج ، عملکرد واقع شده را از هدف گذاری شرکت گاز جهت اجرای این طرح در راستای فرهنگ سازی دور ساخته وغیر موثر خواهد ساخت. ◾ لذا شرکت گاز ملی ایران بایست با در نظر گرفتن تمهیداتی و با تفویض اختیار در این خصوص به شرکت گاز استان های مربوطه ، پاداش واقعی را به دست صرفه جویان واقعی برساند، تا با مشاهده آثار تقدیم این پاداش در موقعیت و به شخص واقعی در سطح جامعه ، در ترویج فرهنگ سازی بهینه مصرف بطور موثر واقع گردد.

ادامـه مــطلب ...

برگزاری مسابقات UCMAS استان اصفهان به میزبانی شاهین شهر و برتری دو دانش آموز شاهین شهری

مرحلۀ استانی مسابقات یو سی مس(UCMAS) امروز ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ به میزبانی شهرستان شاهین‌شهر و میمه و با مدیریت فرهنگسرای دانش و خلاقیت شاهین شهر برگزار شد که با درخشش دانش‌آموزان این شهرستان همراه بود. این مسابقات استانی با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز از سراسر استان اصفهان از جمله شهرستان‌های گلپایگان، مبارکه، شهرضا، کاشان، اصفهان، شاهین‌شهر ، میمه، فریدن... و در تالار شیخ بهایی شاهین‌ شهر برگزار شد.

ادامـه مــطلب ...

نخستین پلاتو تخصصی تئاتر شاهین شهر افتتاح گردید

نخستین پلاتو تخصصی تئاتر شاهین شهر در محل فرهنگسرای خانواده این شهر با حضور مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی و جمعی از هنرمندان افتتاح گردید.

◾ عصر امروز 13 تیرماه 1403 ،نخستین پلاتو تخصصی تئاتر شاهین شهر با نام تماشاخانه جم در محل فرهنگسرای خانواده شاهین شهر ، با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان، افتتاح گردید. ◾ در این مراسم مدیر کل ، مدیر عامل و معاون امور استان ها و شهرستان‌های دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون هماهنگی امور عمرانی و  مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان ، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان ، مدیر کل نهاد کتابخانه های اصفهان امام جمعه شاهین شهر ، ، برخی از مسئولان شهرستان ، مدیران شهرداری و جمعی از هنرمندان تئاتر و موسیقی استان و شهرستان حضور یافتند. ◾ مسئولان به همراه هنرمندان حاضر پس از برگزاری آیین افتتاح ، از بخش های مختلف تماشاخانه جم بازدید نمودند و پس از آن ، اولین تئاتر در این پلاتو اجرا گردید و مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. ◾ دکتر نیلی، دکتر مهرداد زینلیان ، سعید ابریشمی راد ، بهرام عمویی و نادر برهانی مرند در طی آئین این افتتاحیه به ایراد سخنرانی برای حاضرین پرداختند.

ادامـه مــطلب ...