اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

قیمت قالیشویی در اصفهان در سال ۱۴۰۱

نرخ خدمات فرش و قالی چگونه تعیین می‌شود؟ لیست قیمت قالی‌شویی در اصفهان را از کجا استعلام بگیریم؟ و آیا قیمت قالی‌شویی بر کیفیت شستشوی فرش تأثیرگذار است؟ برای دریافت پاسخ این سوالات تا انتهای مطلب در مجله اینترنتی شاهین پلاس همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شاهین‌شهری به نقل از ایسنا قیمت قالیشویی یک فاکتور مهم می‌باشد که همیشه جزو مسائل چالشی بین مشتری و قالی‌شویی است و طبق گزارشات ما، هر سال نزدیک به پایان سال، افراد زیادی با مراجعه حضوری به اتحادیه و یا به صورت تلفنی خواستار شکایت از واحدهای قالی‌شویی مجاز و غیر مجاز بر سر مسئله قیمت می‌شوند و متأسفانه برخی واحدهای قالی‌شویی به‌خاطر سودجویی و گرفتن مبالغ بالا و یا انجام شست‌وشوی بی‌کیفیت باعث به وجود آمدن مشکلاتی می‌شوند، در ادامه به ۴  عامل مهم که تعیین‌کننده قیمت قالی‌شویی در اصفهان میباشد را بطور دقیق بازگو می‌کنیم :

۱- نوع فرش : به‌طور کلی فرش و قالی به دو نوع فرش دستباف و فرش ماشینی تقسیم می‌شود که هر کدام روش شستشوی مناسب خود را دارند، شستشوی فرش دستباف، نیاز به تخصص دارد و واحد قالیشویی باید این تضمین را بدهد که  الیاف فرش تداخل رنگ پیدا نکند و الیاف فرش دستباف نازک نشود.

شستشوی فرش ماشینی نیز با توجه به نوع و جنس و یا تراکم فرش، روش مناسب شستشو اعمال شود ولی به نسبت فرش دستباف قیمت کمتری گرفته می‌شود.

نکته: قیمت شستشوی فرش دستباف ابریشمی و یا تابلو فرش و فرش عتیقه بالاتر از نرخ شستشوی فرش دستباف است و در اکثر مواقع با توافق مشتری قیمت‌گذاری می‌شود.

۲- نحوه شستشوی فرش: روش شستشوی فرش در کارخانه‌های قالی‌شویی می‌تواند بر قیمت شستشوی فرش تأثیر بگذارد، به طور کلی فرش به صورت سنتی (با برس یا شلاق زن) یا با دستگاه اتوماتیک شسته می‌شود که ممکن است نرخ متفاوتی داشته باشد.

نکته: در برخی واحدهای قالیشویی، شستشوی فرش به روش اعلاشویی می‌باشد که بهترین نوع روش شستشو است و قیمت بالاتری دارد.

۳-  قیمت مواد شوینده: مواد شوینده مصرفی در کارخانه قالی‌شویی عامل مهمی در قیمت قالی‌شویی دارد.

بسیار مهم است که مواد شوینده استاندارد و مرغوب باشد چون علاوه بر کیفیت بالای شستشو، در حفظ دوام بیشتر فرش‌ها نیز مؤثر است.

۴- حمل و نقل و هزینه دستمزد رانندگان

در ضمن قیمت رفوگری فرش و یا انجام ریشه‌زنی و یا شیرازه و یا تعمیر سوختگی در فرش نیز برای فرش دستباف و ماشینی فرق می‌کند و فقط بر اساس نظر کارشناس، قیمت‌گذاری می‌شود.

در پایین لیست قیمت قالی‌شویی در اصفهان را طبق تعرفه اتحادیه قالی‌شویی را برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

نکته: قیمت شستشو در هر فرش بر اساس مترمربع حساب می‌شود.

قیمت رنگ برداری یا رنگ‌رزی فرش دستباف و لکه‌برداری از فرش جداگانه و طبق کارشناسی و توافق با مشتری حساب می‌شود.

نوع خدمات برای هر فرش قیمت بر حسب متر ( به تومان )
شستشوی فرش ماشینی به روش معمولی ۲۲ هزار تومان
شستشوی فرش ماشینی به روش اعلاشویی ۲۸ هزار تومان
شستشوی فرش دستباف به روش معمولی ۵۲ هزار تومان
شستشوی فرش دستباف به روش اعلاشویی ۷۲ هزار تومان
شستشوی موکت معمولی ۱۴ هزار تومان
شستشوی موکت پرز بلند ۱۸ هزار تومان
لکه‌برداری و رنگ‌برداری طبق نظر کارشناس و توافق مشتری
ریشه‌زنی فرش ماشینی بر حسب متر طولی ۵۰ هزار تومان
زیگزاگ فرش ماشینی بر حسب متر طولی ۴۰ هزار تومان
ریشه‌زنی فرش دستبافت بر حسب متر طول از ۳۵۰ هزار به بالا
شیرازه فرش دستبافت بر حسب متر طول از ۲۵۰ هزار به بالا
تعمیر پارگی یا سوختگی فرش طبق نظر کارشناس و با توافق مشتری

نکات پایانی برای انتخاب قالی‌شویی و نوع شستشو:

با توجه به برپایی قالی‌شویی‌های غیرمجاز امکانات و تخصص لازم برای شستشوی فرش ندارند و با توجه به اینکه فرش کالای گرانی است، پس مراقب باشید به این افراد اطمینان نکنید و  برای شستن فرش به قالیشویی های مجاز حتما مراجعه کنید که در صورت وجود هر اتفاق یا آسیبی به فرش‌، اتحادیه قالیشویی اصفهان پیگیری می‌کند ولی در رابطه با قالیشویی‌های غیر مجاز هیچ مسئولیتی ندارد.

اعلاشویی فرش

اعلاشویی فرش روشی در شستشوی فرش دستباف و فرش ماشینی هست که از مواد شوینده درجه یک استفاده می‌شود و به نسبت شستشوی معمولی کار بیشتری از جمله لکه‌برداری روی فرش انجام می‌شود و به‌خاطر مرحله کنترل کیفیت بعد از شستشو، احتمال آسیب دیدن، چروک شدن و یا تغییر رنگ فرش و کثیف ماندن فرش، به صفر می‌رسد، پس بهتر است برای فرش‌های دستباف یا ماشینی که کیفیت جنس آنها درجه یک است از روش‌های اعلاشویی برای شستشوی فرش استفاده شود.

جالب است! ببینید:

ویژگی های یک قالیشویی خوب | نکات قابل توجه شستشوی فرش در قالیشویی ها

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *