اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

قربانی اسیدپاشی شاهین شهر:
اسید پاش من را به جای خانمی دیگر اشتباه گرفته بود | هر روز کابوس اسید پاشی می بینیم

اسیدپاش من را با شخص دیگری اشتباه گرفته بود | هر روز کابوس اسیدپاشی می بینم

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری روز سه شنبه در ابتدای خیابان نظامی شهر شاهین شهر، فریادهای بانوی ترسیده، که بی خبر از همه جا در شوک حمله فرد مهاجم و خشمگین بود، شهروندان و کسبه محل را به سمت محل حادثه کشید، از ظواهر و شدت خشونت وی، قابل فهم بود که وی قصد دارد به این خانم صدمه جدی بزند و هنگامی که حاضرین در محل قصد داشتند از اسیدپاشی وی جلوگیری کنند، روی همه اسید پاشید که ۶ نفر دیگر را علاوه بر دختر نوجوان این خانم را قربانی این حادثه نمود و در نهایت هنگام فرار زمین خورد و  خودش هم با اسید سوخت.

ناگفته های اسید پاشی شاهین شهر

چند روزیست که از وقوع اسیدپاشی خیابان نظامی شاهین شهر و انتشار خبر آن در پایگاه خبری شاهین شهر و سایر رسانه های رسمی می‌گذرد، چند روزی که شاید ما را مدتی کوتاه و گذرا از وقوع چنین حوادثی در سطح جامعه متأثر نموده باشد اما برای قربانیان این حادثه، لحظه به لحظه با درد و تالم روحی و جسمی همراه بوده است.

خلاصه ماجرا

ماجرا به این شکل بود که ساعت ۱۸:۳۰  سه‌شنبه ۱۴دی ماه امسال در شاهین‌شهر اصفهان مردی ۴۵ ساله به دلایلی نامعلوم به سمت خانمی ۴۰ ساله که همراه دخترش در خیابان نظامی بودند حمله ور شد و پس از تهدید وی به مرگ ، با ظرف اسیدی که از قبل به منظور اسیدپاشی تهیه کرده بود، اقدام به اسید پاشی به این دو نفر و همچنین حاضرین در محل نمود و در نهایت هنگام فرار  زمین خورد و با باقیمانده اسید خودش هم سوخت.

شرح ماجرا از زبان خانمی که به اشتباه هدف اصلی این اسید پاشی بود

خانمی که مورد اسید پاشی قرار گرفت، ساکن شاهین شهر، متاهل و مادر ۲ فرزند است. وی در مصاحبه اختصاصی با شاهین شهری – پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه، ماجرای آن روز را به شرح زیر بازگو نمود:

« روز حادثه همراه دخترم که ۱۳ ساله است به خانه یکی از دوستانم در خیابان نظامی رفته بودم. وقتی از خانه او خارج شدیم با پسرم تماس گرفتم که دنبالمان بیاید.

به محض آنکه وارد خیابان شدیم متوجه مرد ژولیده‌ای شدم که کنار یک ماشین ایستاده بود و یک بطری در نیز دستش بود . این فرد وقتی من و دخترم را دید، ناگهان جلو آمد و گوشه شالم را گرفت و کشید و شروع به داد زدن کرد. وی مرتب با فریاد می گفت: باید بمیری. باید تو را خفه کنم. 

من از این رفتار و خشونت وی، وحشت کردم و فریاد کشیدم و او را به عقب هل دادم تا از من فاصله بگیرد و نتواند به من و دخترم آسیبی برساند.

در هنگام اولین حملهء این فرد، هیچ‌کس در خیابان نبود تا به من و دخترم کمک کند. من به همراه دخترم برای فرار از وی به سمت نزدیک ترین محل که یک فروشگاه مصالح فروشی بود، دویدیم و وارد فروشگاه شدیم.

ابتدا فکر کردم این مرد سارق است

من ابتدا فکر می‌کردم این مرد سارق است و چون کیف و گوشی موبایلم دستم بود، گمان می‌بردم به قصد سرقت وسایلم به ما حمله ور شده است و احتمالا با فرار ما به سمت فروشگاه از ترس حاضرین اقدام به فرار کند، اما باکمال ناباوری وقتی وارد مصالح فروشی شدیم، او هم دنبالمان آمد.

مرد مهاجم همچنان داد می زد که باید این زن را بکشم. صاحب فروشگاه و چند خانم و آقای دیگر که آنجا بودند ابتدا گمان کردند که فرد مهاجم و خشمگین، شوهر من است. اما پس از آن که من گفتم که او را نمی‌شناسم، هنگامی که دوباره می‌خواست به من حمله کند، مانعش شدند. مرد مهاجم هم در این میان دربِ بطری­‌ای را که همراهش بود باز کرد و محتویات آن را به سمت من و دخترم و سایرین حاضر در محل ریخت.»

با اینکه چند روز از حادثه می گذرد هنوز ترس وحشت ماجرای آن روز در کلام این خانم، به وضوح قابل درک است. کابوسی که شاید سالها بگذرد تا توسط این خانم و دختر نوجوانش و سایر قربانیان این اسیدپاشی فراموش شود.

اسید پاشی خیابان نظامی شاهین شهر اصفهان

هر روز کابوس می بینم

وی ادامه داد: «هر روز کابوس می‌بینم و ترس و وحشت حادثه از ذهن خودم و دخترم لحظه‌­ای بیرون نمی‌رود. پس از اسید پاشی توسط فرد مهاجم، همه از درد به‌خودشان می‌پیچیدند. مقداری از اسید هم روی زمین ریخته بود و آنقدر قوی بود که به شدت می‌جوشید.

اسید روی قسمت های زیادی از لباس و همچنین بدن دخترم هم ریخته بود. دست و پاهای دخترم می‌سوخت و کاری از من ساخته نبود. اسید روی صورت مرد مغازه‌دار و مرد دیگری که مشتری‌اش بود و روی چند خانم همراه آنها نیز ریخته بود.

می‌خواست با چاقو نیز به من حمله کند

مرد اسیدپاش همینطور که فریاد می‌کشید دستش را داخل جیبش برد که چاقویی خارج کند. می‌خواست با چاقو نیز به من حمله کند اما چند رهگذر سر رسیدند و یکی از آنها که قوی‌هیکل بود توانست مانعش که با چاقو علیه بنده حمله ور شود و همین هنگام یکی از کسبه دیگر آن محل به بنده گفت که از فروشگاه خارج شوم و در فروشگاه تشک فروشی وی امان بگیرم تا حاضرین فرد مهاجم را که دیوانه وار چاقو کشیده بود، مهار کنند. سپس دخترم را هم که اسید دست ها و پاهایش را به شدت سوزانده بود به پیش من آوردند.

حاضرین و بنده در طول حادثه با پلیس ۱۱۰ و اورژانس تماس گرفته بودیم، مرد اسید پاش که خود را گرفتار می دید، قصد فرار کرد و در هنگام فرار زمین خورد و مابقی اسیدهای موجود در بطری به خودش پاشیده شد. وی در حالی که  روی زمین افتاده و از درد به خودش می پیچید هنوز دست از خشم خود بر نمی داشت و به همین علت توسط یکی از حاضرین نگه داشته شد و کاسبین محل نیز برای کاهش سوختگی وی، شیر و آب آوردند تا نیروی پلیس نیز در محل حاضر شدند و وی را دستگیر و به کلانتری انتقال دادند. وی در هنگام دستگیری مدام ابراز می کرد که بنده را اشتباه گرفته است.»

فرد اسیدپاش من را به جای خانم دیگری اشتباه گرفته بود

وی ادامه داد: «همان روز من و سایر قربانیان این حادثه از مرد اسیدپاش شکایت کردیم. آنطور که ما فهمیدیم وی سابقاً در همان محله مشغول به کار بوده است و از مدت‌ها قبل خواستگار خواهر یکی از کسبه آن محل بوده، اما چند مرتبه جواب رد شنیده بود تا اینکه روز حادثه من را دید و احتمالاً چون ماسک داشتم من به اشتباه با دختر مورد علاقه­‌اش اشتباه گرفت و این حادثه را رقم زد.”

سوختگی های ناشی از اسید در بدن دخترم بسیار جدی است

وی تصریح کرد که خودش در این حادثه آسیب ندیده اما سوختگی‌های ناشی از اسید دخترش جدی است. وی ادامه داد : «خدا را شکر می‌کنیم که اسید روی صورت و چشمان دخترم نریخت اما هر دو دست و پاهای او با اسید سوخت. اسید پوست و استخوانش را خورده و هرچه می‌گذرد، زخم‌هایش بدتر می‌شود. سوختگی‌های روی پایش به شکلی است که استخوانش را سوراخ کرده و هر روز هم بدتر می‌شود. علاوه بر آن پزشکان گفته‌اند برای ترمیم سوختگی‌های او باید پیوند پوست انجام شود. شدت اسیدپاشیده شده به دخترم آنقدر زیاد بود که همه لباس‌هایش را سوزانده بود و موجب شد تا دخترم را بدون لباس از بیمارستان به خانه برگرداندیم. اما شوک روحی که در این حادثه به من و دخترم وارد شده از عوارض سوختگی‌ها هم بدتر است. از ترس و وحشت خودم و دخترم جرأت نمی‌کنیم از خانه خارج شویم و شب ها هر دو کابوس می‌بینیم و با خوردن قرص خواب‌مان می‌برد. مرد اسیدپاش نه تنها به دخترم آسیب جسمی زد بلکه با آسیب روحی که به ما زده، زندگی‌مان را خراب کرده است.»

قربانیان اسید پاشی خیابان نظامی شاهین شهر اصفهان

شهروندان در حملات خیابانی به سمت یک خانم، بی تفاوت نباشند

وی با تمام تألم و تأثری که از به یاد آوردن ماجرای آن روز در ذهن خودش مرور می کرد و تاثیر آن در صدایش به وضوح معلوم بود از شهروندان خواست تا در هنگامی که در خیابان مشاهده می‌کنند فردی قصد آسیب رساندن به فرد دیگر بخصوص یک خانم را دارد، بی تفاوت نباشد و با مداخله موثر مثلاً با دور کردن فردی که مورد حمله است یا جلوگیری از اعمال خشونت آمیز فرد مهاجم، مانع از آسیب دیدن افراد بی گناه گردند.

مقامات قضایی و مسولین به نحوی تدبیر کنند که هنجار شکنی به قصد آسیب به دیگران، الگو نشود

وی همچنین از مقامات قضایی و مسولین درخواست دارد که که جهت جلوگیری از ترویج این گونه اعمال خشونت آمیز و همچنین جلوگیری از جسور شدن، افراد هنجار شکنی که با توسل به هر وسیله ای مانند چاقو (سلاح سرد) یا اسید و … (مانند این فرد اسیدپاش) و یا سلاح گرم این گونه باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه شده و به هر دلیلی و با هدف آسیب رساندن به افراد بی گناه در جامعه موجب صدمات غیر قابل جبرانِ جسمی و روحی به شهروندان بی گناه جامعه می‌شوند، برخورد جدی نموده و برای آنها اشد مجازات مربوطه را در نظر بگیرند. تا اینگونه هنجارشکنی‌ها در جامعه برای افراد دیگری که مطیع قانون نیستند، تبدیل به الگو نشود.

تاثیر این حوادث بر روان اجتماعی شهر و قربانیان بیش از عوارض جسمی حاصل از آن است

حال پس از گذشت حدود یک هفته از وقوع این حادثه دردناک با دستگیری فرد اسیدپاش در همان روز و در محل حادثه توسط نیروی پلیس و صورت جلسه گزارش پلیس و نیروی امدادی و شکایت قربانیان این اسیدپاشی، پرونده اسیدپاشی در مراجع قضایی در حال پیگیری است و هنجار شکن اسید پاش که هم اکنون در زندان بسر می برد، با حکم قاضی به جزای شایسته فعل خود طبق قانون خواهد رسید.

همچنان که زخم‌های جسمی قربانیان این حادثه ممکن است با درمان های پیشرفته به مرور زمان التیام یابند ولی ترس و وحشت در میان شهروندان از اینکه آیا حادثه‌ای که به وقوع پیوسته از جانب دیگر افراد خاطی دیگری نیز تکرار خواهد شد یا خیر؟ و همچنین آثار صدمه روحی به قربانیان، زخمی است که شاید التیام آن سالها به طول بیانجامد و بایست راهکارهای اجتماعی و انتظامی ویژه‌ای برای جلوگیری از وقوع این موارد در نظر گرفته شود و قوانین بازدارنده موثری توسط قانونگذار وضع گردد و مداخله و پیگیری جناب آقای حاجی نماینده محترم شاهین‌شهر در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی حتماً می تواند در تسریع این موضوع موثر و مفید باشد.

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ – پایگاه خبری شاهین شهری

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
کار گروه حوادث و انتظامی

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *