اخبار ویژه

فرهنگ و هنر

نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی در شاهین شهر با موضوع سردیس سرداران شهید از ۲۴ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی در شاهین شهر با موضوع سردیس سرداران شهید از 24 تا 31 شهریور 1403

🔸 به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری در آستانه هفته دفاع مقدس ، نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی با موضوعیت ساخت سردیس سرداران شهید به مدت هشت روز از ۲۴ شهریور در شاهین‌شهر گشایش یافته و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد یافت.
🔸 این سمپوزیوم ملی به همت اداره زیبا سازی شهرداری شاهین شهر با رویکرد و نگرش هنری و با حضور هنرمندان بین المللی با هدف به منظور نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و پیوند بین نسلی با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، شهدا و امام راحل و ایجاد فرهنگ سازی و متوجه نمودن مردم به اینگونه آثار در یادمان شهدا واقع در بوستان انقلاب شاهین شهر برگزار شده است.
🔸 در این سمپوزیوم سردیس سرداران شهید؛ نغلامرضا عظیمی، محمدتقی ابدالی حاجی آبادی، شهید عزت‌اله شمگانی، شهید حاج اکبر ابدالی حاجی آبادی، شهید محمود نادری بنی، شهید حسین بیدرام گرگابی، شهید محمدرضا پورکیان احمدآبادی، شهید ناصر بیدرام گرگابی، شهید نادعلی سعیدیان، شهید حسن پهلوان، شهید سیامک (عباس) علیزاده نوجی، شهید سیداکبر(حمزه) هاشمی جزی و غلامحسین شیخ زاده کیانی توسط هنرمندانی از اقصی نقاط کشور ساخته خواهد شد.
🔸 همچنین در این سمپوزیوم از سردیس پنج شهید ملی به نام های سپهبد صیاد شیرازی، علیرضا یاسینی، سپهبد قاسم سلیمانی ،حسین خرازی و مصطفی چمران رونمایی خواهد شد.

ادامـه مــطلب ...

نحوه برگزاری هفته دفاع مقدس در شهرستان شاهین شهر و کنگره شهدای استان اصفهان برنامه ریزی شد

🔸 به گزارش پایگاه مستقل خبری شاهین شهری ( SHINNA ) امروز - شنبه ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری هفته دفاع مقدس در شهرستان شاهین شهر و میمه و برگزاری کنگره شهدای استان اصفهان به ریاست سید محمدرضا کاظمی طبا - فرماندار و با حضور اعضای مدعو در محل سالن جلسات شهید سلیمانی فرمانداری شهرستان شاهین شهر برگزار گردید.
🔸 فرماندار در این جلسه بر ادامه تبیین و تفهیم مبانی ارزشمند حوزه ایثارگری ها و رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، تأکید نمود و اهتمام ویژه همه دستگاه‌های اجرایی در راستای احیای ارزش های والای دفاع مقدس را خواستار شد.
🔸 سید محمد رضا کاظمی طبا همچنین با اشاره بر ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس، چنین عنوان کرد: " دفاع مقدس یک گنجینه بزرگ معرفتی است که باید به عنوان‌ برترین الگوی جامعه شهروندی به صورت کارشناسانه معرفی گردد و برگزاری برنامه های این ایام، در اولویت کاری مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد."

ادامـه مــطلب ...

برگزاری نمایشگاه نقاشی «ضربان» با نمایش آثار نیسم بخشی نقاش شاهین شهری

برگزاری نمایشگاه نقاشی «ضربان» با نمایش آثار نیسم بخشی نقاش شاهین شهری

🔸 به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، با حضور مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و برخی اعضای شورا و شهردار شاهین شهر ؛ سومین نمایشگاه از نقاشی‌های نسیم بخشی  با عنوان «ضربان» با ارائه و نمایش 66 اثر از این هنرمند نقاش شاهین شهری در نگارخانۀ آفتاب شاهین‌شهر افتتاح گردید.
🔸 نسیم بخشی در خصوص اظهار داشت: منظور من از انتخاب عنوان «ضربان» برای این نمایشگاه ، اشاره به نبض زندگی است و در آن تعداد ۶۶ اثر همگی در قالب سبک انتزاعی ارائه کردم که دارای ابعاد متفاوتی هستند و همگی با استفاده از تکنیک رنگ و روغن و اکریلیک روی بوم و چوب خلق شده‌اند.
🔸 شایان ذکر است نسیم بخشی متولد سال 1358 و دانش‌آموختۀ کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی است و از از بدو تولد تا کنون در شاهین شهر سکونت داشته است.

ادامـه مــطلب ...

زهر حمیدی هنرمند و بازیگر شایسته سینما و تلویزیون درگذشت

زهر حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

🔸 به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ؛ زهره حمیدی از بازیگران شایسته سینما و تلویزیون و متولد ۸ اردیبهشت سال ۱۳۳۶ بود که امروز در سن ۶۷ سالگی پس از طی کردن دوره درمانی یک بیماری سخت درگذشت. 🔸 نام اصلی وی «زهره ربیعی مطمئن» است و در اراک به دنیا آمد  ؛ تحصیلاتش را تا دیپلم رشته اقتصاد ادامه داد و پس از ازدواج با همسرش ، حمیدی که نام خانوادگی وی بود را برای خود برگزید. 🔸 این بازیگر با اخلاق و شایسته اولین بار سال ۱۳۶۸ وقتی ۳۲ ساله بود در یک سکانس سریال «چراغ خانه» کنار شهلا ریاحی اولین تجربه بازیگری را بدست آورد و در سال 1371 با بازی در فیلم «دلاوران کوچه دلگشا» به کارگردانی حسن هدایت ، وارد عرصه سینما شد 🔸 زهره حمیدی در سال ۱۳۷۷ با سریال ایرانی کارآگاه به مخاطبین تلویزیون نیز معرفی شد و از بازیگرانی بود که به‌طور مداوم فعالیت خود را در تلویزیون ادامه داده است و از جدیدترین ایفای نقش او می‌توان به مجموعه تلویزیونی «خداداد» اشاره کرد. 🔸 وی در کارنامه هنری خود آثاری ماندگاری دارد که از آنها می‌توان به ...

ادامـه مــطلب ...

آغاز طرح همیار کتاب در شاهین شهر گامی موثر در تحقق پایتختی کتاب

آغاز طرح همیار کتاب در شاهین شهر در راستای فعالیت های دبیرخانه پایتختی کتاب

🔸 مدیر طرح و برنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر از شکل‌گیری و آغاز طرح همیار کتاب، ویژۀ دو گروه سنی نوجوان و بزرگسال و در راستای فعالیت‌های دبیرخانۀ پایتختی کتاب شاهین‌شهر خبر داد.
🔸 وی افزود همچنین به همیاران کتاب، کارگاه‌هایی مانند آشنایی و آموزش سیستم کتابداری و آشنایی و آموزش مباحث قصه‌گویی ارائه و معرفی خواهد شد؛ ضمن اینکه برای همیاران کتاب، کارت‌های عضویت تهیه شده که در آن‌ها امتیازاتی نیز درنظر گرفته می شود.
🔸 مظاهری توضیح داد: همیاران کتاب ...

ادامـه مــطلب ...

پیام تبریک ریاست اداره گاز شهرستان شاهین شهر به مناسبت روز خبرنگار

پیام تبریک رسول قرائتی ریاست اداره گاز شهرستان شاهین شهر به مناسبت روز خبرنگار

🔸 رسول قرائتی - رییس اداره گاز شهرستان شاهین شهر و میمه روز هفدهم مردادماه 1403 ، در آستانه روز خبرنگار ، به جهت ارج نهادن به زحمات خبرنگاران و قدردانی از این قشر فرهیخته و زحمتکش ، پیام تبریکی بدین شرح صادر و منتشر نمود: 🔸 به نام خدا 🔸 خبرنگاران به راستی تجسم امانت داری، مسئولیت پذیری، تعهد، دلسوزی و صداقت اند. 🔸 خبرنگاران وجدان بیدار و تصویرگر زمان خویش هستند زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت #فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش‌های شبانه روزی این عزیزان است. 🔸 اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و نام #شهید_خبرنگار ، محمود صارمی ، فرا رسیدن روز شکوهمند خبرنگار را به همه #خبرنگاران ، #نویسندگان ، #روزنامه_نگاران و صاحبان اندیشه و قلم بالاخص گزارشگران تلاشگر #شرکت_گاز_استان_اصفهان در عرصه اطلاع رسانی، تبریک و تهنیت عرض می نمایم و مراتب سپاس و قدردانی خود را از حمایت های این قشر عزیز و زحمت کش که نقش ویژه ای در انعکاس اطلاعات و خدمات رسانی #شرکت_گاز دارند، تقدیم نموده و از خداوند سبحان برای ایشان در انجام رسالت حساس و خطیر تنویر افکار عمومی توفیق روزافزون مسئلت می نمایم. «#رسول_قرائتی -ریاست اداره گاز شهرستان شاهین شهر و میمه»

ادامـه مــطلب ...

پیام تبریک روز خبرنگار – ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر

نوید توکلی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه

🔸 نوید توکلی - ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر امروز 17 مرداد 1403 مصادف با روز گرامیداشت مقام خبرنگار پیام تبریکی را با مضمون زیر صادر نمود: 🔸 خبرنگاران چشم و گوش همیشه بیدار مردم و مسئولین و پرچم داران اطلاع رسانی جامعه اند و با دغدغه مندی و همت خود ، به بیان رویدادهای جامعه می پردازند. ..... 🔸 بر خود لازم می‌دانم 17 مرداد ماه و روز ملی خبرنگار را به تمامی خبرنگاران بویژه اهالی رسانه شهرستان شاهین شهر و میمه تبریک گفته و از زحمات کسانی که با تحمل سختی ها و بیان روایت های صحیح از رویدادها ، به رشد جامعه ایران اسلامی ثمر می‌بخشند ، تشکر و قدردانی نمایم . 🔹 برای مشاهده متن کامل این پیام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

ادامـه مــطلب ...

پیام تبریک فرماندار شاهین شهر به مناسبت روز خبرنگار | ۱۴۰۳

پیام تبریک فرماندار شاهین شهر به مناسبت روز خبرنگار | 1403 سید محمدرضا کاظمی طبا - فرماندار شاهین شهر

🔸 فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با صدور پیامی، هفدهمین روز از مردادماه؛ روز خبرنگار را به کوششگران فهیم عرصه رسانه، تبریک گفت. 🔸 وی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و مقام شهدای خبرنگار از اهتمام این قشر خدوم در انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی فعالیتها، تشکر و قدردانی نمود و افزود : امیدوارم نوشته‌های عزیزان حاضر در این عرصه، طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی باشد که نمی‌توانند بگویند و فریادشان بی صداست.

ادامـه مــطلب ...

مهندسی معکوس فیلم های بدی که ساخته ایم در شاهین شهر انجام شد

برگزاری کارگاه مهندسی معکوس سینما با عنوان فیلم های بدی که ساخته‌ایم و اکران 4 فیلم کوتاه جشنواره‌ای با عنوان بسته سیمرغ در شاهین شهر اصفهان

🔸 در رویدادی هنری با حضور اساتید و منتفدان و علاقه مندان سینما در شاهین شهر کارگاه مهندسی معکوس سینما با عنوان فیلم های بدی که ساخته ایم برگزار شد و همچنین 4 فیلم کوتاه جشنواره‌ای با عنوان بسته سیمرغ  اکران و مورد نقد و بررسی قرار گرفت. 🔸این رویداد هنری با همکاری مشترک میان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر و انجمن علمی سینمای دانشگاه عقیق این شهر، برگزار شد. 🔸مریم سادات معلایی - مدیر امور هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر در این‌ باره گفت: این همکاری، به‌منظور هم‌افزایی برنامه‌های مشترک تخصصی و آکادمیک میان دانشگاه عقیق و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر و اجرای رویدادهای هنری با نگاه ملی انجام شد.

ادامـه مــطلب ...

تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان تعیین و تکلیف گردید

مسکن خبرنگاران

🔸 مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان گفت: تامین مسکن خبرنگارانی واجد شرایطی که در فراخوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت‌نام کردند با مکاتبه استاندار اصفهان با وزیر راه و شهرسازی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منطبق با تفاهم‌نامه همکاری میان دو وزارتخانه درحال پیگیری است. 🔸 وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تأمین زمین چالش اصلی این موضوع بوده و هم اینک این مسئله تعیین تکلیف شده است، پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده و با اخذ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی برای الحاق اراضی مذکور، مطالبه چندین ساله مسکن خبرنگاران به طور کامل و با پهنه‌ای که در شورای مسکن و شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شده است محقق گردد.

ادامـه مــطلب ...