اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

در حادثه حریق شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان
کارخانه جمیل نخ شاهین شهر در آتش سوخت

کارخانه بزرگ ریسندگی جمیل نخ در منطقه صنتعی مورچه خورت شهرستان شاهین شهر و میمه، عصرگاه شنبه سوم دی ماه،در آتش سوخت. این حریق خوشبخاته غیر از چند مصدومیت جزئی تلفات جانی در پی نداشته است. تمام انبارهای این کارخانه در آتش سوخت. سقف یکی از سوله های آن کاملاً فرو ریخت.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حادثه آتش سوزی در کارخانه جمیل نخ اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه اتفاق افتاده و به نیروهای امدادی اعلام شده است.

منصور شیشه فروش ادامه داد: این کارخانه که دارای ۶ سوله است و تاکنون سقف یک سوله ریزش کرده است علاوه بر سوله‌ها مواد اولیه موجود در محوطه این کارخانه نیز دچار حریق شده است و حریق به تمام انبارهای نخ سرایت کرده است و فعلا تلفات جانی گزارش نشده است.

کارخانه جمیل نخ شاهین شهر در آتش سوخت

علت حادثه هنوز مشخص نیست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه هنوز علت این حادثه مشخص نیست، تصریح کرد: علاوه بر نیروهای امدادی تانکرهای آب، عوامل مدیریت بحران، نیروهای راهور، راهداری، انتظامی، شرکت آب، شرکت برق، شرکت گاز و … نیز در این حادثه حضور دارند.

وی ادامه داد: دو دستگاه خودروی اطفا حریق از آتش نشانی شهرک صنعتی مورچه خورت و دو دستگاه خودرو به همراه نیروهای امدادی نیز از آتش نشانی شاهین شهر برای این حادثه اعزام شده است

شیشه فروش ادامه داد: علاوه بر نیروهای آتش نشانی مورچه خورت و شاهین شهر، نیروی آتش نشانی به همراه تجهیزات از اصفهان نیز برای امدادرسانی به این حادثه اعزام شده است.

همچنین کاظمی طبا، فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه نیز اظهار داشت: علت حادثه در دست بررسی است و بعد از نظرات کارشناسی اعلام خواهد شد

۸۰ درصد آتش در کارخانه جمیل نخ اطفا شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۸۰ درصد آتش در کارخانه جمیل نخ اطفا شده است، اظهار داشت: حدود ۱۶ دستگاه اطفائیه و ۵۰ نفر نیروی عملیاتی امدادی ، اطفا حریق را در دستور کار دارند.

اما آتش سوزی همچنان ادامه دارد و ۳۰ نفر از نیروهای امدادی آتش نشانی با استفاده از تجهیزات موجود در حال کنترل حریق هستند و و در صورت نیاز نیروهای بیشتری به محل حادثه اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تنها یک سوله به صورت کامل سوخته است، تصریح کرد: برق منطقه نیز برای مدیریت بحران قطع شده است و پلیس راه نیز در حال مدیریت ترافیک در محور مورچه خورت به شاهین شهر است.

عملیات کنترل حریق به خوبی انجام شده، هیچکس در این حادثه آسیب ندیده است (۱۹:۴۲ جمعه)

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه هیچکس در این حادثه آسیب ندیده است، ابراز داشت: عملیات کنترل حریق به خوبی انجام شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این در این خصوص اظهار داشت: با اعلام درخواست از سوی آتش نشانی شهرک صنعتی مورچه خورت، نیروهای امداد و نجات از آتش نشانی اصفهان برای اطفا حریق شرکت جمیل نخ اعزام شده است.

فرهاد کاوه آهنگران، با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات از ایستگاه‌های شماره چهار، ۱۹ و ۲۲ به محل حادثه اعزام شده است، تصریح کرد: معاون عملیات سازمان آتش نشانی اصفهان به همراه اطفائیه‌های سنگین و فوق سنگین برای امدادرسانی به این حادثه اعزام شده است.

نیروهای آتش نشانی اصفهان همچنان در حالت آماده باش هستند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: نیروهای آتش نشانی اصفهان همچنان در حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز مجدد نیرو اعزام خواهیم کرد.

پیش بینی می شود عملیات اطفا حریق تا صبح ادامه داشته باشد (۲۱:۰۰ جمعه)

همچنین محمدرضا کاظمی طبا نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هنوز آتش کارخانه جمیل نخ مهار نشده است و پیش بینی می‌شود این امر تا صبح ادامه داشته باشد

دو نفر از آتش نشان در عملیات اطفاء دچار مصدومیت شدند (۲۳:۵۰ جمعه)

عباس عابدی، سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان در خصوص حضور اورژانس در این حادثه اظهار داشت: از ابتدای وقوع این حادثه یک کد اورژانس و یک کد هلال احمر در محل حادثه حضور یافته اند.

وی ادامه داد: تاکنون در این حادثه دو نفر از آتش نشانان دچار مصدومیت شدند که به صورت سرپایی درمان شده اند.

وی تصریح کرد: عوامل امدادی از آتش نشانی شاهین شهر، شهرک مورچه خورت و آتش نشانی اصفهان به محل اعزام شدند.

وی افزود: فعلاً خسارت جانی گزارش نشده است، عملیات اطفا حریق همچنان ادامه دارد و در صورت نیاز نیروهای بیشتری به محل حادثه اعزام خواهد شد.

کارخانه جمیل نخ شاهین شهر در آتش سوخت

یکی از آتش نشانان دچار گازگرفتگی شد/ عملیات اطفا احتمالاً تا ساعتی دیگر ادامه خواهد داشت (۰۱:۲۰ شنبه)

بنابر اعلام منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، یکی از نیروهای آتش نشانی دچار گازگرفتگی با گاز تولید شده از سوخت پنبه شده و به مرکز درمانی منتقل شد.

ساعتی پیش وی اعلام کرد که مهار آتش سوزی به اتمام رسید و همچنین تصریح نمود که بخشی از پنبه‌های در حال سوختن توسط لودر به خارج از کارخانه منتقل شد.

وی همچنین تصریح نمود : که طبق برآورد اولیه حدود ۵۰۰ تن پنبه در این حریق طعمه آتش سوزی قرار گرفته است

شیشه فروش افزود: عملیات اطفا حریق حداکثر تا یک ساعت آینده ادامه خواهد داشت اما خطر رفع شده است.

حریق کارخانه جمیل نخ اطفاء شد (۰۱:۴۵ شنبه)

بنابر اعلام منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، اظهار داشت: پس از هفت ساعت تلاش و پیگیری طاقت فرسای چهل تن از نیروهای امدادی و پشتیبانی ۲۰ خودروی سبک و سنگین حریق گسترده کارخانه جمیل نخ اصفهان اطفا شد ولی عملیات پاکسازی این حریق همچنان ادامه دارد.

کلیپ گزارش روند اطفاء حریق در کارخانه جمیل نخ شهرک صنعتی مورچه خورت شاهین شهر اصفهان:

 

۱۴۰۰/۱۰/۰۳ – پایگاه خبری شاهین شهری ( کارگروه حوادث )

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
کار گروه حوادث و انتظامی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *