اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
همایش کرسی آزاد اندیشی در شاهین شهر برگزار شد

به مناسبت هفته وحدت همایش کرسی آزاد اندیشی بین طلاب و دانشجویان در شهرستان‌ شاهین شهر و میمه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری همایش کرسی آزاد اندیشی بین طلاب و دانشجویان در شهرستان‌ به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در محل مصل نمازجمعه شاهین شهر با حضور امام جمعه شاهین شهر، فرماندارشهرستان و جمعی از طلاب و دانشجویان برگزار شد.

کرسی آزاد اندیشی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضورحجت الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی، امام جمعه شاهین‌شهر، پیمان آقایی رئیس دانشگاه پیام نور، حامد عجبی رئیس آموزش و پرورش، استاتید حوزه و دانشگاه، حسین علی حاجی دلیگانی عضو مجلس شورای اسلامی و جمعی از دانشجویان و طلاب حوزه علمیه در مصلای شاهین‌شهر برگزار شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه با قدردانی از امام جمعه شهرستان برای برگزاری اولین جلسه آزاد اندیشی دانشجویی که جای آن سال‌ها در شهرستان خالی بود، گفت: جا دارد از شهدای دانشجو و اساتید و شهید فخری زاده که زمانی در شاهین‌شهر بودند یاد کنیم و امیدواریم با برطرف‌شدن شیوع ویروس کرونا بتوانیم هر ماه در یک واحد دانشگاهی به همین صورت حضور پیدا کنیم.

حسینعلی دلیگانی جاجی در ادامه افزود: اینگونه جلسات اگر استمرار یابد می تواند فرصتی باشد که برخی از مسائل کلان کشور و حتی مربوط به حوزه ای (شهرستان) مورد بحث قرار گیرد و این مسائل روشن و تبیین شود.

وی ادامه داد: کرسی آزاداندیشی باید به معنای واقعی بین دانشجویان برگزار شود تا هر دانشجویی با هر سلیقه‌ای آزادانه حضور یافته و مطالبات خود را بیان کند. ما مسئولان نیز باید در این جلسات مورد نقد قرار گرفته و صریح و روشن همه نقطه‌نظرات را بشنویم و پاسخ‌گوی همه سلیقه‌ها و سؤالات به طور کامل و شفاف باشیم و آنچه را که باید، اصلاح کنیم.حاجی دلیگانی تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در گرو همکاری‌های تحقیقاتی و پژوهشی است.

همایش کرسی آزاد اندیشی در شاهین شهر برگزار شد

دانشجویان امروز، مدیران فردای کشور هستند

حاجی‌دلیگانی درباره نقش دانشجویان در آینده جامعه بیان داشت: هر نسلی بعد از مدتی، نقش مدیریتی خود را در جامعه به نسل بعد تحویل می‌دهد و بجاست که نقش دانشجویان در آینده جامعه پررنگ باشد؛ زیرا مدیران آینده از مراکز دانشگاهی بیرون می‌آیند و دانشگاه می‌تواند نقش مهمی در این راستا داشته باشد.

اسلام جایگاهی در مدیریت اقتصاد کشور ندارد و پایه اقتصاد ما، لیبرالی است

عضو هیئت رئیسه مجلس مطالبه به‌ کارگیری مدیران انقلابی در همه بخش‌ها را مطالبه‌ای به حق دانست و افزود: متأسفانه یکی از اشکالاتی که به ما وارد است و باید این نقص را بپذیریم، این است که که متأسفانه اسلام جایگاهی در مدیریت اقتصاد کشور ندارد و پایه اقتصاد ما، لیبرالی است.

هیچ عملیات بانکی اسلامی در بانک های کشور صورت نمی گیرد

وی با اشاره به اینکه ما مسئولان به عملکردی که به نام اسلام داریم، به اسلام ظلم کرده‌ایم تصریح کرد: یکی از این ظلم‌ها در بحث عملیات بانکی‌هاست که فقط نام بانک اسلامی را یدک می‌کشد و هیچ عملیات بانکی اسلامی در آن صورت نمی‌گیرد.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: اگر می‌گوییم انقلاب اسلامی باید در همه شئونات اسلامی‌بودن متولی باشد، بیراه نگفته‌ایم و انقلاب این ظرفیت را دارد و ما مسئولان در اجرای آن مشکل داریم؛ چرا که هرجا از ظرفیت انقلاب اسلامی استفاده شده ما پیروز بودیم.

دلیگانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس که بیشترین فشار دشمن روی صنعت دفاعی متمرکز بود، موفق بوده‌ایم، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که اگر ما جلو رفته و پافشاری کنیم، دشمن عقب خواهد رفت.

از ابتدای انقلاب تاکنون دو خط موازی در کشور وجود داشته است

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون دو خط موازی در کشور وجود داشته است گفت: یک خط مصلحت‌اندیشی انفعالی و لیبرالی و یک خط اصلی انقلاب بوده که در هشت سال جنگ تحمیلی شاهد برکات و پیروزی‌های این خط اصلی انقلاب بوده‌ایم که با ایستادگی جلوی زیاده‌خواهی دشمن گرفته شد.

حاجی‌دلیگانی از وجود این دو خط فکری در جامعه امروز خبر داد و گفت: وقتی شهید فخری‌زاده ترور شد یک تفکر می‌گوید باید سکوت کنیم وگرنه ضربه می‌خوریم و تفکر انقلابی می‌گوید ما باید پاسخ این

گستاخی دشمن را بدهیم و جایگاه قدرتمند خود را پیدا کنیم تا دشمن جرئت تکرار چنین حرکاتی را نداشته باشد.
او از مخالفت با تصویب طرح راهبردی توسط مجلس ابراز نگرانی کرد و گفت: باید هر دستگاهی جایگاه خود را بشناسد؛ زیرا وقتی قانونی در مجلس تصویب می‌شود و شورای نگهبان آن را تأیید می‌کند، باید اجرا شود و هیچ‌کس نمی‌تواند درباره آن نظر بدهد.

تحصیلات بعد از دوره متوسطه با بازار کار کشور هم‌خوانی ندارد

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره بیکاری در جامعه گفت: باید پذیرفت که تحصیلات بعد از دوره متوسطه با بازار کار کشور هم‌خوانی ندارد و این نکته فراموش‌شده در مدیریت کلان کشور ماست.

راهکار اشتغال‌زایی نوآوری است

وی از بزرگ‌کردن دولت برای اشتغال‌زایی به عنوان یک بیماری یاد کرد و با تأکید بر اینکه راهکار اشتغال‌زایی نوآوری است، گفت: قانون طرح جهش تولید دانش بنیان در مجلس تصویب می‌شود و این طرح می‌تواند سرآغازی برای تحول اشتغال‌زایی و خودکفایی در تولید باشد.

حاجی‌دلیگانی از اعلام آمادگی سفر دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری به شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد و از واحدهای دانشگاهی خواست تا بستر حضور همه اقشار جامعه دانشجویی و فارغ التحصیلی شهرستان را جهت اعلام نظرات و دیدگاه‌ها برای راهکارهای اشتغال جوانان فراهم آورند.

او در پاسخ به چرایی وارد نشدن تکنولوژی موشکی به صنعت خودرو گفت: دلایل متفاوتی در این زمینه وجود دارد که یکی از آن‌ها ممانعت و مقاومت‌های بیجایی است که بعضی افراد نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد. البته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و طرح‌هایی در این رابطه در مجلس تهیه شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی صبح شنبه در مراسم برپایی کرسی آزاد اندیشی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه که در مصلی نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به روی کارآمدن جریان انقلابی در قوه مجریه، قضائیه و مقننه، امروز کار در قبال این همه مطالبات روی زمین مانده مردم سخت شده اما شدنی است.

همایش کرسی آزاد اندیشی در شاهین شهر برگزار شد

ابعاد بودجه ۱۴۰۱ برای مردم به خوبی تبیین شود

وی گفت: ابعاد بودجه ۱۴۰۱ برای مردم به خوبی تبیین شود تا از بار استرس‌ها و نگرانی‌های اقتصادی برای مردم کاسته شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر چند همانطور که بیان شد نقایصی وجود دارد اما برطرف سازی این نقایص با تبیین واقعیت‌ها و شفافیت سازی توسط مسئولان برای مردم کار راحتی است.

مردم شک نکنند اوضاع در کشور به سمت بهبودی است

وی با بیان اینکه مردم شک نکنند اوضاع در کشور به سمت بهبودی است، تصریح کرد: اما باید مراقب باشیم که جریان رسانه‌های معاند حاشیه سازی و دو دستگی میان مردم و خادمان خود ایجاد نکنند.

مدیریت غلط اعمال شده در حوضه آبریز زاینده رود عامل اصلی از دست رفتن سهم آبه و حقابه کشاورزان بوده است

در بحث آب کشاورزان شهرستان شاهین شهر و میمه سه سهم داریم. یک حقابه، یک سهم آبه و یک حق اشتراکی اما با توجه به مدیریت غلطی که در حوضه آبریز زاینده رود طی سال‌های اخیر صورت گرفته نزدیک به ۲۵ سال است که کشاورزان تاکنون به حقوق خود نرسیده آمد.

هیچ ویروسی کشنده‌تر از بی‌عملی نیست

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی، امام جمعه شاهین شهر نیز، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و شهادت آیت الله دکتر مفتح و گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه افزود: دانشگاه و حوزه بایستی با هم در تعامل و همکاری باشند و از هرچیزی به اندازه خودش باید انتظار داشته باشیم.

وی ادامه داد: شهید مفتح تلاش‌های وافری برای این وحدت انجام دادند.

امام جمعه شاهین شهر افزود: باید در مسیر تبیین و روشنگری قرار بگیریم. مسئولین باید در میان مردم حاضر شوند و خدمات محسوس و ملموسی مخصوصاً اقتصاد و معیشت، اشتغال و ازدواج و مسائل فرهنگی را ارائه دهند.

امام جمعه شاهین‌شهر، سستی و رخوت را اپیدمی دانست و گفت: هیچ ویروسی کشنده‌تر از بی‌عملی نیست و بدون حرکت، برکت داده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی افزود: ما باید جشنواره حرکت راه بیندازیم و به هر آنچه که باعث حرکت ما می‌شود، اهتمام بورزیم. زیرا دشمن بیکار ننشسته و در حالی که بعضی از مسئولان ما دچار سستی شده‌اند، دشمن یأس و ناامیدی پمپاژ می‌کند.

وی افزود: افکار عمومی مردم، جوانان، دانشجویان، اساتید و بسیاری از مدیران نظام در معرض تروریسم ادراکی است. ترور شهید فخری‌زاده و امثال آن برای کشور ما یک حرکت است و از هر قطره خون آن‌ها صدها فخری‌زاده بلند می‌شود.

کسانی که تبلیغات و نفوذ دشمن بر آن‌ها کارساز شده و خطرناک هستند را دریابیم

هاشمی تأیید کرد: باید آن‌ها که در معرض تروریسم ادراکی هستند را دریابیم. این‌ها کسانی هستند که تبلیغات و نفوذ دشمن بر آن‌ها کارساز شده و خطرناک هستند و بعضی از این افراد در سطوح تصمیم‌گیری‌های کشور حضور داشته و تصمیماتی اتخاذ می‌کنند که دشمن را جسور و پررو کرده است.

امام جمعه شاهین شهر پاسخ به سوالی درباره سیاست خارجی گفت: قرآن آیات فراوانی برای سیاست خارجی دارد که با الهام از آن‌ها می‌توان به راحتی بر دشمن خارجی فائق آمد و مکر و حیله آن‌ها را به خودشان برگرداند. قرآن به صراحت گفته دشمنان شما افرادی هستند که شما و آنچه برایشان انجام می‌دهید آن‌ها را راضی نمی‌کند.

همایش کرسی آزاد اندیشی در شاهین شهر برگزار شد

۹۹ درصد مدیران آینده افرادی هستند که در حوزه و دانشگاه در حال تربیت هستند

وی خطاب به اساتید دانشگاه گفت: شما که می‌خواهید افرادی را برای نسل آینده تربیت کنید، طوری تربیت کنید که نسل آینده به ما خرده نگیرد و مورد نفرین آن‌ها قرار نگیریم؛ زیرا ۹۹ درصد مدیران آینده افرادی هستند که زیر دست من و شما در حال تربیت هستند. باید سیاست‌های قرآنی را برای آن‌ها طراحی کنیم و یک واحد قرآنی پاس کنند که دستگاه دیپلماسی ما به دشمن دل نبندد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی تصریح کرد: دشمن دوست ندارد علم و تکنولوژی و صنعت داشته باشیم. دوست ندارد دانشجویان ما فعال باشند، بلکه به دنبال سرگرمی القائات مقابله با نظام هستند. دولت جوان و حزب اللهی مدنظر ماست.

وی افزود: امروز به علت مشکلات معیشتی و اقتصادی آستانه تحمل مردم به شدت کاهش یافته و امروز نیاز است که سران قوا محصولی را کاشت بکنند که مردم ثمره آن را ببینند.

امام جمعه شاهین شهر افزود: این جنگ رسانه‌ای گسترده توسط غربی‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این علت است که دستاوردهای این نظام را در نسل جدید وارونه و بد جلوه دهند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم که در این جنگ رسانه‌ای قشر دانشگاه و حوزه با اتحاد و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری اجازه ندهند که غرب بتواند برنامه‌های شیطانی خود دست پیدا کنند، ابزار داشت: جریان غرب از طریق فضای مجازی در حال تلاش برای القا این مورد هست که قدرت نظامی شما ضعف شماها را می‌رساند.

دلسوزان، طلاب و دانشجویان باید برای روشنگری به وسط میدان بیایند

حجت الاسلام هاشمی گفت: دلسوزان، طلاب و دانشجویان باید برای روشنگری به وسط میدان بیایند تا بتوانیم در مقابله هجمه‌های غرب به نتیجه برسیم.

همایش کرسی آزاد اندیشی در شاهین شهر برگزار شد

قرارگاه دولت جوان و حزب اللهی ناحیه بیسج دانشجویی استان اصفهان، به دنبال تربیت مدیران ارزشی است

در ادامه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد میمه و نماینده تشکل‌های دانشجویی شهرستان گفت: رسالت مهمی بر دانشجو واگذار شده است. دانشجویان، با بصیرت و آگاهی سیاسی رسالت‌های خودشان را در عرصه‌های مختلف ایجاد کنند.

محمدعرفان کریم قصاب‌پور تصریح کرد: عرصه‌های علم و پژوهش و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، حفظ استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمنان و سبک زندگی ایرانی اسلامی عرصه‌هایی است که قشر دانشجو باید در آن‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

او با بیان اینکه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان شاهد تأسیس قرارگاه دولت جوان و حزب اللهی هستیم و این قرارگاه به دنبال تربیت مدیران ارزشی است که دارای پایبندی به مبانی دینی و معرفتی باشند گفت: ما به دنبال تربیت افرادی هستیم که بتوانند در عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور نقش‌آفرینی کنند و تنها راه خروج از مشکلات اتکا به داخل است و ما می‌توانیم با اعتماد به جوانان متخصص انقلابی این امر را محقق کنیم.

پیمان آقایی خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست ها با دانشجویان و طلاب حوزه علمیه تاثیر بسزایی در وحدت حوزه و دانشگاه دارد و اولین قدم گفت و گو است که دیدگاه ها و نظرات مختلف بیان می شود و باعث نزدیکی دلها، اخوّت و دوستی و تاثیرگذاری در حوزه های عملکردی می شود.

در پایان مراسم نیز از دانشجویان و طلاب حوزه علمیه تقدیر شد.

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ – پایگاه خبری شاهین شهری ( همایش های علمی شاهین شهر )

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
کار گروه علم و فناوری

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *