اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

انجام بیش از ۲۴ هزار مورد تست سل و بروسلوز در گاوداری های شهرستان شاهین شهر و میمه

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه از بیش از ۱۶ هزار تست سل، بیش از ۷ هزار تست بروسلوز و همچنین واکسیناسیون بیش از ۱۹ هزار راس دام سبک و ۲ هزار راس دام سنگین علیه بیماری بروسلوز از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری از شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه، دکتر علیرضا لارابی در جزئیات این خبر گفت: بیماری سل و بروسلوز از جمله مهمترین بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام محسوب می شوند.

وی ادامه داد: این بیماری ها در دام هیچ گونه درمانی ندارند بنابراین رویکرد دامپزشکی در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری سل انجام تست های غربالگری و حذف دام های آلوده از گله، و در مورد بیماری بروسلوز (تب مالت) در مرحله اول واکسیناسیون دام ها و در صورت ابتلا، حذف آن ها از گله می باشد.

دکتر لارابی افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری ( ۱۴۰۱ ) تا کنون بیش از ۱۶ هزار و ۷۶۲ مورد تست سل و ۷ هزار و ۷۳۱ مورد خونگیری جهت انجام تست بروسلوز در گاوداری های شهرستان شاهین شهر و میمه صورت پذیرفت. همچنین بیش از ۱۹ هزار و ۵۵۰ راس دام سبک و ۲ هزار و ۳۳۵ راس دام سنگین در این شهرستان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

انجام بیش از ۲۴ هزار مورد تست سل و بروسلوز در گاوداری های شهرستان شاهین شهر و میمه

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه در پایان از تولید کنندگان و شهروندان خواست به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها، ضمن رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با دام، از مصرف لبنیات غیر پاستوریزه و مشکوک خودداری نموده و گوشت مصرفی خود را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

هادی ترکاشوند | استاد و پیشکسوت تکواندو شاهین شهر مقام قهرمانب مسابقات پیشکسوتان انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات پومسه قهرمانی آسیا را کسب نمود.

کسب مقام قهرمانی توسط پیشکسوت تکواندو شاهین شهر استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری شینا | SHINNA از هیات تکواندو شهرستان شاهین شهر و میمه ؛ هادی ترکاشوند | استاد و پیشکسوت تکواندو شاهین شهر مقام قهرمانی مسابقات پیشکسوتان انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات پومسه قهرمانی آسیا را کسب نمود. شایان ذکر است این مسابقات 17 فروردین ماه 1403 به میزبانی استان تهران برگزار شد و استاد هادی ترکاشوند پیشکسوت شاهین شهری و نماینده استان اصفهان، موفق به کسب مقام قهرمانی گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *