اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

راهیابی اثر نمایشی ” مثل بی کس ترین جاشوی دریا ” از شاهین شهر به جشنواره تئاتر صاحبدلان

اثر نمایشی “مثل بی کس ترین جاشوی دریا” به نویسندگی شهرام بزرگی و کارگردانی پریسا کهکش پور از شاهین شهر به یازدهمین جشنواره تئاتر صاحبدلان راه یافت.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه ، اثر نمایشی ” مثل بی کس ترین جاشوی دریا ” به نویسندگی شهرام بزرگی و کارگردانی پریسا کهکش پور از شاهین شهر به یازدهمین جشنواره تئاتر صاحبدلان راه یافت.

راهیابی اثر نمایشی " مثل بی کس ترین جاشوی دریا " از شاهین شهر به جشنواره تئاتر صاحبدلان

فرامرز رادمنش رئیس اداره درباره جشنواره صاحبدلان اظهار داشت : جشنواره تئاتر صاحبدلان بستری است با محتوای دینی برای تولید نمایش های فاخر که با همت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل استان های کشور برگزار می‌شود.

رادمنش افزود : این جشنواره در یازدهمین دوره خود با هدف ایجاد انگیزه در تولید نمایشنامه ها و نمایش های ارزشمند دینی و بسترسازی برای خلق شیوه های نوین و خلاقانه در رشد و تعالی نمایش های دینی در پنج بخش صحنه ای ، تعزیه ، آئین های نمایشی ، نمایش های میدانی و نقاشی اجرا می گردد که در این میان نمایش “مثل بی کس ترین جاشوی دریا ” از نمایش های راه یافته در بخش صحنه ای جشنواره توسط هیأت داوران انتخاب شد.

راهیابی اثر نمایشی " مثل بی کس ترین جاشوی دریا " از شاهین شهر به جشنواره تئاتر صاحبدلانراهیابی اثر نمایشی " مثل بی کس ترین جاشوی دریا " از شاهین شهر به جشنواره تئاتر صاحبدلانیازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان با هدف ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایشنامه با محتوای دینی، تولید نمایش‌های فاخر دینی برای اجرا و تولید تله تئاتر، تقویت بنیان‌های تئاتر دینی و استمرار بخشیدن به آن در پیکره تئاتر کشور، بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه در ارتقای نمایش‌های دینی و تبادل تجارب ملی و بین‌المللی هنرمندان درخصوص نمایش‌های دینی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اولویت‌های موضوعی یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان عبارت است از:
داستان‌های قرآنی (قصص قرآنی، مفاهیم و مضامین آن)
زندگانی و سیره عملی چهارده معصوم (ع) به ویژه پیامبر اسلام (ص) مطابق با اسناد معتبر تاریخی
مضامین فاطمی (موضوعات برگرفته از شخصیت و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س))
مضامین علوی (موضوع‌‌های برگرفته از شخصیت و زندگی حضرت علی (ع))
مضامین عاشورایی (آثار مبتنی بر وقایع و آموزه‌های حماسه عظیم عاشورا و تأثیرات آن در زندگی معاصر)
مضامین رضوی (انتخاب آثار از میان نمایش‌های برگزیده نهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی)
فرهنگ مهدوی (آثار مرتبط به زندگی و شخصیت امام زمان (عج)
شخصیت‌های شناخته‌شده و موثر در تاریخ اسلام (دانشمندان، شاعران، نویسندگان و سیاست‌مدارانی که تأثیراتی ارزشمند در جریان پیشرفت اسلام داشته‌اند)
تأثیر شخصیت‌ها و مفاهیم دینی بر زندگی معاصر.

یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان در پنج بخش نمایش‌های صحنه‌ای، تعزیه، آئین‌های نمایشی، نمایش‌های میدانی و نقالی برگزار می‌شود.

ستاد برگزاری در بخش نمایش‌های صحنه‌ای پذیرای نمایشنامه‌هایی خواهد بود که تاکنون هیچ اجرایی از آن‌ها (عمومی- جشنواره) به صحنه نرفته است.
در بخش آئین‌های میدانی، آیین‌های دینی مناطق مختلف کشور پذیرفته گردیده‌اند که مرتبط با محتوای تئاتر صاحبدلان تولید ‌شده بودند. همچنین نمایش‌های میدانی نیز مرتبط با محتوای تئاتر صاحبدلان می‌باشند.

 

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ – شاهین شهری ( اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه )
جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
کار گروه فرهنگ و هنر

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *