اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

شهر دانش و خلاقیت در حوزه کتاب و کتابخوانی کم برخوردار است

فرماندار شاهین شهر در نشست فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی به مناسبت روز کتابدار و هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار و هفته فرهنگی شاهین شهر اعلام کرد: شهر دانش و خلاقیت برخلاف وجه تسمیه خود و با وجود ظرفیتهای لازم از شهرهای کم برخوردار در حوزه کتاب و کتابخوانی‌ است.

 

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری روز ۲۴ آبان ۱۴۰۱ سه شنبه مصادف با پنجمین روز هفته فرهنگی شاهین شهر و روز کتابدار، نشست فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی با حضور فرماندار ، شهردار و اعضای شورای اسلامی ،روسای ادارات فرهنگ و ارشاد و کتابخانه های عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه در محل سالن جلسات تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.
به مناسبت روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار جلسه ای با حضور امام جمعه شاهین شهر، فرماندار شهرستان، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهرستان و اعضای شورای اسلامی شاهین شهر، معاون اداره کل پست استان اصفهان و جمعی از کتابداران شهر درتالار شیخ بهایی برگزار گردید.
سید محمدرضا کاظمی طبا | فرماندار شاهین‌شهر و میمه در این همایش که مقارن با هفته گرامی داشت و تکریم شاهین شهر نیز می باشد، در جمع فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی همواره با مشکلات وسختی‌های همراه است افزود: کتابداری از جمله مشاغل فرهنگی است که علیرغم تأثیر فراوانش در سطح جامعه آن طور که باید و شاید دیده نشده است.
فرماندار شاهین شهر ادامه داد: به جهت وجود هزینه‌ها و همسان نبودن با دریافتی این حرفه، باید گفت کتابداران از مظلوم‌ترین اقشار جامعه‌اند و لازم است در راستا رسیدگی و حفظ شان و منزلت عزیزان کتابدار اقدامات و حمایت های اثر گذاری از طریق نهادهای فرهنگی شهرستان صورت پذیرد.
فرماندار شاهین شهر در نشست فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی به مناسبت روز کتابدار و هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار و هفته فرهنگی شاهین شهر اعلام کرد: شهر دانش و خلاقیت برخلاف وجه تسمیه خود و با وجود ظرفیتهای لازم از شهرهای کم برخوردار در حوزه کتاب و کتابخوانی‌ است.
کاظمی طبا در ادامه با ضمن تاکید بر اینکه از کتابدار انتظار می‌رود به عنوان یک راهنما و معلم عمل نماید، افزود: کتابدارها باید افرادی متعهد و امین باشند و پیشنهادهایی متناسب با فرهنگ و بینش جامعه در راستای رشد و بالندگی فکری، اجتماعی و فرهنگی کتاب خوان ها داشته باشند. در این راستا صبر و حوصله ، ایجاد ارتباط کلامی و راهنمایی لازم کتابدار در خصوص معرفی منابع و کتب در مواجه با مراجعه‌کنندگان بسیار مهم است، چرا که می‌تواند سرآغاز هدایت افراد به مطالعه هدفمند باشد.
فرماندار در قسمتی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه شاهین شهر، شهر دانش و خلاقیت برخلاف وجه تسمیه خود و با وجود ظرفیتهای لازم از شهرهای کم برخوردار در حوزه کتاب و کتابخوانی‌ است افزود: توجه ویژه به مباحث فرهنگی توسط نهادها و متولیان امر با همفکری، هم‌افزایی میتواند زمینه ساز صعود شهر و شهرستان به جایگاه بهتری در حوزه کتابخوانی و عضویت کتابخوان در کتابخانه‌ها باشد.
سعید ابریشمی راد | شهردار شاهین شهر در این مراسم گفت: یکی از مظاهر مهم فرهنگی در هر جامعه ای میزان اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی است.
وی در ادامه افزود: هدف اصلی تعمیق و گسترش برنامه های فرهنگی ، توسعه فرهنگ مطالعه در بین مردم به عنوان یک نیاز ضروری برای رشد و تعالی شخصیت اجتماعی آنها است.
ابریشمی راد به راههای مختلف انتقال دانش پرداخت و بهترین راه انتقال این مقوله را، دانش مکتوب برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمین هاشمی | امام جمعه شاهین شهر نیز در این مراسم با بیان اینکه کتاب راه رشد و تعالی بشر است، پیرامون مقوله کتاب و فرهنگ کتابخوانی توضیحاتی ارائه نمودند.

تقدیر از کتابداران شاهین شهر به مناسبت هفته و روز کتاب  و هفته فرهنگی شاهین شهرلازم به ذکر است در این آیین از تمبر شاهین شهر رونمایی گردید و از مسئول اداره کتابخانه های عمومی و کتابداران شهرستان تجلیل بعمل آورده شد.

رونمایی از تمبر اختصاصی شاهین شهر و توشیح آن توسط شهر دار شاهین شهر

رونمایی از تمبر اختصاصی شاهین شهر توسط فرماندار و شهردار شاهین شهر

همچنین بخوانید:

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

💡 مطالب پیشنهادی

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲بهمن 1402 در شاهین شهر خبرداد.

محدودیت های ترافیکی ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن در شاهین شهر اعلام شد

🔶به گزارش شاهین شهری | SHINNA ؛ سرهنگ حجت فرهادی | جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه ، ضمن تبریک فرا رسیدن یوم‌الله ۲۲بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران  اظهار داشت : با توجه به برگزاری مراسم راهپیمایی این روز بزرگ همزمان با دیگر نقاط کشور در سطح شاهین شهر، از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه مورخه ۲۲بهمن ماه ۱۴۰۲ تا پایان مراسم راهپیمایی به صورت مقطعی، محدودیت هایی برای تردد و توقیف هرگونه وسیله نقلیه در 4 مسیر اعلامی ذیل اعمال خواهد شد : 1- در بلوار امام خمینی (ره) مسیر رفت از پل عابر پیاده سه راه عطار به سمت سه راه فردوسی. 2- در خیابان شهید بهشتی (مخابرات) از فرعی یک غربی به سمت میدان شهرداری. 3- در خیابان شهید مطهری (بهداری) از فرعی یک شرقی به سمت میدان شهرداری. 4- در مسیر رفت از سه راه رازی به سمت میدان شهرداری. 🔶 این مقام انتظامی ضمن تقدیر از همکاری خوب تمامی شهروندان با پلیس، از رانندگان محترم خواست در طول برگزاری مراسم، از مسیرهای جایگزین تردد نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *