اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

ویژه برنامه گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی در شاهین شهر برگزار شد

ویژه برنامه گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی و همایش نظامی پژوه در شاهین شهر یا حضور مسولین شهرستان ، مدیر موسسه فرهنگی هنری گنجینه ادب چهراز و مدیر جمعیت مردم نهاد نیک اندیشان سبز (سبز نیک) برگزار شد.

به گزارش شاهین شهری – پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه صبح روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰،  ویژه برنامه گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی در کنار تندیس حکیم نظامی گنجوی واقع در خیابان نظامی شاهین شهر ، با حضور شهردار شاهین شهر ، اعضای شورای شهر ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر مسئولین، مدیر موسسه فرهنگی هنری گنجینه ادب چهراز و مدیر جمعیت مردم نهاد نیک اندیشان سبز (سبز نیک) همزمان با روز درختکاری برگزار شد و تعدادی نهال به یادبود این شاعر پارسی گوی در جوار سردیس او  کاشته شد.

ویژه برنامه گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی در شاهین شهر برگزار شد

این ویژه برنامه با شعرخوانی و نواختن موزیک توسط یکی از کودکان هنرمند شاهین شهری آغاز شد و در ادامه غلامرضا کمالی پیشکسوت شعر شاهین شهر نیز در وصف حکیم بزرگوار نظامی گنجوی ابیاتی را سرود.

ویژه برنامه گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی در شاهین شهر برگزار شد

ویژه برنامه گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی در شاهین شهر برگزار شد

فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه با اشاره به فرارسیدن روز بزرگداشت نظامی گنجوی، اظهارکرد: با توجه به ادعاهای جمهوری آذربایجان مبنی بر ثبت نظامی گنجوی شاعر پارسی‌گوی سده ششم هجری و یکی از شعرای صاحب سبک و پیشوای داستان‌سرایی در ادبیات پارسی به نام کشور خود، پویش بزرگ نظامی پژوهی در سراسر ایران بزرگ راه اندازی شده است.

وی استان اصفهان را یکی از پیشگامان در پژوهش پیرامون نظامی گنجوی برشمرد و افزود: همزمان با ۲۱ اسفند سالروز بزرگداشت نظامی گنجوی نیز، همایش ملی نظامی پژوهی با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان برگزار می شود.

در بعد از ظهر همان روز نیز همایش پژوهشی کشوری با محوریت گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهین شهر برگزار شد.

ویژه برنامه بزرگداشت نظامی گنجوی در شاهین شهر

در این مراسم فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، به روز ۲۱ اسفندماه ، روز بزرگداشت نظامی گنجوی اشاره نموده و ادامه داد: نظامی در زمرهٔ گویندگان توانای شعر پارسی است، که نه‌تنها دارای روش و سبکی جداگانه است، بلکه تأثیر شیوهٔ او بر شعر پارسی نیز در شاعرانِ پس از او آشکارا پیداست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه همچنین تصریح کرد: نظامی از دانش‌های رایج روزگار خویش (مانند علوم ادبی، نجوم، فلسفه، علوم اسلامی، فقه، کلام و زبان عرب ) آگاهی گسترده‌ای داشته و این ویژگی ، از شعر او به روشنی آشکار است.

در این مراسم همچنین سرکار خانم دکتر سارا محمدی مدرس دانشگاه نیز به ویژگی های شعر پارسی پرداختند و آثار نظامی گنجوی را در زمره بهترین آثار شعر پارسی دانستند.

در ادامه این محفل ادبی تعدادی از پیشکسوتان ادب و هنر به ارائه قطعات خود پرداختند و شاعران شهرستان نیز اشعار خود را سرودند.

ویژه برنامه گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی در شاهین شهر برگزار شد + همایش نظامی پژوهی

این ویژه برنامه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهین شهر و موسسه فرهنگی هنری گنجینه ادب چهراز در بزگداشت مقام حکیم نظامی گنجوی برگزار گردید.

شایان ذکر است که جمال‌الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤیَّد (۵۳۵ هـ. ق – ۶۰۷–۶۱۲ هـ. ق) متخلص به نظامی شاعر و داستان‌سرای ایرانی است که مخزن الاسرار، خسرو شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر، اسکندرنامه، دیوان قصاید و غزلیات نمونه ای از آثار اوست.

۱۴۰۰/۱۲/۱۵
شاهین شهری
پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه
کار گروه فرهنگ و هنر

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه را در رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری بخوانید

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *