اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

بخاری ژاپنی | راهنمای خرید و استفاده از بخاری‌های گازی برقی و نفتی برقی ژاپنی

بخاری‌های ژاپنی بدون دودکش یکی از جدیدترین انواع سیستم های گرمایشی مورد استفاده در فضای آپارتمان مسکونی، دفتر کار و سوله ها می‌باشند چرا که علاوه بر هوشمند بودن ، به دلیل مصرف بهینه سوخت و کیفیت قطعات و سیستم طراحی شده آنها، به فضای کمی جهت نصب در محیط نیز احتیاج داشته، ظاهری زیبا و نصب آسان دارند.

همه چیز دربارهء بخاری های گازی برقی ژاپنی

بخاری های گازی برقی ژاپنی، نسل جدید بخاری های بدون دوکش

بخاری ژاپنی

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری بخاری‌های ژاپنی امروزه از رایج ترین بخاری های مورد استفاده در فضای آپارتمان مسکونی، دفاتر کار و ادارات می‌باشند. چرا که علاوه بر هوشمند بودن ، مصرف بهینه گاز و مقرون به صرفه بودن، طول عمر بالا به دلیل کیفیت قطعات و سیستم طراحی شده آنها، به فضای کمی جهت نصب در محیط نیز احتیاج داشته، ظاهری زیبا داشته و نصب آسان داشته و به دودکش نیز نیاز ندارند.

بخاری ژاپنی

در نوع گازی برقی این بخاری‌ها به‌صورت همزمان نیاز به برق وگاز وجود دارد. گاز برای تولید حرارت و برق برای سیستم و سنسور (حس‌گر) های تشخیصی کنترل هوشمند و تنظیم عملکرد دستگاه؛ روشن شدن بخاری و چرخش فن دستگاه استفاده می‌شود.

قیمت بخاری های گازی برقی ژاپنی، نسبت به مصرف کم سوخت، عملکرد هوشمند و کارآیی و توان تولید گرمایش بالا آنها ، بسیار مقرون به صرفه است و خریداران بسیاری را به سمت بازار این بخاری ها در ایران و سایر کشورهای جهان مشتاق نموده است.

بخاری ژاپنیهوشمند بودن بخاری های گازی برقی ژاپنی و کمتر شدن مصرف گاز

مهمترین نکته ای که کاربران این نوع بخاری ها را به سمت خود جذب می‌کند، مصرف پایین سوخت و بهینه سازی مصرف انرژی است و کاهش هزینه های های سوخت در فصل سرما می باشد.

بواسطه هوشمند بودن، تکنولوژی گردش هوای محیط و تنظیم و تغییر  شدت و قدرت شعله، متناسب با دمای هوای محیط، میزان مصرف بخاری‌های ژاپنی ۴ تا ۵ برابر کمتر از انواع مدل بخاری‌های معمولی ایرانی با توان گرما دهی مشابه است.

بخاری ژاپنی

این بخاری‌ها دارای سنسور حرارتی بوده ، بدین صورت که اگر بعنوان مثال برای ۲۶ درجه سانتی‌گراد تنظیم شده باشد و دمای محیط به ۲۶ درجه سانتی گراد برسد به طور اتوماتیک مصرف را پایین آورده و تا زمانی که دمای محیط به زیر ۲۶ درجه برسد، دوباره به طور خودکار دمای محیط را به ۲۶ درجه می‌رساند و باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می‌شود.

استفاده از بخاری‌های گازی برقی ‌ژاپنی، مصرف گاز شما را بیش از ۸۰ درصد کاهش داده و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، از آنجا که مصرف گاز در این بخاری‌ها کمتر است، فلذا کم شدن فشار گاز شهری در مواقع اوج سرما ، تأثیری در توان گرمایش و عملکرد این بخاری‌ها، ایجاد نخواهد شد. در حالیکه در بخاری‌های معمولی گاز شهری، با کم شدن فشار گاز ، شعله مشعل ضعیف شده و توان تولید حرارت و گرمایش بهینه محیط، کم می‌شود.

تنظیم هوشمند دمای اتاق در بخاری‌های گازی برقی:

این بخاری‌ها با بهره مندی از صفحه نمایش، سنسور دیجیتال و صفحه کلید، قابلیت تنظیم دمای اتاق و یکنواختی گرمای محیط و در نتیجه مطبوع شدن هوا در فصل سرما را برای کاربر فراهم می‌کنند.

اگر می­‌خواهید که دمای اتاق شما همواره روی مقدار مشخصی تنظیم باشد، می‌­توانید تنظیمات را روی آن درجه حرارت معین قرار دهید تا هنگامی که دمای اتاق از آن فراتر رفت، بطور خودکار بخاری خاموش شده یا شدت شعله کم شده تا دما در همان مقدار مشخص ثابت بماند.

سیستم گردش هوای بخاری های گازی برقی ژاپنی

سیستم این بخاری ها به نحوی مهندسی و طراحی شده که از پشت هوا به آنها وارد شده و پس از گرم شدن از بخاری خارج می‌شود، فلذا هوا به نحو مطلوبی گرم می‌شود.

بخاری ژاپنی

همچنین به دلیل اینکه چگالی هوای سرد سنگین تر است و هوای سرد در کف قرار می‌گیرد، طراحی مهندسی این بخاریها به نحوی است که هوا از قسمت پشت و کف خانه مکش نموده و با پرتاب باد گرما را به جلو وبالا می فرستد، و به همین جهت هوا به صورت یکنواخت گرم می‌شود.

صفحه کلید آسان جهت تنظیم و کارایی بهتر بخاری

بخاری‌های ژاپنی دارای صفحه کلید با کارکرد آسان جهت برنامه‌دهی و تنظیم آن می‌باشند. با استفاده از صفحه کلید می‌توانید برای تنظیم دمای محیط، زمان‌بندی مدت کارکرد و ساعت خاموش شدن و روشن شدن، حالت قفل کودک، حالت اکو ( مصرف بهینه سوخت، در کنار تنظیم دمای محیط) بخاری را برنامه ریزی کنید.

عدم نیاز به دودکش در بخاری های ژاپنی

هر دو نوع بخاری گازی معمولی (بخاری ایرانی) و بخاری گازی برقی نیاز به هوا رسانی دارند. بخاری گازی برقی ژاپنی به دلیل داشتن فناوری کوره داغ، مونوکسیدکربن بسیار کمی تولید نموده و بواسطه سنسور تشخیص مونوکسیدکربن، علاوه بر آنکه گازسمی در محیط تولید و انباشته نمی‌کند، در صورت افزایش مونوکسید کربن، هشدار داده و علاوه بر قطع گاز، خود را بطور هوشمندانه خاموش می‌کند.

بخاری ژاپنی

لیکن جهت تهویه بهتر هوا در محیط کاربرد این بخاری‌ها همچون بخاری های معمولی، بهتر است هر چند ساعت یکبار کمی پنجره یا درب محیط جهت هوادهی و هواگیری مدت کوتاهی باز شود.

بخاری های گازی برقی ژاپنی علی رغم توان تولید حرارت زیاد، نسبت به انواع بخاری صدا و نویز بسیار کمی دارند

این بخاری‌ها در حالی که توان گرمایشی بالایی برای محیط دارند، صدا و نویز بسیار کمی در محیط تولید می‌کنند.

ایمنی بخاری های گازی برقی ژاپنی

سنسور جلوگیری از آتش سوزی:

این بخاری‌ها جهت جلوگیری از آتش سوزی دارای سنسور خاموش کردن بخاری می‌باشند و در صورتی که بخاری ضربه یا تکان خورده یا بیافتد، یا در صورت وقوع زلزله ، سنسور هوشمند آن، نسبت به قطع گاز و خاموش کردن بخاری اقدام می نماید. این تکنولوژی برای جلوگیری از آتش سوزی و نصب در محل بازی و دسترسی کودکان و استراحت سالمندان نکته‌ای ویژه و قابل توجه است.

سرد بودن کامل بدنه بخاری:

سیستم این بخاری‌ها بدین صورت طراحی شده که در حین کارکرد و گرم نمودن محیط ، بدنه آنها کاملاً سرد می ماند و این نکتهه قابل توجهی در امنیت آن ها برای جلوگیری از سوختن افراد خصوصاً سالمندان و کودکان می‌باشد.

سنسور تشخیص میزان مونوکسیدکربن co موجود در هوای محیط :

بخاری گازی برقی ژاپنی به دلیل داشتن فناوری کوره داغ، تولید مونوکسید کربن کمی تولید نموده و بواسطه سنسور تشخیص مونوکسیدکربن، در صورت افزایش مونوکسید کربن، دستگاه ضمن هشدار، علاوه بر قطع گاز، خود را بطور هوشمندانه خاموش می‌کند.

سنسور تشخیص میزان اکسیژن موجود در هوای محیط :

در صورت کم شدن اکسیژان هوا در اثر نبود تهویه مناسب در محیط، بخاری با بهره‌مندی از سنسورهای تشخیص کم شدن اکسیژن محیط، بصورت اتوماتیک خاموش شده و اخطار می دهد.

 قفل کودک (قفل صفحه کلید):

بخاری های ژاپنی مجهز به قفل کودک می‌باشند. موارد متعددی مشاهده شده که کودکان به واسطه کنجکاوی به دکمه‌های وسایل برقی دست می‌زنند و تنظیمات آن­ها را دستکاری می‌کنند؛ در  بخاری­های ژاپنی امکان قفل کردن تنظیمات با استفاده از صفحه کلید وجود دارد و امکان تغییر تنظیمات بخاری توسط کودکان قابل حذف است. برای استفاده از این ویژگی هر دو دکمهء بلا و پایین یا + و – را به طور همزمان برای چند ثانیه فشار دهید. برای خازج شدن از این حالت مجدداً همین کار را تکرار کنید.

بخاری های گازی برقی ژاپنی مجهز به فیلتر جذب گرد و غبار هوا هستند

بخاری ژاپنی

یکی از امکانات دیگر بخاری‌های ژاپنی، فیلتر جذب گرد و غبار از هوا است. این فیلتر، در پشت دستگاه تعبیه شده است و گرد و غبارهوا را هنگام ورود، جذب کرده و مانع ورود آن­ها به بخاری و حضور در هوای گرم خروجی می­شود و تمیز نگه داشتن این فیلتر بصورت متناوب و قبل از اعلام اخطار مسدود شدن فیلتر توسط بخاری، نکته­ مهمی در طول عمر این نوع از بخاری­ است.

بخاری ژاپنی

فیلتر کثیف، مانع از گرمایش بهینه شده و می‌تواند منجر به خرابی محصول شود و بهتر است هر ماه یکبار فیلتر بخاری خود را تمیز نموده و با شوینده غیر واکنشگر مانند مایع صابون آن را بشویید.

همچنین فیلتر ممکن است مسدود شود و از ورود هوا به بخاری جلوگیری کند و می‌تواند باعث احتراق غیرعادی و افزایش دمای کوره بخاری و اختلال در عملکرد آن شود. البته بخاری­های هوشمند ژاپنی در هنگام مسدود شدن فیلتر به شما اخطار می­دهد.

میزان مصرف برق در بخاری‌های گازی برقی ژاپنی:

مصرف برق بخاری‌های گازی برقی ژاپنی از ۱۸ تا ۳۵ وات می‌باشد، بنابراین مصرف ماهانه برق آنها بسیار کم و از این نظر بسیار مقرون به صرفه می‌باشند.

هر دو مدل بخاری‌های گازی برقی ژاپنی و بخاری‌های نفتی برقی ژاپنی با برق ۱۱۰ ولت کار نموده و فلذا برای استفاده از این نوع بخاری‌ها در ایران در هنگام خرید یا پس از آن باید ترانس برقی تبدیل کننده برق ۲۲۰ به ۱۱۰ ولت نیز خریداری نمایید.

حتماً دقت داشته باشید که این بخاری‌ها دارای برد الکترونیکی تنظیم شده برای برق ۱۱۰ ولت می‌باشند و در صورت اتصال برق ۲۲۰ ولت بدون ترانس به آنها دچار مشکلات جدی خواهند شد.

همچنین هیچگاه برای راه‌اندازی بخاری‌های گازی برقی ژاپنی از ترانس‌های ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده نکنید. چراکه، ترانس‌های ارزان قیمت سیم پیچی ضعیف مدت زمان زیادی عمر نخواهند کرد و به علت عدم تنظیم صحیح ولتاژ و توان خروجی ممکن است به برد و سنسورهای الکترونیکی بخاری شما، آسیب وارد کنند.

ترجمه متن دکمه‌های روی بخاری های ژاپنی ؟

بخاری ژاپنی

یکی از معایب بخاری ژاپنی این است که کنترل پنل آنها به زبان ژاپنی است. مطمئناً این مشکل در این نوع وسایل سردرگمی زیادی ایجاد نمیکند. زیرا کنترل ها و دکمه های مهم به راحتی قابل شناسایی و توضیح هستند.

یکی از سوالات متداول خریداران بخاری‌های ژاپنی، مفهوم عبارات ژاپنی دکمه های روی بخاری است که برای ترجمه متن این دکمه ها می‌توانید از با استفاده از نرم افزار تلفن همراه مترجم گوگل یا Google Translate (گوگل ترنسلیت) و با تنظیم ترجمه از زبان ژاپنی به فارسی و در حالت مترجم تصویری استفاده کنید.

در حالت مترجم تصویری با گرفتن دوربین تلفن همراه در مقابل عبارت مورد نظر، می توانید معنی آن را در صفحه تلفن مشاهده و یادداشت کنید.

کلید روشن و خاموش کردن:

در شرایط عادی، با فشار دادن دکمه پاور، چراغ سبز چشمک زن روشن می شود و پس از فعال شدن شعله در کوره این چراغ قرمز می شود. با همین کلید می توان بنسبت به خاموش کردن بخاری اقدام نمود.

کلیدهای شب بخیر و روز بخیر در بخاری های ژاپنی:

این بخاری ها ساعت ندارند و نمی توان آن ها را طوری تنظیم کرد که مثلا ساعت ۱۸:۳۰ خاموش شوند ولی این قابلیت را دارند که در بازه های ۳۰ دقیقه ای میان نیم ساعت تا یک شبانه روز تنظیم شوند. مثلا توسط دکمه شب بخیر دکمه ای که معمولاً روی آن تصویر ماه دارد یا به ژاپنی نوشته شده “شب بخیر” و به کمک دکمه های بالا و پایین می توان جهت خاموش کردن خودکار بخاری طی مدت زمان مشخص بین ۳۰ دقیقه تا ۲۴ ساعت برنامه ریزی نمود.

به همین شکل دکمه “صبح بخیر” یا دکمه ای که معمولاً روی آن تصویر خورشید دارد جهت روشن شدن خودکار بخاری است. جهت تنظیم این قابلیت کافی است زمانی که بخاری روشن است دکمه صبح بخیر را فشار دهید (بلافاصله پس از فشردن این دکمه بخاری خاموش خواهد شد تا در زمان مقرر روشن شود). به کمک دکمه های بالا و پایین زمان روشن شدن را مشخص کنید. زمان روشن شدن بر اساس نیم ساعت تا ۲۴ ساعت قابل تنضیم است. مثلا وقتی عدد را روی ۶.۵ تنظیم کنید ، یعنی ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه دیگر بخاری روشن خواهد شود.

بنابراین درصورت نیاز به تایمر خاموشی از دکمه «شب بخیر» و درصورتی که نیاز دارد بخاری ساعاتی بعد روشن شود از دکمه «صبح بخیر» بهره ببرید.

کلید اکو (ECO) در بخاری های ژاپنی:

در در بخاری های گازی برقی ژاپنی این کلید به معنای حالت Eco Mode است. پس از روشن کردن بخاری در صورت فشردن این کلید، مصرف گاز و برق کاهش می‌یابد.

کلیدهای با تصویر فلش به بالا و پایین یا + و –

از این دستگاه ها برای افزایش یا کاهش دما در اجاق های ژاپنی استفاده می شود. این کنترل ها به شما امکان می دهد دمای فر را تنظیم کنید. در برخی مدل ها از علامت های + و – به جای علامت های فلش استفاده می شود. کاربرد دیگر هر دوی این دکمه ها فعال کردن قفل کودک است. اگر هر دوی این دکمه ها را به طور همزمان برای چند ثانیه فشار دهید.

کدام نوع بخاری ژاپنی برای منزل یا محل کار من مناسب است؟

معیار مصرف سوخت در بخاری ژاپنی کیلوکالری است و خریدار می‌­بایست با توجه به متراژ فضای مورد نظر خود و همچنین نوع عایق بندی استفاده شده در محیط، مدل متناسب را انتخاب کند.

در انتخاب بخاری‌های ژاپنی در مشورت با فروشنده، به مواردی چون وجود پنجره‌های تک جداره یا دو جداره، عایق بودن محیط، جایگاه طبقه واحد در ساختمان، تعداد درب و پنجره واحد، میزان نور آفتاب در طول روز و میزان آفتابگیری پنجره و دیوارهای محیط، نوع مصالح استفاده شده، تعداد افراد ساکن در محیط و … بایست توجه کنید اما در حال معمول و نرمال با توجه به متراژ عرصه محیط می‌توانید از توصیه زیر بهره ببرید:

بخاری گازی برقی ژاپنی مدل ۲۵۰۰ کیلوکالری برای متراژ ۵ تا ۲۵ متری مناسب است.

بخاری گازی برقی ژاپنی مدل ۳۵۰۰ کیلوکالری برای متراژ ۶۰ متری مناسب است.

بخاری گازی برقی ژاپنی مدل ۴۰۰۰ کیلوکالری برای متراژ ۸۰ متری مناسب است.
بخاری گازی برقی ژاپنی مدل ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کیلوکالری برای متراژ ۴۰ تا ۱۰۰ متری مناسب هستند

بخاری گازی برقی ژاپنی مدل ۸۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ کیلوکالری و بخاری برقی نفتی کارگاهی برای ۱۵۰ تا ۲۵۰ متر

 

نصب بخاری گازی برقی ژاپنی:

بخاری ژاپنی

بخاری را در جای مناسب با فاصله حداقل ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر از دیوار یا اشیا قرار دهید، جلوی بخاری را از اجسام مسدود کننده جریان هوای گرم، خالی کنید.

مبدل شلنگ را بر روی انتهای شیرگاز (قسمت خروجی آن) نصب کنید.

شلنگ را به نحو صحیح به پشت بخاری و مبدل بر روی شیر اتصال دهید.لطفاً فقط از شیلنگ گاز استفاده کنید. چرا که اگر از چیزی غیر از شیلنگ گاز استفاده می کنید، ممکن است باعث نشت گاز یا آتش سوزی شود.

بخاری ژاپنی

بهترین حالت آن است که از شلنگ مخصوص بخاری های گازی برقی استفاده کنید این شلنگ ها دارای دوسر اتصال دهنده مجهز به سوپاپ گاز هستند، برای استفاده از این شلنگ ها در سیستم گازکشی خانه های ایرانی بایست تبدیل مربوطه را از فروشنده خریداری و دریافت کنید.

بخاری ژاپنی

بخاری ژاپنی

این تبدیل دارای یک سوپاپ اطمینان جهت جلوگیری از خروج گاز از لوله شی گاز شهری حتی در صورت بازماندن دسته ( شیر) گاز می باشد.

توجه داشته باشید که : جهت عملکرد و بهتر و اعمال فشار کمتر بر روی شلنگ، محل اتصال شلنگ در پشت بخاری گازی برقی ژاپنی ( بر روی خود بخاری ) و همچنین در انتهای دیگر آن ( بر روی شلنگ در محل اتصال آن به مبدل نصب شده روی لوله‌کشی گاز شهری ) ، آزادگرد است.

بخاری ژاپنی

شلنگ را ابتدا به بخاری متصل کنید و پس از شنیدن صدای کلیک رها کنید. سپس سر دیگر شلنگ را به تبدیل نصب شده بر روی شیر گاز وصل نمایید تا مجددا صدای کلیک را بشنوید.

علی رغم آنکه تمامی اتصالات بخاری گازی برقی ژاپنی ایمن طراحی شده‌اند، اما در هر صورت در پس از نصب شلنگ و قبل از روشن کردن دستگاه، بوسیله آزمایش با کف صابون، هنگام جریان گاز، از عدم وجود نشتی در درگاه‌های اتصال و شلنگ اطمینان حاصل کنید و از ایمن بودن اتصالات مطمئن شوید.

کابل برق بخاری را به خروجی ترانس مبدل ۲۲۰ به ۱۱۰ ولت وصل نموده و ترانس را به برق بزنید.

کلید روشن و خاموش دستگاه را یکبار فشار دهید.

در صورت سلامت دستگاه پس از فشردن آن صدای جرقه زن، احتراق و فن را خواهید شنید.

دمای دلخواه را در محیط با کلیدهای تنظیم موجود بر روی پنل بخاری تنظیم کنید.

توصیه های برای استفاده و کارایی بهتر بخاری‌های گازی برقی ژاپنی:

بخاری ژاپنی

۱) بخاری گازی برقی ژاپنی را در محلی قرار ندهید که فیلتر هوای بخاری مسدود و یا وسیله ای جلوی آن قرا ندهید که خروجی هوای گرم فن بخاری را مسدود کند. انسداد این دو محل، ممکن است باعث احتراق غیرعادی و یا آتش سوزی گردد.

بخاری ژاپنی

۲) لطفاً قوطی اسپری مانند اسپری حشره کش، اسپری مو یا قوطی اسپری گاز قابل حمل را در مقابل مسیر هوای گرم بخاری قرار ندهید. چرا که گرما فشار مواد داخل قوطی اسپری را افزایش داده و می‌تواند منجر به انفجار شود.

بخاری ژاپنی

۳) از قوطی های اسپری یا فشاردهنده های گاز در نزدیکی بخاری استفاده نکنید. انجام این کار ممکن است باعث مشتعل شدن گاز قابل اشتعال خروجی از آن و آتش سوزی شود.

بخاری ژاپنی

۴) به این نکته توجه داشته باشید که بعد از خاموش کردن بخاری سریعاً آن را از برق جدا نکنید چراکه این بخاری های بواسطه هوشمند بودن، پس از هربار خاموش شدن، مدت زمانی را بدون روشن بودن شعله صرف خنک کردن محفظه داخلی و کوره خود نموده و در صورتی که پس از خاموش کردن آنها، به سرعت برقشان را قطع کنید، محفظه احتراق داخل بخاری خنک نشده و گرمای کوره پنل واقع در قسمت بالایی فن بخاری و بردهای الکتریکی را ذوب نموده و بخاری حتماً دچار مشکل جدی خواهد گردید.

بخاری ژاپنی

بخاری ژاپنی

۵) به استثنای عملکرد در حالت تایمر، در هنگام ترک محل به مدت طولانی حتماً بخاری گازی برقی ژاپنی را خاموش کنید. بهتر است که در هنگام روشن بودن بخاری به مدت طولانی نخوابید یا محل را ترک نکنید، چرا که می‌تواند باعث یک حادثه غیرمنتظره مانند آتش سوزی شود.

بخاری ژاپنی

۶) قرار گرفتن با فاصله کم در جلوی جریان هوای گرم خروجی بخاری می تواند شما را  دچار سوختگی خفیف بنماید. بنابراین لطفاً مستقیماً در مسیر هوای گرم بخاری نخوابید. چراکه حتی اگر دمای آن نسبتاً پایین باشد، تماس مداوم با هوای گرم می‌تواند باعث سوختگی با شدت کم شود.

بخاری ژاپنی

۷) از بخاری گازی برقی برای خشک کردن لباس ها را با قرار دادن روی بخاری استفاده نکنید، چرا که  در اثر گرما، پانل واقع در قسمت بالایی بخاری آسیب خواهد دید.

بخاری ژاپنی

همچنین برای خشک کردن لباس‌ها ، آنها را بالای بخاری آویزان نکنید، چرا که ممکن است روی بخاری افتاده و باعث آتش سوزی شوند.

بخاری ژاپنی

۸) دقت کنید که محل نصب بخاری گازی برقی، همچنون انواع دیگر بخاری های گازی، تهویه مناسب داشته باشد و بهتر است در هنگام استفاده از بخاری، پس از هر ساعت کارکرد یک یا دو مرتبه و هر مرتبه به مدت یک دقیقه با استفاده از فن یا باز کردن پنجره هوا را تهویه کنید.

بخاری ژاپنی

به یاد داشته باشید، هنگامی که کاربر در محیطی با تهویه ناکافی به استفاده از هر نوع بخاری ادامه دهد، ممکن است به دلیل احتراق ناقص، دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شود.

بخاری ژاپنی

تمیز کردن بخاری گازی برقی ژاپنی :

بخاری‌های گازی برقی ژاپنی، همچون سایر بخاری‌ها پس از مدتی کارکرد نیاز به تمیز کردن دارند، این مدت بسته به تعداد روزهای مورد استفاده قرار گرفته شدن بخاری و میزان کارکرد آن در طول روز می‌تواند در فواصل کوتاه یا بلند باشد، ­­در هر صورت برای تمیز کردن بخاری گازی برقی ژاپنی خود، این مراحل را دنبال کنید:

  • بخاری را خاموش کنید و آن را از پریز برق بکشید. اگر بخاری برقی شما تازه روشن بوده کمی صبر کنید تا کاملاً خنک شود.
  • گرد و غبار اضافی را از بیرون بخاری تمیز کنید. از پارچه نرم برای پاک کردن بدنه بخاری استفاده کنید.
  • قطعات بدنه بخاری گازی برقی ژاپنی را از هم باز کنید. در بیشتر انواع مدل این بخاری‌ها، کافیست تا چند پیچ ​​را باز کنید تا بدنه از هم جدا و باز شود.
  • پره‌های فن را با پارچه تمیزی پاک کنید تا گرد و غبار جمع‌شده رفع شود.
  • موتور فن را تمیز کنید. گرد و غبار می‌تواند داخل موتور فن جمع شود. بنابراین بهتر است از جاروبرقی برای تمیز کردن گرد و غبار استفاده کنید.
  • المنت گرمایشی را تمیز کنید. المنت حرارتی قطعه ظریفی است. برای مکش گرد و غبار از روی المنت گرمایشی، می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید.
  • بدنه بخاری را تمیز کنید. برس جاروبرقی برای تمیز کردن دریچه‌های بدنه بخاری بهترین گزینه خواهد بود.
  • بخاری را دوباره مونتاژ کنید. بعد از این‌که همه جای بخاری تمیز شد و گرد و غبار ازبین‌رفت، بخاری را به برق بزنید و روشن کنید.
  • از بخاری تمیز شده خود، لذت ببرید!

 

کدهای خطای بخاری های ژاپنی گازی برقی

کد چه اتفاقی افتاده است؟
۰۰ (لرزش دست هنگام زدن دو شاخ به برق ، یا نوسان برق ، یا قرار گرفتن نادرست دوشاخه در ترانس)
۰۱ استانداراد ایمنی – در برخی از این نوع بخاری ها هر ۸ ساعت دستگاه خاموش می شود و یادآور این ست که اگر در محیطی بسته هستید یه مدت یک دقیقه درها را باز کنید تا هوای تازه وارد محیط شود (استاندارد ایمنی)
۰۳ افتادن دستگاه به هر دلیل یا خرابی سنسور زاویه.
۰۵ نگذاشتن فیلتر یا پیچ فیلتر بخاری های فول یونساز
۱۱ گاز وجود ندارد ، یا شیربرقی خراب یا تنظیم نیست.
۱۲ فشار گاز کم است یا ترموکوبل خراب یا تنظیم نیست
۱۴ فشار گاز زیاد است ، کوره کثیف است خروجی هوای جلو یا پشت بخاری مسدود است
۱۶ خاموش شدن بخاری دردمای اتاق ۴۰ درجه بیش از ۱۰ دقیقه
۶۷ خرابی مدار یون ساز
۶۲ سوختن موتور ، خرابی بوش یا بلبرینگ موتور یا بلوور، سوختن خازن موتور ، خرابی نوار تشخیص دورموتور

 

بخاری‌های نفتی برقی ژاپنی

بخاری نفتی برقی ژاپنی

مدل دیگری از بخاری های ژاپنی ، نفتی برقی بوده و سوخت اصلی آنها نفت می باشد.این نوع بخاریها انژکتوری بوده و احتیاج به فتیله ندارند، سیستم کار آنها براساس تبدیل نفت به حالت گازی بوده ، درنتیجه بیشترین مقدار نفت تبدیل به گرما شده درنهایت به دودکش احتیاجی ندارند. همچنین بخاریهای نفتی برقی دارای فن بوده و گرما را با فن پرتاب کرده تا تمام محیط به صورت یکسانی گرم شود. این بخاریها چون بیشتر سوخت را تبدیل به گرما می کنند دارای مصرف بسیار پایینی هستند.

بخاری های نفتی برقی ژاپنی احتیاج به فتیله ندارند، سیستم کار آنها براساس تبدیل نفت به حالت گازی بوده ، درنتیجه بیشترین مقدار نفت تبدیل به گرما شده درنهایت به دودکش نیز احتیاجی ندارند.

مصرف برق این بخاری‌ها نیز کم بوده و بطور متوسط بسته به توان آنها از ۲۵ تا ۴۰ وات مصرف دارند.

همچنین این بخاری‌ها نیز دارای یک صفحه دیجیتالی یا آنالوگ جهت تنظیم درجه حرارت می‌باشند که بسته به سرمای محیط می توان دمای بخاری را از ۱۶ درجه سانتی گراد تا ۲۷ درجه سانتی گراد تنظیم نمود.

در بخاری های نفتی برقی ژاپنی باید از نفت سفید تمیز استفاده شود تا بیشترین راندمان حاصل شود. توجه داشته باشید از هیچ ماده ی دیگری غیر از نفت سفید برای سوخت بخاری استفاده نکنید. در غیر اینصورت بخاری دچار آسیب جدی میشود و خطر زیادی دارد.

بخاری نفتی برقی ژاپنی

بعضی از مدلهای این بخاریها دارای توان تولید گرمای بسیار زیاد تا ۱۹۰۰۰ کالری بوده که کاربرد آنها برای مکانهای بزرگ مناسب می‌نماید.

این مدل بخاری‌های ژاپنی نیز برقی ورودیشان ۱۱۰ ولت بوده وباید از ترانس مبدل ۱۱۰ ولت به ۲۲۰ ولت از ۵۰۰ وات تا ۱۰۰۰ وات استفاده شود.

بخاری نفتی برقی ژاپنی

این مدل از بخاری‌ها نیز بدلیل توان تولید گرمای بیشتر از یک منبع بزرگتر سوخت تا ۱۸ لیتر استفاده می‌کنند.

بخاری نفتی برقی ژاپنی

بخاریهای نفتی کارگاهی خیلی کم مصرف هستند و جهت گرمایش مکان‌های بزرگ همچون گاوداری ،  مرغداری ، سالن و کارگاه مورد استفاده قرار می گیرند و بطور متوسط در شبانه روز، ۲۰ لیتر نفت مصرف دارند.

بخاری نفتی برقی ژاپنی

از کجا بخاری ژاپنی بخرم؟

برای خرید بخاری ژاپنی می‌توانید به — مراجعه و یا با شماره — تماس بگیرید یا به آگهی زیر مراجعه کنید.

برای خرید بخاری ژاپنی در شاهین شهر اصفهان می‌توانید به — مراجعه و یا با شماره — تماس بگیرید یا به آگهی زیر مراجعه کنید.

 

 

 

همچنین بخوانید :

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

۵ دیدگاه‌ها

  1. سلام، ما شیلنگ رو که وصل میکنیم به شیر گاز پس از کمی تکان خوردن ضامن پایین می آید و از داخل شلنگ در می رود، چه کار باید کرد؟ آیا ضامن شلنگ قفل میشود؟

    • سلام طبق مشورت با متخصصین این موضوع ؛ اتصال انتهای شیرگاز را بایست تعویض و متناسب با شلنگ بخاری های ژاپنی تخصیص دهید و بعد از اتصال شلنگ در صورت قفل بودن ضامن قفل می شود و بدون اقدام کاربر جدا نمی شود.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *