اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

با حضور مسولین انجام شد؛
افتتاح بخش تاریخی موزه مردم شناسی شاهین شهر

با حضور فرماندار شهرستان، شهردار شاهین شهر و روسای ادارات میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و ارشاد اسلامی بخش تاریخی موزه مردم شناسی شاهین شهر افتتاح گردید.

با حضور فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ، شهردار شاهین شهر و جمعی از مسؤولان شهر بخش تاریخی موزه مردم شناسی شاهین شهر امروز دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ افتتاح گردید.

افتتاح بخش تاریخی موزه مردم شناسی شاهین شهر

بخش تاریخی موزه شاهین شهر با حضور سید محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شاهین شهر و میمه ، سعید ابریشمی راد شهردار ، جواد چهرراضی رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و جواد نصراصفهانی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر بازگشایی شد.

در این بخش از آثاری با قدمت ۶ هزار سال از جمله کتب خطی، سکه، سفال و فلز رونمایی شد. در این بخش گنجینه ارزشمند و میراثی گرانبها از کتب و اسناد خطی، سکه های تاریخی و آثار سفالی و مفرغی از هزاره دوم قبل از میلاد به همت موزه دار ”  نادعلی آزادی فر ” جمع آوری گردیده است.

افتتاح بخش تاریخی موزه مردم شناسی شاهین شهر

همچنین در  ادامه مسولین از  بخش تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موزه نیز بازدید بعمل آوردند.

سید محمدرضا کاظمی طبا در حاشیه آیین بازگشایی بخش تاریخی موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر با بیان اینکه این موزه با نگاه غیردولتی گردآوری شده است، اظهار کرد: موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر گواهی بر عزم و اراده مردم در اداره کارها و به سرانجام رساندن امور به صورت مردم محور و مشارکتی است.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به قدمت تاریخی سه هزار ساله ایران، این موزه را تلفیقی از تاریخ جمهوری اسلامی ، پهلوی و قاجار توامان دانست و افزود: نمایش آثار و یادگاری هایی از دوران دفاع مقدس نقطه عطف این موزه است که در کنار تاریخ و تمدن چند صد ساله ایران ، گوشه ای از رشادت دلیرمردان این خطه را نیز به نمایش گذاشته شده است.

همچنین، کتب خطی ، فرهنگ و تمدن ثبت شده ای هستند که می توانند با اثرگذاری مستقیم بر نسل ها و تجربه پذیری از آن ها، آینده ای روشن را برای آنها ترسیم کنند. در بخش تاریخی موزه شاهین شهر از آثاری با قدمت ۶ هزار سال شامل؛ کتب خطی، سکه ، ظروف سفالی و فلزی رونمایی شد.

سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر در این مراسم از تلاش و همت موزه دار در جمع آوری آثار گرانبها و ارزشمند موزه تشکر نمود و گفت: ان شاء الله در صورت امکان بتوانیم حمایت های مطلوب‌تری از این مجموعه نفیس بنماییم.

شایان ذکر است موزه مردم شناسی شاهین شهر در سال ۱۳۹۱ به همت شهرداری شاهین شهر راه اندازی شد.

افتتاح بخش تاریخی موزه مردم شناسی شاهین شهر

۱۴۰۰/۱۲/۰۲
شاهین شهری
پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه
کار گروه فرهنگ و هنر

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه را در رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری بخوانید

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *