اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

رئیس شبکه بهداشت شهرستان شاهین شهر و میمه
افزایش ۳۴ درصدی ابتلا و افزایش ۴۳ درصدی بستری کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه

رئیس شبکه بهداشت شهرستان شاهین شهر و میمه در گفتگو با پایگاه خبری شهرستان – شاهین شهری از افزایش ۳۴درصدی میزان ابتلا به کرونا و افزایش ۴۳ درصدی میزان بستری های ناشی از آن در طی یک هفته گذشته و افزایش ۱۸ برابری آمار ابتلا نسبت به ماه گذشته خبر داد. | وی به همه شهروندان تاکید کرد که در دو هفته آینده همچنان در قله موج ششم همه گیری کرونا قرار خواهیم داشت، و به شهروندان توصیه نمود، پرتوکل های بهداشتی را رعایت و واکسیناسیون را جدی بگیرند

افزایش 34 درصدی ابتلا و افزایش 43 درصدی بستری کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه

افزایش ۳۰ درصدی تست بیماران مشکوک به کرونا | افزایش ۳۴ درصدی مبتلایان به کرونا

دکتر علی پارسا در گفتگو با خبرنگار واحد سلامت و بهداشت رسانه شاهین شهری – پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه از افزایش ۳۴ درصدی آمار مبتلایان به کرونا طی یک هفته پیش خبر داد.

وی تصریح کرد: در شهرستان شاهین شهر و میمه طی هفته گذشته از ۱۸۰۲ بیمار مشکوک کرونا نمونه گیری(تست) کرونا انجام شده که نسبت به هفته ماقبل آن ۳۰%  درصد افزایش داشته است.

از این تعداد نمونه، نتیجه ۱۰۹۸ تست مثبت بود که تعداد موارد مثبت کرونا نسبت به هفته قبل ۳۴% درصد افزایش داشته است.

 

۶۳ بیمار کرونایی جدید در یک هفته گذشته بستری شده اند | فوت ۶ بیمار کرونایی در طی دو هفته گذشته

همچنین طی هفته گذشته ۶۳ بیمار مبتلا به کووید در بیمارستان بستری شده اند که نسبت به هفته قبل آن ۴۳% افزایش داشته است.

درهفته گذشته ۶ بیمار مبتلا به کووید نیز فوت کرده اند که نسبت به هفته ماقبل آن تغییر نداشته ولی نسبت به دو هفته قبل ۲۰ % افزایش داشته است.

 

سویه جدید کرونا سرعت بالایی در انتشار و همه گیری دارد | در یک ماه گذشته تا کنون تعداد مبتلایان به کرونا ۱۸ برابر شده است | بیشترین میزان ابتلا مربوط به میانسالان بوده است

دکتر پارسا در ادامه گفت :  موج ششم از ابتدای بهمن ماه با سویه امیکرون شروع شده  و مقایسه  آمارهای بهمن و دی ماه گویای ویژگی های این سویه جدید بویژه سرعت بالای انتشار و واگیری آن می باشد.

ریاست شبکه بهداشت شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: تعداد بیماران مبتلا به کووید در بهمن ماه ۳۰۴۸ بیمار بود که در مقایسه با دی ماه با ۱۷۲ بیمار، حدوداً  ۱۸ برابر گردیده است که بیشترین افزایش مربوط به گروه سنی میانسال (۳۰ -۵۹ سال) با حدوداً ۱۰ برابر و سپس گروه سنی جوانان (۱۸-۲۹ سال) با حدود ۸ برابر و سپس گروه سنی سالمندان (بالای ۶۰ سال) با حدود ۷ برابر و بعد گروه سنی نوجوانان ۵-۱۷ سال با حدود ۴ برابر و گروه سنی کوکان زیر ۱۰ سال با ۳ برابر افزایش میباشد.

از نظر میزان بستری، در بهمن ماه  ۱۸۰ بیمار کووید بستری شدند که نسبت به دی ماه حدود ۲ برابر می‌باشد.

از نظر میزان فوت نیز در بهمن ماه ۱۴ مورد فوت داشتیم که نسبت به دی ماه ۸ % افزایش داشته است .

در دو هفته آینده همچنان در قله موج ششم قرار داریم | پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید | واکسیناسیون را جدی بگیرید

دکتر پارسا ضمن تاکید بر اینکه ۲ هفته آینده همچنان در قله موج ششم کرونا قرار داریم وبرای اینکه سریعتر از قله این موج سهمگین به سلامت عبور کنیم بایستی اولاً همه شهروندان محترم پروتکل های بهداشتی ، بویژه زدن ماسک و دوری از تجمعات را به طور جدی رعایت نمایند و همچنین واکسیناسیون به ویژه دوز سوم خود را کامل نمایند.

 

انواع واکسن ها در مرکز تجمیعی واکسیناسیون شاهین شهر موجود است.

ریاست شبکه بهداشت شهرستان شاهین شهر و میمه  ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، اعلام کرد  در حال حاضر انواع واکسن ها در اختیار مردم قرار دارد که کلیه افراد بالای ۵ سال می‌توانند جهت تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون به مرکز تجمعی واکسیناسیون انقلاب و یا مراکز بهداشتی نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

دیدگاه خودتان را در خصوص این مطلب در بخش پایین این صفحه ( قسمت دیدگاه ) با سایر بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید …

۱۴۰۰/۱۱/۳۰
شاهین شهری
پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه
کار گروه سلامت و بهداشت

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه را در رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری بخوانید

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

همایش «هوش مالی در عصر دیجیتال» ویژۀ فعالان حوزۀ کارآفرینی، کسب‌وکار و بازاریابی و با حضور متخصصان این عرصه، در ساختمان نگارستان شاهین‌شهر برگزار شد.

برگزاری همایش «هوش مالی در عصر دیجیتال » در شاهین شهر | ویژۀ فعالان حوزۀ کارآفرینی، کسب‌ و کار و بازاریابی

به گزارش شینا | SHINNA از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر ؛ «مهارت‌آفرینی در حوزه دیجیتال»، «آیندۀ کارآفرینی با ظهور هوش مصنوعی» و «کسب‌وکار هوشمند و کارآفرینی» سه محوری بود که در همایش «هوش مالی در عصر دیجیتال» ویژۀ فعالان حوزۀ کارآفرینی، کسب‌وکار و بازاریابی و با حضور متخصصان این عرصه، در ساختمان نگارستان شاهین‌شهر برگزار شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *