اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

مهندسی معکوس فیلم های بدی که ساخته ایم در شاهین شهر انجام شد

در رویدادی هنری با حضور اساتید و منتفدان و علاقه مندان سینما در شاهین شهر کارگاه مهندسی معکوس سینما با عنوان فیلم های بدی که ساخته ایم برگزار شد و همچنین ۴ فیلم کوتاه جشنواره‌ای با عنوان بسته سیمرغ  اکران و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر ، بستۀ فیلم‌های کوتاه «سیمرغ» در تالار شیخ‌بهایی، اکران و کارگاه «فیلم‌های بدی که ساخته‌ایم» (مهندسی معکوس کارگردانی) با حضور سعید نجاتی، فیلم‌ساز و مدرس سینما با همکاری مشترک میان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر و انجمن علمی سینمای دانشگاه عقیق این شهر، برگزار شد.

مریم سادات معلایی – مدیر امور هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر دراین‌باره گفت: این همکاری، به‌منظور هم‌افزایی برنامه‌های مشترک تخصصی و آکادمیک میان دانشگاه عقیق و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر و اجرای رویدادهای هنری با نگاه ملی انجام شد.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر در ادامۀ فعالیت‌های خود در زمینه‌های مختلف فرهنگی هنری ، در حالِ ترویج هنر سینما به‌ عنوان یکی از هنرهای هفت‌گانه است و باتوجه به اینکه مبحث فیلم و سینما یک بخش کاملاً تخصصی است بنابراین آن را به‌صورت آکادمیک و تخصصی با دانشگاه پیش می‌بریم.

مدیر امور هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر افزود : به همین جهت برنامه‌ریزی‌هایی را با دانشگاه عقیق شاهین‌شهر به انجام رسانده‌ایم که از آن جمله می‌توان به اکران فیلم‌های هنر و تجربه و نشست‌های پخش فیلم کوتاه با حضور کارگردانان و کارشناسان اشاره کرد.

همچنین هومن نادری – مدیر گروه هنر دانشگاه عقیق شاهین‌شهر اظهار کرد: بسته فیلم‌های کوتاه «سیمرغ» شامل اکران ۴ فیلم کوتاهِ «ارفاق» به کارگردانی رضا نجاتی، «شریف» به کارگردانی محمد علیزاده‌فرد، «دابُر» به کارگردانی سعید نجاتی و فیلم کوتاه «برنو» به کارگردانی محمد ثریا است که همگی آن‌ها در پنج دورۀ گذشتۀ جشنواره فجر موفق به دریافت سیمرغ بهترین فیلم‌های کوتاهِ این جشنواره شده‌اند.

او اضافه کرد: فیلم کوتاه «دابُر» در سی‌وهشتمین دوره، فیلم کوتاه «ارفاق» در چهلمین دوره، فیلم کوتاه «برنو» در چهل‌ویکمین دوره و فیلم کوتاه «شریف» در چهل‌ و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بخش فیلم کوتاه را از آن خود کرده‌اند.

این فیلم‌ها هم اکنون در سراسر ایران در حال اکران هستند و اکرانِ آن‌ها در استان اصفهان، در شاهین‌شهر است.

نادری همچنین بیان کرد: بعد از اکران فیلم‌ها نیز نقد و بررسیِ آن‌ها توسط زیور حجتی، سعید نجاتی و هومن نادری و با حضور دانشجویان، علاقه‌مندان به حوزۀ سینما و شهروندان شاهین‌شهر انجام شد.

نادری افزود: در ادامۀ این رویداد، کارگاه آموزشی با عنوان «فیلم‌های بدی که ساخته‌ایم» (مهندسی معکوس کارگردانی) با حضور سعید نجاتی، فیلم‌ساز و مدرس سینما ویژۀ دانشجویان رشته سینما و اعضای انجمن سینمای جوان و شهروندان شاهین شهریِ علاقه‌مند به حوزۀ سینما برگزارشد.

هدف اصلی کارگاهِ ذکر شده این است که چه کاری انجام دهیم که ما در تولید فیلم‌های جدیدِ خود، اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

سعید نجاتی، فیلمساز و مدرس سینما نیز دربارۀ کارگاه « فیلم‌های بدی که ساخته‌ایم » (مهندسی معکوس کارگردانی) توضیح داد: هم‌زمان با ۴ فیلم کوتاهی که در شاهین‌شهر اکران شد سعی کردیم تجربه‌های خود را با علاقه‌مندان و فعالان سینما در این شهر منتقل کنیم.

او ادامه داد: کارگاه «فیلم‌های بدی که ساخته‌ایم» (مهندسی معکوس کارگردانی) که حاصل تجربه‌های ۲۵ سالۀ من در سینمای کوتاه است و هدف این است که بدانیم چه اتفاقی می‌افتد که در بسیاری موارد و علی‌رغم داشتن ایده های بسیارخوب فیلم‌ها و تلاش‌های زیادی که برای تولیدِ آن‌ها شده است، اما آنچه ایده‌آل فیلم‌ساز است اتفاق نمی‌افتد.

ضمن اینکه همۀ این موارد هم فارغ از مباحث نظری و بلکه؛ مباحث عملیاتی است. درواقع هدف کارگاه این است که فیلمی را نمایش داده و بیان کنیم که چرا بد است یا چرا خوب است و چه کنیم که اشتباهات را در فیلم‌های آینده تکرار نکنیم.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *