اخبار ویژه

نکات مهم در انتخاب فست فود سالم | ویژگی های بهترین فست فودی ها

چرا فست فود به عنوان وعده غذایی انتخاب می شود؟ بهترین فست فودی ها چه ویژگی هایی دارند؟ برای انتخاب مناسب یک فست فود سالم با  مجله شاهین + همراه باشید

بسیاری از افراد برای انتخاب وعده‌های غذایی خود، به دنبال غذاهایی هستند که با سرعت بیشتری آماده می‌شوند تا بتوانند در وقت و هزینه های خود صرفه‌جویی کنند. به همین دلیل امروزه فست فود نقش مهمی در زندگی افراد دارد. در واقع فست فود به غذاهایی گفته می شود که پخت آن ها با سرعت بیشتری نسبت به غذاهای خانگی انجام می شود و سریع قابل خوردن است.

خوراکی های فست فودی به دلیل تنوع در مواد و تمایز در در ترکیب موادغذایی در کنار یکدیگر، طیف وسیعتری از رنگ و طعم را نسبت به غذاهای خانگی در بر می‌گیرند و شامل انواع پیتزا و سالادها، همبرگر، چیز برگر، هات داگ، میگو و ماهی سوخاری، سیب زمینی سرخ کرده، مرغ سوخاری، ناگت مرغ و … می باشند و به همین دلیل تعداد علاقه مندان خوراکی‌های فست فودی نیز بیش از غذاهای خانگی می باشند.

رستوران های فست فود یا فروشگاه های فست فودی نیز مکان هایی هستند که در آنها غذاها با سرعت بیشتری آماده می‌شوند. در واقع  همانطور که بیان شد ، فست فود یعنی غذایی که سریع آماده می شود و به همین دلیل افراد می توانند با خرید این غذاها در وقت خود صرفه جویی کنند. برای افرادی که وقت کافی برای خوردن غذا ندارند و عجله دارند، این غذاها می توانند بهترین گزینه باشند.

طرفداران بسیار زیاد غذاهای فوری در شاهین شهر، موجب شده‌اند تا تعداد این مکان ها نیز سطح شهر زیاد باشد و دسترسی به غذاهای فست فود در شاهین شهر ، بسیار آسان است و بسیاری از خانواده ها نوع تنوع غذایی و دسترسی آسان ترجیح می‌دهند تا غذای خود را از این مکان ها تهیه نمایند.

در حقیقت شاخص های زیادی وجود دارد تا یک رستوران یا فروشگاه ارائه دهنده غذا در لیست انتخاب های مشتری قرار بگیرد اما برخی از این موارد در انتخاب فست فودی ها اهمیت بیشتری دارند که برای مرور آن با مجله شاهین + همراه باشید.

کیفیت و طعم فست فود

در صورتی که به دنبال انتخاب یک فست فود خوب در شاهین شهر هستید به یاد داشته باشید که ویژگی های زیادی لازم است تا یک رستوران فست فود مورد توجه افراد قرار گیرد و به عنوان انتخاب اول و آخر آن ها باشد. ولی در هر حال ابتدایی ترین شاخص مورد توجه مشتری این است که رستوران فست فود مکانی برای صرف غذاست و بنیادی‌ترین ویژگی آن باید ارائه یک غذای خوشمزه باشد و در همین راستا ، اولین و مهمترین انتظار مشتریان یک فست فود خوب کیفیت و طعم غذای آن است.

فضای زیبای داخلی، کارمندان خوش‌برخورد، ظروف لوکس برای سرو یا بسته بندی غذا و غیره هیچ‌یک نمی‌توانند کیفیت پایین غذا را در یک فست فود جبران کنند؛ همچنین هیچ رستوران فست فود در شاهین شهر را نمی‌توانید پیدا کنید که غذای کم‌کیفیت را با قیمت معمولی یا حتی بالاتر از قیمت مرسوم ارائه دهد و در این زمینه نیز مشتریان بلندمدت و وفادار جذب کرده باشد.

و در حقیقت یکی از عوامل مهم در موفقیت یک رستوران فست فودی در در میان سایر رقبا، استفاده از مواد غذایی سالم و تازه و بطور کلی کیفیت غذا است که می‌تواند در ذهن مشتری تاثیر مثبتی بر جای بگذارد و وی را در خرید از آن رستوران وفادار کند.

در صورتی که موادی که غذاها از آن درست می‌شوند تازه و باکیفیت باشند،  نتیجه نهایی پس از طبخ، یک طعم بدون نقص را به مشتری ارائه می‌کند. تداوم این کیفیت به‌نوعی اعتبار و شهرت اولیه را به مجموعه بخشیده و باعث می‌شود سایر پارامترهای یک رستوران فست فود خوب در چک‌لیست مربوطه درج‌شده و به‌حساب آورده شوند.

سالاد سزار | فست فود میران | شاهین شهر | 09136616005
سالاد سزار | فست فود میران | شاهین شهر | ۰۹۱۳۶۶۱۶۰۰۵

و به همین علت است که هرچند قیمت غذا در برخی فست فودهای شاهین شهر کمی بالاتر از رقبایشان است اما از میان همه ویژگی‌های یک فست فود ایده‌آل مبحث مزه غذا و همچنین نوع مواد اولیه مورد استفاده، بسیار اهمیت داشته و به‌بیان‌دیگر تعیین‌کننده است.

البته علاوه بر مواد اولیه، عوامل دیگری نیز در کیفیت غذاهای یک رستوران فست فود تاثیر گذار است که مهمترین آنها را می‌توان  آشپزها و تجهیزات فرآوری و آماده سازی فست فود دانست.

تنوع غذایی در منوی فست فود

تنوع غذایی مطلوب در عین حفظ کیفیت و استفاده از خوراکی های سالم تر در میان خوراکی های با تم چرب و مزه دار یکی از ویژگی‌های فست فود خوب است. غالب غذاهای موجود در منوی رستوران های فست فود ، غذاهای سرخ شده چیبسی یا بسیار چرب هستند در حالی که در یک فست فود خوب هنگام تهیه منو باید تناسبی میان غذاهای گریل، سرخ شده، کبابی یا پخته در نظر گرفته شده باشد. این نوع مدیریت نشان می‌دهد مدیر رستوران فست فود به سلامت مشتریانش توجه دارد.

پیتزا چیکن گریل | فست فود میران | شاهین شهر | 09136616005
پیتزا چیکن گریل | فست فود میران | شاهین شهر | ۰۹۱۳۶۶۱۶۰۰۵

همچنین اگر غذای جدیدی که برای عموم به خوبی شناخته شده نیست ، در منوی غذایی یک رستوران فست فود قرارداده شد، شایسته است یا مواد اولیه آن جلوی نامش ذکر شوند یا سفارش گیرنده فست فود با داشتن اطلاعات کافی، این غذا را به مشتری معرفی کند.

قیمت فست فود

تصور عموم مردم که تمایل به مصرف غذای بیرون از منزل دارند غالبا بر این است که مواد غذایی مورد استفاده در فست فودی ها معمولا ارزان‌تر از رستوران‌های طبخ غذای غیر فست فودی است و به همین دلیل غذاهای موجود در این فست فودی ها می تواند با قیمت مناسب تری ارائه می شوند. در حالی که این چنین نیست و یک رستوران خوب فست فود بنا بر ذائقه مشتریان می‌تواند از وسایل طبخ حرفه ای، ادویه جات گران قیمت ، گوشت های گرم  و مواد گوشتی فرآوری شده با کیفیت تری جهت تهیه و طبخ غذا، چاشنی و پیش غذا استفاده کند که البته قیمت فروش فست فود حتی از خوراکی های غیر فست فودی افزایش می‌دهد، ولی با دیدگاه بلند مدت استفاده از مواد سالم تر در طبخ غذا ، نسبت به حفظ سلامت فردی، این افزایش قیمت قابل پذیرش است.

البته به یاد داشته باشید که برخی از مردم تصور می‌کنند وقتی قیمت غذایی بسیار گران است، آن غذا با کیفیت است یا گمان می‌برند که رستوران‌های فست فود واقع در اماکن لوکس شهر و یا با قیمت های گران‌تر در منوی خود، الزاماً امکانات و بهداشت بسیار بهتری نسبت به دیگر فست فود ها دارند.

در حال که این چنین نیست و تنها از روی تنها از روی ظاهر محل رستوران، مکان آن در سطح شهر و قیمت های گران منوی آن  نمی‌توان به کیفیت خوراک ارائه شده در آن رستوران فست فود پی برد و بایست همزمان به نکات دیگری نیز توجه کرد.

از طرف دیگر وقتی یک فست فود برای غذاهایی که معمولاً گران قیمت تهیه می‌شوند، قیمت بسیار پایینی در نظر می‌گیرد، باید به کیفیت مواد غذایی به کاربرده شده در درست کردن آن غذا، شک کنید.

چگونگی سرو غذا

دومین نکته مهم در ارائه دهندگان فست فود ، چگونگی سرو غذاست؛ در برخی فست فودهای فوق لوکس شاهین شهر  طراحی‌های جالب و منحصربه‌ فردی برای سرو غذا روی میز مشتری انجام می‌شود. نحوه سرو غذا و دقت در طراحی و جایگذاری اجزا غذا در آن، خاطره طعم و کیفیت غذا را در ذهن مشتری ماندگارتر می‌کند.

ویژگی های یک فست فودی خوب | چگونگی و کیفیت سرو غذا

سرآشپز حرفه‌ای

استفاده از آشپز حرفه ای که با طعم و مزه آشنایی کافی داشته باشد و نحوه لذیذتر کردن خوراکی ها را علاوه بر حفظ سلامت آنها بداند یک نکته مهم در رستوران های فست فودی است. بنابراین رستورانی را برگزینید که آشپز حرفه ای دارد و کیفیت پخت و سلامت و عطر و  طعم غذا که محصول دست آشپز است، در خوراکی های آن رستوران فست فود به وضوح مشخص باشد.

اگر برای انتخاب یک رستوران فست فود از مجموعه فروشگاه ها و رستوران های شاهین شهر اقدام می‌کنید، بایست در نظر بگیرید که یک مجموعه سرو غذا، برای آرامش و رضایت مشتریان خود بایست ارزش قایل باشد و این مسئله را در تمامی موارد و موضوعات و ابعاد کاری خود از تنوع منوی غذایی گرفته تا کیفیت غذاهای قابل سرو، کیفیت سرویس دهی، نحوه ی دکوراسیون محیط، چیدمان وسایل و یا نحوه ارسال غذا رعایت کند.

پیتزا رُست بیف | فست فود میران | شاهین شهر | 09136616005
پیتزا رُست بیف | فست فود میران | شاهین شهر | ۰۹۱۳۶۶۱۶۰۰۵

توجه به اصول بهداشتی

رعایت اصول بهداشتی در کارکنان یک فست فود خوب باید آنقدر مشهود باشد که مشتریان با یک بار آمدن به آنجا از این موضوع مطلع شوند. داشتن کلاه و دستکش و البته لباس های یکدست، تمیز و با رنگ روشن و پاک کردن سریع میزِ غذایی که پیش از این مشتری دیگری از آن استفاده کرده است، نکته های اولیه ای هستند که باید به آنها دقت کرد.

آشپزخانه قابل رویت

فست فودهایی که آشپزخانه و بخش سرو غذایشان قابل‌مشاهده هستند و مشتری می‌تواند تمام کارهایی که برای تهیه غذا اجرا می‌شود ببیند، برای انتخاب مناسب‌تر هستند زیرا در این صورت کارکنان فست فود باید به نکته‌های بهداشتی و اصول حرفه‌ای آشپزی و سرو، بیش از پیش توجه کنند.

ویژگی های یک فست فودی خوب | آشپزخانه قابل رویت
ویژگی های یک فست فودی خوب | آشپزخانه قابل رویت

 

کارکنان مودب و پاسخگو

مناسب بودن سر و وضع کارکنان و پاسخگو بودن آن ها در برابر مشتری از ویژگی های یک فست فود خوب است آن ها باید با کمال ادب و احترام به درخواست‌های مشتری پاسخ دهد و به شکایت‌های احتمالی آن ها رسیدگی کند رعایت این نکته ها ابتدایی ترین موارد در امر مشتری مداری در فست فود هاست.

ویژگی های یک فست فودی خوب | پرسنل مودب
ویژگی های یک فست فودی خوب | پرسنل مودب

داشتن سیستم تهویه مناسب

در انتخاب یک رستوران فست فود برای میل غذا دقت داشته باشید که به دلیل حجم بالای پخت و پز و هم چنین تردد زیاد افراد، هوای داخل نامطبوع خواهد شد از طرفی هم وجود بوی غذاهای مختلف در داخل فست فود برای مشتری ناخوشایند است. به همین دلیل به منظور ورود هوای تازه و خروج گرما، بخار، ذرات دود و چربی و هم چنین بوی غذا باید سیستم تهویه مناسبی داخل رستوران تعبیه شده باشد.

برای مطبوع کردن هوای داخل آشپزخانه از هودهای صنعتی استفاده می شود و برای سالن نیز باید پنجره هایی با ابعاد مناسب و هم چنین هواکش های صنعتی در نظر گرفته شود. چنانچه ذرات بخار و گرما از آشپزخانه خارج نشود هم بر روی سلامتی پرسنل تاثیر منفی می گذارد و هم نگهداری از تجهیزات رستوران را دشوار می کند چرا که هوای مرطوب و هم چنین تجمع چربی بر روی تجهیزات عمر مفید آن ها را کم خواهد کرد.

فضای مناسب و شایسته آرامش مشتری

توجه داشته باشید که یک فست فود موفق این مسئله را در نظر گرفته است که مشتریان بتوانند از یک فضای راحت و اختصاصی برخوردار باشند و این مسئله را در خصوص نحوه ی چیدمان میز ها و فاصله ی آن ها از یکدیگر هم رعایت کرده است.

اگر به یک فست فود رفتید و صدای سایر مشتریان و همچنین صدای بهم خوردن قاشق چنگال ها آن قدر زیاد بود که آرامش شما را بر هم زد و یا یک تلویزیون بزرگ برای تماشای فوتبال یا برنامه های دیگر مزاحم آرامش شما شد، بدانید که قطعا مدیریت آن فست فود به اهمیت تامین فضای اختصاصی برای مشتری فکر نکرده است.

فست فود میران | شاهین شهر | 09136616005
فست فود میران | شاهین شهر | ۰۹۱۳۶۶۱۶۰۰۵

یک مجموعه ی موفق قبل از هر چیز، و قبل از توجه به ترفند های موثر در کسب درآمد بیشتر به رضایت مخاطبان خود می اندیشد و همچنین توجه داشته باشید که شما برای صرف غذا، استفاده از امکانات و محیط، برخورداری از سرویس ها و حتی بابت نشستن بر روی صندلی ها نیز هزینه پرداخت می‌کنید؛ پس قطعا باید از توجه، کیفیت و خدمات خوب فست فود بهره مند شوید.

چیدمان میزها نیز بسیار مهم بوده، به این دلیل است که در اکثر فست فودهای لوکس و لاکچری شاهد استفاده از گل طبیعی یا مصنوعی در دکور میزها هستیم. به کار بردن یک نوع گل خاص حتی در برندینگ فست فود هم دخیل بوده و به‌نوعی به منحصربه‌فرد بودن آن کمک می‌کند. رومیزی‌های تمیز و خوش‌رنگ، سرویس‌های غذاخوری لوکس و مجلل، ظروف خاص سرو غذا و غیره همگی از دیگر جوانب یک چیدمان منحصربه‌فرد در فست فود لاکچری هستند.

تجهیزات مورد استفاده

یکی از عوامل مهم در طبخ غذاهای با کیفیت در این مکان ها، تجهیزات مورد استفاده در آن ها است. در واقع این تجهیزات می توانند سرعت آماده سازی غذا را نیز افزایش دهند و باعث ایجاد رضایت در مشتریان شوند. تجهیزاتی مانند خردکن ها، پوست کن ها و سرخ کن های مخصوص می توانند در کیفیت سیب زمینی ها تاثیر مثبتی داشته باشند.

خردکن هایی که به آشپز در پخت مواد لازم برای تهیه پیتزا یا ساندویچ‌های مختلف کمک می‌کنند، پوست کن های سیب زمینی و سرخ کن ها  و همچنین فرهایی که موجب خوب پخته شدن غذاها می شوند همگی می‌تواند بر کیفیت و طعم  فست فودی که به دست مشتری می رسد تاثیر گذار باشند.

به عنوان مثال برای تهیه یک برگر خوشمزه، شما به چند ماده غذایی خاص نیاز دارید. در ساده‌ترین حالت به مقداری گوشت، پنیر، سس و یک نان لذیذ و در معمولی ترین حالت کمی سبزجات در کنار این مواد غذایی نیاز دارید. اما در کنار این مواد غذایی، به تجهیزات پخت برگر نیز نیازمند است، چرخ گوشتی برای آماده کردن گوشت مخصوص، چاقوها و خردکن های مختلف برای قطعه قطعه کردن پنیر و کوره‌های با کیفیت برای پخت نان، شما را در فراهم کردن یک برگر خوشمزه یاری می‌کنند.

 

علاوه بر این فرها و مایکروویوهای مخصوص می توانند در خوب پخته شدن غذاها با سرعت بیشتر موثر باشند و غذاهایی خوش پخت و لذیذ را به مشتری تحویل دهند. هم چنین تجهیزات مخصوص برای پخت برگر می تواند باعث افزایش کیفیت برگرهای فست فودی شود.

بنابراین یکی از فاکتورهای شما در انتخاب ارائه دهنده فست فود، دارا بودن تجهیزات پیشرفته به همراه استفاده درست آشپز از آن باشد . چرا که تجهیزات معیوب و قدیمی آَپز را حتی اگر حرفه ای باشد در طبخ ایده ال غذا یاری نمی کند و طبخ نادرست غذا، ایجاد سوختگی و چربی زیاد در آن، می تواند مزه غذا را ناخوشایند کند. و تجربه عینی نشان داده که عدم استفاده از تجهیزات با کیفیت و طبخ نادرست غذا باعث می شود تا مشتریان در این مکان ها کاهش یابد.
علاوه بر کاربرد تجهیزات پیشرفته برای پخت غذا، بایستی از وسایل سرو غذای مناسبی نیز در این مکان ها استفاده کرد. چرا که تجهیزات پذیرایی مناسب باعث می شود تا مشتریاناحساس راحتی بیشترزی در صرف غذا داشته باشند.

ویژگی های بسیار دیگری نیز هستند که باعث می شود یک فست فود جزء فست فود های برتر شناخته شود که این موضوع تاثیر عمده ای در فروش و درآمدزایی آن مجموعه دارد. بنظر شما چه ویژگی‌های دیگری سبب بهتر شدن یک فست فود می شود؟، دلایل خود را در انتخاب یک فست فودی با ما به اشتراک بگذارید.

جالب است! ببینید:

بهترین فست فودی های شاهین شهر اصفهان

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *