اخبار ویژه

فرهنگ و هنر | جهان

نخستین پلاتو تخصصی تئاتر شاهین شهر افتتاح گردید

نخستین پلاتو تخصصی تئاتر شاهین شهر در محل فرهنگسرای خانواده این شهر با حضور مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی و جمعی از هنرمندان افتتاح گردید.

◾ عصر امروز 13 تیرماه 1403 ،نخستین پلاتو تخصصی تئاتر شاهین شهر با نام تماشاخانه جم در محل فرهنگسرای خانواده شاهین شهر ، با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان، افتتاح گردید. ◾ در این مراسم مدیر کل ، مدیر عامل و معاون امور استان ها و شهرستان‌های دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون هماهنگی امور عمرانی و  مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان ، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان ، مدیر کل نهاد کتابخانه های اصفهان امام جمعه شاهین شهر ، ، برخی از مسئولان شهرستان ، مدیران شهرداری و جمعی از هنرمندان تئاتر و موسیقی استان و شهرستان حضور یافتند. ◾ مسئولان به همراه هنرمندان حاضر پس از برگزاری آیین افتتاح ، از بخش های مختلف تماشاخانه جم بازدید نمودند و پس از آن ، اولین تئاتر در این پلاتو اجرا گردید و مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. ◾ دکتر نیلی، دکتر مهرداد زینلیان ، سعید ابریشمی راد ، بهرام عمویی و نادر برهانی مرند در طی آئین این افتتاحیه به ایراد سخنرانی برای حاضرین پرداختند.

ادامـه مــطلب ...

برگزاری نمایشگاه گروهی نقاشی با مشارکت ۲۸ بانوی هنرمند در شاهین شهر

برگزاری نمایشگاه گروهی نقاشی با مشارکت 28 بانوی هنرمند در شاهین شهر

◾ نمایشگاه گروهی نقاشی با مشارکت 28 بانوی هنرمند از هنرجویان آموزشگاه آزاد هنری سپیدار و هنرجویان نقاشی دانشگاه غیرانتقاعی سپهر نگارخانه آفتاب نگارستان شهرداری گشایش یافت. ◾ این رویداد هنری به صورت گروهی و با 83 اثر از 28 هنرجو برگزار شد و در آثار از تکنیک های آبرنگ ، مدادرنگ ، خودکار ، اکرولیک ، کنته ، برجسته و سبک های متفاوت رئال ، ذهنی و .. استفاده شده است و در برخی از آثار ترکیب نقاشی های ایرانی و معاصر ، نگارگری و مینیاتور نیز دیده می شود. ◾ نوید توکلی - ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه ، هنرهای تجسمی را هنری اثرگذار برای رشد و تعالی سبک زندگی ایرانی و اسلامی دانست و بر اهمیت پرداختن هنرمندان شهرستان به محتواهای ارزشی در قالب هنر فاخر تراز انقلاب تاکید کرد.

ادامـه مــطلب ...

برگزاری شب شعر همای رحمت با حضور شاعران استان اصفهان در شاهین شهر

◾ شب شعر همای رحمت با هدف تعظیم مقام امامت امیرالمومنین علی علیه السلام به همت انجمن های ادبی و  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر برگزار گردید. ◾ این شب شعر با هنرنمایی 13 تن از شاعران استان و با حضور برخی مسئولان شهرستان ، علاقمندان و جمعی از شاعران استان و شهرستان در روز شنبه مورخ 2 تیر ماه  از ساعت 17 لغایت 19:30 همراه با شعر خوانی، شاهنامه خوانی و آواز و نی نوازی در محل سالن بهار نگارستان شهرداری شاهین شهر برگزار شد. ◾ در پایان این برنامه از شاعران شرکت کننده با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل به عمل آمد.

ادامـه مــطلب ...

برگزاری آزمون پایان دوره خوشنویسی همزمان با سراسر کشور در شاهین شهر

آزمون سراسری پایان دوره خوشنویسی همزمان با سراسر کشور از روز چهارشنبه 23 خرداد ماه به مدت 3 روز در رشته های نستعلیق ، شکسته نستعلیق ، ثلث ، نسخ و کتابت در مقاطع مختلف تحریری ، مقدماتی ، متوسط ، خوش ، عالی و ممتاز در فرهنگسرای خانواده شاهین شهر برگزار گردید. نوید توکلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دراین خصوص توضیح داد : در این آزمون تعداد 35 هنرجو شرکت کردند که به تفکیک ذیل می باشند: در رشته تحریری 5 نفر خانم ، در مقطع مقدماتی 4 نفر خانم ، در مقطع متوسط 4 نفر خانم و 1 نفر آقا ، در مقطع خوش 5 نفر آقا ، عالی 8 نفر خانم و 4 نفر آقا ، ممتاز 2 نفر خانم و 2 نفر آقا . در بخش چلیپا 1 نفر و در بخش کتابت 2 نفر و در خط دوم نیز 1 نفر

ادامـه مــطلب ...

مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری ویژه در جنب کاروانسرای عباسی شهرستان شاهین شهر افتتاح می‌گردد

مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری ویژه در جنب کاروانسرای عباسی افتتاح می‌گردد

◾ یک مجتمع رفاهی میان جاده ای در مجاورت کاروانسرای شاه عباسی ( مادر شاه ) شامل پمپ بنزین، خدمات رفاهی ، تعمیرگاه و کارواش و سوئیت اقامتی افتتاح خواهد شد. ◾ سید محمد رضا کاظمی طبا - فرماندار شهرستان به اتفاق مدیر کل و معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان و رئیس این اداره در شهرستان روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ از منطقه نمونه گردشگری کاروانسرای عباسی بازدید نمود و با مدیر عامل و برخی اعضای شرکت مهستان نقش جهان در مورد موضوعات تجمیع اراضی و نرخ خدمات گردشگری این مجموعه، بحث و تبادل نظر نمود. ◾ پروژه احیا کاروانسرای عباسی و تأسیس منطقه نمونه گردشگری توسط بخش خصوصی (شرکت مهستان نقش جهان) در حال انجام است که تا این زمان، کل پروژه با هزینه ای بالغ بر یک و نیم همت، ۴۰ درصد رشد فیزیکی داشته و امید است مجموعه بین راهی این پروژه با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شامل: پمپ بنزین، ۶۰ سوئیت اقامتی ارزان قیمت، تعمیرگاه و کارواش در ایام عید غدير به بهره برداری برسد.

ادامـه مــطلب ...

رویداد هنری گنجینه ۳ در شاهین شهر برگزار گردید

رویداد هنری گنجینه 3 با سه بخش نمایشگاهی و یه بخش هنری زنده به مدت یک هفته از 13 خرداد 1403 در شاهین شهر اجرا گردید.

به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) همراه با نمایشگاهی از آثار موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از تاریخ 13 لغایت 20 خردادماه در نگارخانه آفتاب شاهین‌شهر برگزار گردید. این رویداد هنری با همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شاهین شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و مشتمل بر به سه بخش نمایشگاهی و سه بخش هنری زنده با حضور امام جمعه و مسئولین شاهین شهر افتتاح و با مشارکت هنرمندان شاهین شهر برگزار گردید.

ادامـه مــطلب ...

نارنجی در شاهین شهر به صحنه رفت

نمایش نارنجی برگزیده سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی با استقابل بی نظیر مخاطبان در فرهنگسرای ادب و هنر شاهین شهر بر صحنه رفت

◼ نمایش صحنه‌ای «نارنجی» اثر برگزیده سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی و درباره دختربچه‌ای است که در خانه ای جادویی زندگی می‌کند و پدرش پاکبان حرم امام رضا (ع) است وی در مواجه با یک رویداد جادویی آرزو می‌کند جای پدرش باشد و ... ◼ این نمایش به طور ویژه برای کودکان و نوجوانان و درواقع برای گروه سنی ۵ تا ۱۰ سال تولیدشده و به مناسبت دهه کرامت، از ۲۳ تا 26 اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس شاهین شهر روی صحنه رفته است. ◼ «سید سوران حسینی» از هنرمندان تئاتر مریوان، نویسندگی و کارگردانی این نمایش را به عهده دارد و «فرامرز غلامیان»، «علی فریدنی»، «ساغر تیزرو»، «رها پورنیایی» و «علی سنامیری» نیز در آن ایفای نقش کرده‌اند؛ ضمن اینکه «رها پورنیایی» نیز بازیگر نوجوان نمایش «نارنجی» است.

ادامـه مــطلب ...

اطلاعیه برگزاری نمایشگاه کتاب با ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف در فرهنگسرای خانواده شاهین شهر

نمایشگاه کتاب به مدت یک ماه در فرهنگسرای خانواده شاهین شهر برگزار می‌باشد و علاقه مندان می توانند طبق شرح ذیل از نمایشگاه بازدید کنند

◼ نمایشگاه کتاب ویژه عموم با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری در فرهنگسرای خانواده شاهین شهر دایر می‌باشد. ◼ این نمایشگاه با تنوع وسیعی از مجموعه کتب در موضوعات رمان ، روانشناسی ، کودک، داستان ، مذهبی و سایر کتب روز ، با 20 تا ۵٠ درصد تخفیف ویژه جهت عموم بازدیدکنندگان برگزار گردیده است. ◼ علاقه مندان به بازدید از نمایشگاه و یا خرید و مطالعه کتاب می توانند از 25 اردیبهشت تا 25 خردادماه 1403 در ساعات 9صبح تا 9 شب به بلوار عطار، فرعی ۸ غربی، فرهنگسرای خانواده مراجعه نمایند.

ادامـه مــطلب ...

نمایش «ماهیار» از شاهین شهری به جشنواره ملی تئاتر ایثار رفت

نمایش «ماهیار» از شاهین شهری به جشنواره ملی تئاتر ایثار رفت

◾ نمایش ماهیار به نویسندگی بهناز دوستی و کارگردانی امین پورمند از شاهین شهر در بخش خیابانی هشتمین «جشنواره ملی تئاتر ایثار» که به میزبانی استان گلستان از تاریخ ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود ، راه یافت که در این دوره ده اثر نمایش خیابانی به رقابت می پردازند. ◾ " نمایش ماهیار " با بازی امین پورمند و پریسا کهکش پور به صحنه می رود و محمد نادری به عنوان آهنگساز ،  لیلا منوچهری با طراحی لباس و فروغ روشندل به عنوان منشی صحنه ، عوامل اجرایی این نمایش خواهند بود.

ادامـه مــطلب ...

مقدمات برگزاری جشنواره تئاتر «صاحبدلان» در شاهین شهر انجام شد

با امضای تفاهم نامهای میان شهرداری  شاهین شهر و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقدمات برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی صاحبدلان در شاهین شهر کلید خورد

◼ به گزارش پایگاه خبری شاهین شهر | SHINNA با تائید کاظم نظری | مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کیفیت سالن های اجرا در شاهین شهر و عقد تفاهم نامه ای میان وی و سعید ابریشمی راد | شهردار شهر شاهین شهر به نمایندگی از شاهین شهر، مقدمات برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر انجام شد. ◼ جشنواره بین‌المللی صاحبدلان یک جشنواره هنری مذهبی با محوریت مضامینی همچون  تعزیه خوانی ، منقبت خوانی یا علی خوانی است .

ادامـه مــطلب ...