اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

به مناسبت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش‌ و پرورش
کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش شاهین شهر در بین شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان

شورای آموزش و پرورش شاهین شهر توسط وزرای کشور و آموزش و پرورش و همچنین توسط استاندار اصفهان به عنوان یکی از شوراهای برتر استانی تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، در بیست و هشتمین روز از دی‌ماه ۱۴۰۰، در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش پرورش و با حضور وزرای کشور و آموزش وپرورش، استانداران، فرمانداران و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور به صورت وبینار برگزار شد از شوراهای آموزش و پرورش برتر استانی توسط وزرای کشور و آموزش و پرورش تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در حاشیه مراسم تجلیل از شوراهای برتر آموزش‌وپرورش کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، از شوراهای آموزش‌وپرورش برتر شهرستان‌ها و مناطق استان اصفهان با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار و رئیس شورای آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان، محمد اعتدادی مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، مجید نسیمی سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، مجتبی ملا احمدی رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان و دیگر اعضای شورای آموزش‌ و پرورش استان تجلیل شد.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش شاهین شهر در بین شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان

در این مراسم استاندار اصفهان با اهداء لوح تقدیر به فرمانداران، مدیران آموزش‌ و پرورش و کارشناس شوراهای نواحی و مناطق تیران و کرون، کاشان، باغ بهادران، اصفهان، برخوار، نجف‌ آباد، شاهین‌شهر و خمینی‌ شهر از آنها تجلیل کرد.

محمد اعتدادی مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان در این مراسم اظهار داشت: به مناسبت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش‌ و پرورش و به‌ منظور تجلیل از شوراهای برتر استانی این مراسم برگزار شد که به همه اعضای این شوراها خداقوت می‌گویم و از اعضای شورای آموزش‌ و پرورش استان نیز به جهت کسب رتبه برتر کشوری، تشکر می‌کنم.

همچنین سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان ضمن تبریک به اعضای شورای آموزش‌وپرورش استان اصفهان و تشکر از زحمات اعضای شورای آموزش‌ و پرورش در سراسر استان، اظهار داشت: اعضای تشکیل‌دهنده شورای آموزش‌وپرورش از مسئولین دلسوز و متخصص استان در همه زمینه‌ها هستند که هرکدام تکلیفی برعهده داشته و امیدوارم در سال آینده و در چنین ایامی مجدداً استان اصفهان بدرخشد و برتری عملکردی خود را تثبیت کنیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش شاهین شهر در بین شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان

شورای شهرستان چیست و اعضا آن چه کسانی هستند و به چه منظور تشکیل می شود؟

شایان ذکر است که شوراهای آموزش و پرورش در سطوح استان و شهرستان به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات، جهت تأسیس، توسعه و تجهیز‌فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیتهای اجرایی آموزش و پرورش، و از افراد زیر تشکیل می گردد:

۱ – امام جمعه مرکز شهرستان یا نماینده او که از بین روحانیون آشنا به موازین
تعلیم و تربیت اسلامی معرفی می‌شود. (‌در صورت صلاحدید مقام معظم رهبری)
۲ – فرماندار.
۳ – رییس آموزش و پرورش شهرستان که دبیر و مسئول تعیین دستور جلسات شورا است.
۴ – معاون پرورشی یا مسئول امور تربیتی شهرستان.
۵ – رییس شورای شهرستان.
۶ – شهردار شهر مرکز شهرستان.
۷ – سه نفر از رؤسای مدارس در دوره‌های تحصیلی مختلف.
۸ – سه تا پنج نفر از اولیاء دانش‌آموزان یا معتمدان شهرستان به پیشنهاد انجمن اولیاء و مربیان شهرستان.
۹ – رییس شبکه بهداشت یا پزشک معتمد شهرستان.

وظایف و اختیارات شورای شهرستان به شرح زیر است:
۱ – توزیع اعتبارات دولتی تخصیص‌یافته به صورت آموزشی و پژوهشی، به شهرستان بین مدارس و فعالیتهای مختلف، بر اساس ضوابطی که‌وزارت آموزش و پرورش معین می‌کند.
۲ – تصویب ضوابط مالی مدارس، شامل کلیه دریافتها و هزینه‌ها و سایر درآمدهای مردمی با توجه به کیفیت ارائه شد فعالیتهای آموزشی و‌پرورشی.
۳ – پیشنهاد وضع عوارض برای احداث، توسعه، نگهداری و تأمین و تجهیز و تهیه وسایل کمک آموزشی و پرورشی به مراجع ذیربط جهت‌تصویب.
۴ – برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد اجاره، احداث و توسعه اماکن آموزشی و پرورشی شهرستان (‌از نظر محل، دوره تحصیلی)
۵ – تصمیم‌گیری در خصوص توزیع و هزینه کردن عوارض اخذ شده برای احداث، توسعه و تعمیر اماکن آموزشی و پرورشی و تأمین تجهیزات‌لازم و سایر فعالیتها.
۶ – بررسی و تصمیم‌گیری برای برنامه‌ریزی نیروی انسانی مورد نیاز و ارائه نتایج آن به وزارت آموزش و پرورش از طریق شورای استان.
۷ – صدور مجوز برای بکارگیری افراد مازاد بر سهمیه استخدام رسمی از محل درآمدهای منطقه بر اساس قوانین کار و تأمین اجتماعی.
۸ – برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری درباره چگونگی تشویق و تقدیر از کارکنان شایسته و لایق مدارس و پرداخت فوق‌العاده خاص و کارانه بر اساس‌کیفیت و کمیت خدمات آنان.
۹ – تشویق و ترغیب متمکنین و صاحبان صنایع و اصناف به احداث و اهدای مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی.
۱۰ – برنامه‌ریزی جهت ایجاد تسهیلات و بکارگیری ابزارهای مناسب جهت توسعه مدارس غیر انتفاعی ، آموزشگاه‌های علمی و فنی و حرفه‌ای و‌ مدارس جوار کارخانه و مؤسسات مشابه و ترغیب مردم به مشارکت بیشتر در این زمینه.
۱۱ – نظارت مستمر بر فعالیتهای آموزش و پرورش منطقه و تهیه گزارش سالانه حاوی نقاط قوت و ضعف فعالیتها و ارائه پیشنهادهای لازم به‌شورای آموزش و پرورش استان.
۱۲ – برنامه‌ریزی و اقدام جهت تهیه زمین و سایر امکانات لازم به منظور تأمین و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی منطقه از طریق خودیاری‌ اهالی و همکاری مؤسسات و سازمانهای ذیصلاح دولتی و قانونی.
۱۳ – برنامه‌ریزی و بذل مساعی برای سوق دادن بخشی از درآمد بانکها، شرکتهای دولتی و غیر دولتی و کارخانه‌ها به امر توسعه و تجهیز اماکن‌آموزشی و پرورشی در چهارچوب مقررات مربوط.
۱۴ – کمک به ترویج و گسترش فعالیتهای پرورشی و آموزشی و استحکام اعتقادات دینی و مکارم اخلافی دانش‌آموزان.
۱۵ – برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان کم بضاعت از عواید محلی شورا و اعطای بورس تحصیلات‌عالی به دانش‌آموزان مستعد.
۱۶ – انجام وظایفی که شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی انجمن اولیاء و مربیان و یا وزارت آموزش و پرورش به موجب اختیارات‌قانونی خود به شورا واگذار می‌نمایند.
۱۷ – بررسی راه‌های مختلف صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری منابع در چهارچوب سیاستهای وزارت آموزش و پرورش و شورای استان.
۱۸ – تلاش در گسترش آموزش و پرورش عمومی و تحت پوشش قرار دادن کلیه اطفال واجب‌التعلیم منطقه، به طوری که هیچ یک از آنان از‌تحصیل باز نمانند.
۱۹ – جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و تلاش در ارتقاء کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی.
۲۰ – سازماندهی امکانات برای اجرای آموزشهای فنی و حرفه‌ای، کار دانش و کارآموزی دانش‌آموزان.
۲۱ – ارتقاء سطح دانش فرهنگیان و پیش‌بینی و تدارک وسایل رفاهی و معیشتی آنان و فراهم کردن امکانات لازم.
۲۲ – پیشنهاد برنامه سالانه توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی و نیروی انسانی، بر اساس خط مشی‌ها و سیاستهای کلی وزارت آموزش و‌پرورش و ارائه آن به شورای استان.
‌تبصره – دریافت کمکها و خودیاری از اولیاء دانش‌آموزان و مردم در صورتی مجاز است که داوطلبانه پرداخت نمایند.

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ – پایگاه خبری شاهین شهری ( فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه )

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه

رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری
کار گروه علم و فناری

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *