اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی در شاهین شهر با موضوع سردیس سرداران شهید از ۲۴ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نخستین دوره سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی شاهین‌شهر با موضوع ساخت سردیس «سرداران شهید شهر» در محل یادمان شهدای گمنام این شهر از ۲۴ تا ۳۱ شهریور به مدت ۸ روز در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری در آستانه هفته دفاع مقدس ، نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی با موضوعیت ساخت سردیس سرداران شهید به مدت هشت روز از ۲۴ شهریور در شاهین‌شهر گشایش یافته و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد یافت.
این سمپوزیوم ملی به همت اداره زیبا سازی شهرداری شاهین شهر با رویکرد و نگرش هنری و با حضور هنرمندان بین المللی با هدف به منظور نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و پیوند بین نسلی با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، شهدا و امام راحل و ایجاد فرهنگ سازی و متوجه نمودن مردم به اینگونه آثار در یادمان شهدا واقع در بوستان انقلاب شاهین شهر برگزار شده است.
نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی با موضوع سردیس سرداران شهید در شاهین شهر برگزار گردید

سردیس ۱۳ شهید شهرستان شاهین شهر و میمه در نخستین سمپوزیوم ملی مجمسه سازی شاهین شهر ساخته خواهد شد

در این سمپوزیوم سردیس سرداران شهید؛ نغلامرضا عظیمی، محمدتقی ابدالی حاجی آبادی، شهید عزت‌اله شمگانی، شهید حاج اکبر ابدالی حاجی آبادی، شهید محمود نادری بنی، شهید حسین بیدرام گرگابی، شهید محمدرضا پورکیان احمدآبادی، شهید ناصر بیدرام گرگابی، شهید نادعلی سعیدیان، شهید حسن پهلوان، شهید سیامک (عباس) علیزاده نوجی، شهید سیداکبر(حمزه) هاشمی جزی و غلامحسین شیخ زاده کیانی توسط هنرمندانی از اقصی نقاط کشور ساخته خواهد شد.
سردیس این سرداران شهید به‌ ترتیب توسط سیزده هنرمند مجسمه‌ساز بین المللی اساتید؛ عباس مجیدی، رضا قره‌باغی، محمد بیک‌زاده، علی حاجی مرادی ، علی اعتبار ارمکی ، حسین علی عسگری ، حسین دوپیکر ، صبر علی لوایی ، مرتضی دستجردی، یاسر حسینی ، امین مهرآفرین، عطا صحرایی، و هادی عارفی منش ساخته می‌شوند.

سردیس ۵ سردار ملی جنگ تحمیلی ایران در نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی شاهین شهر رونمایی خواهد شد

همچنین در این سمپوزیوم از سردیس پنج شهید ملی به نام های سپهبد صیاد شیرازی، علیرضا یاسینی، سپهبد قاسم سلیمانی ،حسین خرازی و مصطفی چمران رونمایی خواهد شد.
این سردیس ها نیز به ترتیب توسط اساتید هنرمند؛ ملک دادیار گروسیان ، شاهرخ اکبری دیلمقانی، نادر قشقایی، پریسا علی‌پور، سارا تقوی خلق شده‌اند.

سردیس های ساخته شده در نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی شاهین شهر در گذر ایثار و شهادت نصب خواهند شد

 

رهام جباری – رییس ستاد برگزاری این سمپوزیوم و معاون حوزه اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین شهر ، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا که در حفظ اسلام و شریعت نظام نقش آفرینی کرده‌اند را وظیفه ‌ای همگانی دانست و برگزاری اینگونه سمپوزیوم‌ها و ساخت سردیس شهدای هشت سال دفاع مقدس با قابلیت ماندگاری دویست ساله را نمونه ای از ادای احترام به مقام شامخ شهدا عنوان کرد.

رهام جباری - نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی در شاهین شهر با موضوع سردیس سرداران شهید از 24 تا 31 شهریور 1403

 وی با اشاره به نام سیزده تن از شهدای انتخاب شده شهرستان برای این سمپوزیم، افزود : وی محل پرونده، مکان گلزار، محل سکونت، محل اعزام شهدا را از دلایل اصلی انتخاب این شهدا برای ساخت سردیس این بزرگواران بوده است.
وی ادامه داد : سردیس شهدای هشت سال دفاع مقدس پس از ساخت و تکمیل در گذر ایثار و شهادت نصب و جایگذاری می‌شوند.

یکی از رویکردهای برگزاری این رویداد ارتقاء سطح دانش و به اشتراک گذاری عملی تجارب توسط هنرمندان به دانشجویان و هنرجویان است

حمید رضا زمانی سرپرست اداره زیباسازی شهرداری شاهین شهر و دبیر اجرایی این سمپوزیوم برگزاری رویدادهای هنری از جمله سمپوزیوم‌ها را علاوه بر تاثیر اجتماعی فرهنگی بر فضای عمومی شهر و ارتقاء شاخصه‌های شهروندی، گامی موثر در برندینگ شهری و تقویت جایگاه شهر در سطح استانی و ملی عنوان نمود.

وی با اشاره به جنبه های موثر آموزشی در برگزاری این سمپوزیوم افزود: یکی از رویکردهای برگزاری این رویداد ارتقاء سطح دانش و به اشتراک گذاری عملی تجارب توسط هنرمندان به دانشجویان و هنرجویان بوده است به همین دلیل دانشجویان با هماهنگی نهادهای آموزشی خود به عنوان دستیار در کنار اساتید استقرار یافته و صفر تا صد مراحل خلق اثر را رصد و در محضر اساتید کسب تجربه می کنند.

دبیر اجرایی نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی در شاهین شهر ادامه داد : برگزاری رویدادهای هنری به‌صورت سمپوزیوم می‌تواند علاوه بر جریان‌سازی، ارتباط نزدیک شهروندان با هنرمندان و رصد آفرینش یک اثر را رقم زده و علاوه بر ایجاد حس پویایی و نشاط، تزریق کننده روح در کالبد فرهنگی شهر باشد.

فرهنگ سازی و متوجه نمودن مردم به آثار ملی هنری از اهداف سمپوزیوم ملی مجسمه سازی شاهین شهر است

احمد سلیمانی فریدنی – دبیر فنی این جشنواره در شاهین شهر با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف برپایی سمپوزیوم های مجسمه سازی ایجاد فرهنگ سازی و توجه دادن مردم به اینگونه آثار است، اظهار کرد: در سال های اخیر شهرداری‌ها با برپایی سمپوزیوم‌های مجسمه‌ سازی سعی در محقق نمودن چشم اندازهای فرهنگی و هنری سیاست گذاری شده داشته اند.

احمد سلیمانی فریدنی - نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی در شاهین شهر با موضوع سردیس سرداران شهید از 24 تا 31 شهریور 1403

وی با اشاره به ایجاد شور و نشاط در بین هنرمندان و تزریق پویایی در شهرها افزود: برپایی رویدادهایی نظیر سمپوزیوم مجسمه‌ سازی علاوه بر جذب مخاطبان عام و خاص می تواند زمینه ساز انتقال تجربه و دانش به فعالان این حوزه باشد.
سلیمانی فریدنی با بیان اینکه نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی شاهین شهر به ساخت سردیس سرداران شهید اختصاص یافته است تصریح کرد: شهیدان هشت سال دفاع مقدس نام آوران این سرزمین بوده که تکریم وگرامیداشت مقام شامخ آن‌ها برهمگان واجب است از سوی دیگر ضروری است نسل های جوانتر علاوه بر شناخت طریقتشان با چهره پاک، بی آلایش و معصوم آنان نیز آشنا شوند.
دبیر فنی نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی شاهین شهر با اشاره به حضور هنرمندان بین المللی در این سمپوزیوم ادامه داد: حضور مجسمه‌سازان مطرح، صاحب امضا و سبک هنرمندان حاضر در سمپوزیوم ها باید علاوه بر رزومه کاری با کیفیت، توانایی فعالیت و ارائه اثر مطلوب در انظار عموم و در مدت زمانی محدود را داشته باشند.
وی آرامش محیطی، آگاهی از زندگینامه و وصیت نامه شهدا را یکی از فاکتورهای مهم برای ساخت اثری فاخر برشمرد و افزود: هنرمندان حاضر در این سمپوزیوم به مدت هشت روز سردیس سرداران شهید را به ارتفاع ۹۰ سانتی متر با خمیر مختص مجسمه سازی می سازند و در پایان با فایبر گلاس یا برنز قالب گیری خواهند شد.
سلیمانی فریدنی با بیان اینکه خروجی این آثار می‌تواند همانند یک یادگاری به نام برای این شهر باشد، ادامه داد: سردیس سرداران شهید ساخته شده در این سمپوزیوم مجسمه می‌تواند به عنوان یک جریان فرهنگی در این شهر به شمار بیاید.

سمپوزیوم ملی مجسمه سازی شاهین شهر با رویدادهای هنری و برنامه های فرهنگی همراه خواهد بود

سید رسول هاشمیان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر نیز از برگزاری هر روزه یک رویداد فرهنگی اجتماعی جنبی با بخش های متنوع متناسب با همه سنین همزمان با این سمپوزیوم در محل یادمان شهدا خبر داد.
سید رسول هاشمیان - نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی در شاهین شهر با موضوع سردیس سرداران شهید از 24 تا 31 شهریور 1403هاشمیان افزود : هر شب از ساعت ۱۹ در یادمان شهدا و مجاورت با محل برگزاری سمپوزیوم ، جشن بزرگی برای عموم مردم با رویکرد هنری ارزشی، برنامه های متنوعی نظیر؛ اجرای سرود، روایتگری رزمندگان از دوران هشت سال دفاع مقدس و تئاتر اجرا می‌شود.
این برنامه‌های فرهنگی شاد و مفرح ، با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری برای بازدیدکنندگان نخستین سمپوزیوم  ملی مجسمه سازی برگزار می‌شود.

سمپوزیوم ملی مجسمه سازی سرداران شهید در انتقال ارزش های والای انسانی به نسل جوان موثر خواهد بود

 

حجت الاسلام والمسلمین قاسم باقریان امام جمعه شاهین‌شهر در آیین گشایش این سمپوزیوم با اشاره به اینکه بحران هویت، بزرگترین مشکل دنیای امروز است افزود : ساخت سردیس شهدای هشت سال دفاع مقدس علاوه‌ بر تکریم سرمایه‌های فرهنگی این مرز و بوم می‌تواند پیام‌های پنهانی بسیاری نظیر ایمان، اعتقاد، فداکاری و دیگر ارزش‌های والای انسانی را به نسل‌های جوانتر منتقل کند.

حجت الاسلام و المسلمین باقریان - نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی در شاهین شهر با موضوع سردیس سرداران شهید از 24 تا 31 شهریور 1403

بهرام عمویی نایب رئیس شورای اسلامی شهر و پیشکسوت حوزه دفاع مقدس نیز در  آئین گشایش این سمپوزیوم اظهار داشت : ضرورت و نیاز فرهنگی، شهردار و شهرداری را به سوی عرصه هایی خارج از ساختار سازمانی سوق میدهد و برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه سازی از سرداران شهید شاهین شهر یکی از همین عرصه هاست.
بهرام عمویی - نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی در شاهین شهر با موضوع سردیس سرداران شهید از 24 تا 31 شهریور 1403
وی ادامه داد : ساخت سردیس سرداران شهید شاهین شهری می تواند ارزش های والای انسانی نظیر؛ اخلاق مداری، ایثار، شهادت طلبی، برابری و برادری حاکم بر روح آنان را همانند الگویی برای نسل جوان به تصویر کشد.
سمپوزیوم ملی مجسمه سازی طلیعه ظهور چندین جشنواره هنری دیگر در شاهین شهر خواهد بود
سعید ابریشمی راد – شهردار شاهین شهر نیز در ادامه آیین گشایش این جشنواره اعلام داشت شاهین شهر می‌تواند نمادی از شکوه تمدن ایران اسلامی باشد به همین منظور در شش ماهه پیش رو، این شهر شاهد برگزاری چندین جشنواره ملی در حوزه هنر و فرهنگ خواهد بود.
سعید ابریشمی راد - نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی در شاهین شهر با موضوع سردیس سرداران شهید از 24 تا 31 شهریور 1403
امسال جشنواره های ملی با رویکرد فرهنگی هنری در شاهین شهر با سمپوزیوم مجسمه سازی و ساخت تندیس سرداران شهید شاهین شهر آغاز و به برکت این رویداد، مسیر برگزاری دیگر جشنواره ها نظیر؛ جشنواره ملی تئاتر اقتباس، موسیقی خلاق، شعر کودک و حروف نگاری طی خواهد شد.
شایان ذکر است با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر در محل برگزاری سمپوزیوم همه روزه در طول مدت اجرای این جشنواره  برنامه‌های فرهنگی شاد و مفرحی برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.

 

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *