اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهین شهر و میمه :
دوره دوم متوسطه شهرستان شاهین شهر و میمه ۱۱ رتبه، افت تحصیلی داشته است

مدیری آموزش و پرورش شهرستان شاهین شهر و میمه از ۱۱ رتبه افت تحصیلی در مقطع تحصیلی دوم متوسطه در این شهرستان خبر داد. | وی همچنین از بهره مندی ۱۲۰۰ نفر از دوره های غنی سازی طرح اوقات فراغت و حدود ۵۰۰۰ نفر دانش آموز از کلاس های جبرانی خبر داد و ادامه داد ۱۵۰۰۰ دانش آموز پیش دبستانی و دبستانی نیز  مکلف به مرور کتاب های خود شده اند

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA از شورای آموزشی شهرستان شاهین شهر و میمه که به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص مشکلات آموزشی شاهین شهر به ریاست سید محمد رضا کاظمی طبا – فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه و با حضور اکبر پور مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضا این شورا با موضوع بررسی مسائل و مشکلات مدارس شاهین شهر و در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ روز پنج شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، گزارشی از وضعیت آموزشی و تحصیلی در مقاطع مختلف مجموعه مدارس شهرستان و تمهیدات در نظر گرفته شده برای بازآموزی و جبران افت تحصیلی ناشی از کرونا برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲  ارائه داده شد و پیشنهاداتی نیز جهت این موضوع ارائه گردید.

مدرسه - افت تحصیلی

علیرضا اکبر پور | ریاست آموزش و پرورش شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن تشریح اینکه یکی از محورهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تربیت و آموزش تمام ساحتی و تمام بعدی ( اخلاقی و دینی، علمی و فناوری، زیستی و جسمی ، هنری و ذوق هنری، نگرش ها و ارزها، مهارت های حرفه ای دانش آموزان) است، افزود :  جای تاسف است که آموزش پرورش شاهین شهر ۱۱ پله در دوره دوم متوسطه افت تحصیلی داشته است و از رتبه ۲۰ به ۳۱ رسیده است.

عالی ترین مقام آموزش و پرورش شهرستان ادامه داد: اگر ما مسولین غیرت داشته باشیم نبایست شب خوابمان ببرد، وی در جواب حضار که از وی در خواست نمودند علت این افت تحصیلی بسیار را تشریح کند پاسخ داد که مهمترین علت آن این است که مدیران مسول فقط در اتاقهایشان مدیریت کرده اند و در نتیجه آن گزارش ها با واقعیات موجود متناقض گردیده است.

وی همچنین تاکید کرد علی رغم تمام مدیریت و تلاشی که مجموعه آموزش و پرورش شهرستان برای جبران این افت تحصیلی انجام داده است، هنوز افت تحصیلی داریم که می‌بایست جبران شود و در این راستا تمامی نهادهای مشازکت کننده تطبق قوانین بایست به یاری آموزش و پرورش بیایند.

مدرسه - افت تحصیلی

ریاست اداره اموزش و پروش شهرستان شاهین شهر و میمه افزود : برای جبران افت تحصیلی ایجاد شده می بایست در دو بعد علم و اخلاق تلاش کنیم.

علیرضا اکبرپور در خصوص برنامه های انجام شده آموزش و پرورش برای جبران افت تحصیلی ایجاد شده در پسا کرونا تشریح کرد که در این دوران افت مشهود علمی و مهارتی دانش آموزان را داشته ایم ، لذا این بحث افت علمی را با دو طرح عملیاتی در تابستان که در اواخر اجرای آنها نیز هستیم پیگیری کرده ایم.

وی ادامه داد: طرح تثبیت و تعمیق یادگیری و برگزاری کلاسهای جبرانی در بعد افت علمی ۱۵۰۰۰ از دانش آموزان دوره پیش دبستانی و ابتدایی را پوشش داد که مکلف و موظف به مرور کتابهای خود شده اند و مسابقاتی برای حصول به نتیجه هم برگزار شد.

وی در خصوص طرح جبران افت علمی در دوره آموزش متوسطه نیز اظهار نمود که : ۲۶ کلاس در دوره اول متوسطه با ۸۵۰ نفر دانش آموز و ۴۵ کلاس با ۹۰۰ نفر دانش آموز در دوره دوم متوسطه برگزار شد

اکبرپور در مورد برگزاری کلاس های جبرانی افزود: در دوره ابتدایی ۸۶ کلاس با ۱۸۰۰ نفر درس دانش آموز، در دوره متوسطه اول ۴۵ کلاس با ۹۰۰ نفر درس دانش آموز، در دوره دوم متوسط ۶۵ کلاس با ۱۵۰۰ نفر درس دانش آموز و در هنرستان ۲۰ کلاس و با ۲۵۰ نفر درس دانش آموز برنامه ریزی شده که هم اکنون نیز در حال ادامه است و دانش آموزان در پایگاه های رشد در حال باز آموزی و مطالعه مجدد هستند.

مدیریت کل آموزش و پرورش شهرستان افزود : همچنین در بعد اخلاقی و در بحث غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان ۱۴۰۱ نیز برنامه ریزی هایی داشته ایم که در نتیجه آن ۱۲۰۰ نفر دانش آموز در ۱۰۵ کلاس در ۱۶ رشته با مباحث فرهنگی ، قرانی، هلال احمر، دهاه جلسه بصیرت افزایی و اعتقادی و قرانی مشغول شده و مسابقاتی در خصوص این کلاس های مربوطه برگزار شده است و بسیار لازم است که در این مقوله نیز همه سازمان ها به یاری آموزش و پرورش بیایند.

اکبر پور با استناد به گزارش فوق ادامه داد: بنابراین در دو بعد اخلاق و علم تلاش هایی صورت گرفته که افت دوره کرونا را جبران کنیم، اما در حقیقت با این روند به  ۱۵ سال زمان نیاز داریم تا بتوانیم به معنای واقعی عقب افتادگی دوره کرونا را جبران کنیم و در این خصوص نیاز به حرکت انقلابی و جهادی داریم.

وی در پایان تصریح کرد که آموزش و پرورش شهرستان برای کاهش خسارت علمی و اخلاقی نیز برای دوره یک ماهه شهریوره ماه و دوران سال تحصیلی پیش رو نیز برنامه ریزی هایی نموده است.

پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA
کارگروه آموزش و فناوری
۱۴۰۱/۰۵/۲۷

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

دستاورد ویژه پلیس شهرستان شاهین شهر در تعطیلات نوروز 1403 | کاهش 19 درصدی سرقت و 12 درصدی تصادفات سرهنگ هادی کیان مهر | فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از کاهش 19 درصدی وقوع انواع سرقت و کاهش 12 درصدی وقوع تصادفات شهری از آغاز طرح نوروزی پلیس شهرستان تا پایان تعطیلات نوروز 1403 خبر داد.

دستاورد ویژه پلیس شهرستان شاهین شهر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ | کاهش ۱۹ درصدی سرقت و ۱۲ درصدی تصادفات

سرهنگ هادی کیان مهر | فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از کاهش 19 درصدی وقوع انواع سرقت و کاهش 12 درصدی وقوع تصادفات شهری از آغاز طرح نوروزی پلیس شهرستان تا پایان تعطیلات نوروز 1403 خبر داد. وی همچنین به افزایش 9 درصدی دستگیری سارقین و  17 درصدی کشف پرونده های سرقت در شهرستان شاهین شهر در نوروز امسال در نتیجه اجرای مرتب طرح های ارتقاء امنیت محلات خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *