اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مورد توجه ویژه قرار گرفت:
برنامه ریزی جهت افزایش سرانه دسترسی به کتاب در شهرستان شاهین شهر

برنامه ریزی و نظارت ویژه و مستمر بر چگونگی تولید و عرضه‌ی محتوای آموزشی دینی و قرآنی و انتقال صحیح مباحث آموزش و دینی به کودکان و نوجوانان | افزایش سرانه دسترسی مردم شهرستان شاهین شهر و میمه به کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان از موارد مهم مطرح شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه

جلسه شورای عمومی فرهنگ شهرستان شاهین شهر و میمه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه | شینا SHINNA جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور فرماندار ، امام جمعه شاهین شهر ، ریاست دادگستری و سایر مسئولان شهرستان در محل دفتر امام جمعه شاهین شهر برگزار شد.

سید محمد رضا کاظمی طبا فرماندار در این جلسه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، موضوع و مباحث آموزشی و تربیتی دینی در کنار سایر برنامه‌های نظام آموزشی کشور قرار گرفته است و اکنون پس از گذشت ۴۰ سال از اجرایی شدن این مهم و با توجه به تغییر شیوه و نوع و همچنین ابزار تدریس، نظارت بر چگونگی تولید و عرضه‌ی محتوای آموزشی دینی و قرآنی و نحوه ارائه آن به مخاطب  ضرورت یافته است. همچنین شایسته است با برنامه‌ریزی ویژه جهت انتقال صحیح محتوای یادشده به کودکان و نوجوانان خصوصاً در مهدکودک ها، پیش دبستان و مدارس با پیگیری و نظارت مستمر و با رعایت اصل جذابیت و نشاط در شهرستان صورت پذیرد.

فرماندار شهرستان در ادامه از دوران کودکی به عنوان مهم‌ترین و حساس ترین مرحله زندگی انسان‌ نامبرد ‌که می‌توان در این مقطع، با استفاده از شیوه و ابزار درست در راستای شکل‌گیری شخصیت، یاد دهی نحوه زندگی اجتماعی و سبک زندگی سالم و همچنین انس بیشتر با متون دینی و قرآن کریم بهره گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی، امام جمعه شاهین شهر در این جلسه بر افزایش سرانه دسترسی عموم به کتاب و همچنین ارتقای زمان مطالعه مفید در بین اقشار گوناگون جامعه  تاکید نمود.

امام جمعه شاهین شهر ضمن بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک عادت دائمی در میان عموم مردم ترویج یابد.، افزود : لذا ضرورت دارد کمیته ای در این زمینه و برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی ذیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان تشکیل شده و به صورت جدی این امر پیگیری و از تمام ظرفیت ها شهرستان استفاده شود.

شایان ذکر است جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه به میزبانی دفتر امام جمعه شاهین شهر برگزار گردید.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تمامی مسئولان و فرماندهی های انتظامی و نظامی شهرستان حضور داشته و جهت بالا بردن سطح فرهنگی شهرستان به تبادل نظر می‌پردازند.

جلسه شورای عمومی فرهنگ شهرستان شاهین شهر و میمه

پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه | شینا SHINNA
کارگروه فرهنگی | ۱۴۰۱/۰۶/۱۳

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

مدیریت شهری شاهین شهر در زمینه کتاب و کتابخوانی شایسته تقدیر شد

مدیریت شهری شاهین شهر در زمینه کتاب و کتابخوانی شایسته تقدیر شد

 به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر ، هیئت داوران در مراسم معرفی و تجلیل از شهرهای فعال کشور در حوزه #کتاب و #کتابخوانی ، #شاهین_شهر را به عنوان برگزیده جشنواره #پایتخت_کتاب_ایران در بخش #مدیریت_شهری معرفی و اعلام نمود. در این مراسم به دلیل ویژگی‌های مهمی که پنج شهر اوز استان فارس، سمنان، سبزوار، شاهین شهر اصفهان و کرج به خود اختصاص داده‌اند، طی مراسمی از آنها تقدیر به عمل آید. این پنج شهر واجد عناوینی به صورت انحصاری در برنامه پایتخت امسال شدند. به این ترتیب با اعلام هیئت داوران شاهین شهر، فعال کتاب و کتابخوانی در بخش مدیریت شهری و سمنان به عنوان پایتخت کتاب اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *