اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

کشف فرار مالیاتی ۱۷ هزار میلیاردی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان از کشف فرار مالیاتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی و احضار ۳۸ نفر در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شاهین شهری، سردارحمید علینقیان پور پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از فرار مالیاتی سنگین یکی از شرکت‌های بازرگانی و صنعتی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

کشف فرار مالیاتی ۱۷ هزار میلیاردی در اصفهان

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این شرکت از جمله شرکت‌های صوری و کاغذی بوده و از زمان تأسیس در سال ۹۰ اقدام به اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد و عدم انجام تکالیف قانونی مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده کرده و در این مدت مرتکب فرار مالیاتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: مأموران پس از دریافت مشخصات مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و همچنین شخصی به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت برای شناسایی و این ۲ نفر که با هم زن و شوهر بودند را در شهرستان گلپایگان دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل کردند که در تحقیقات اولیه مشخص شد این افراد به شغل چوپانی مشغول بوده و افرادی کم بینا و دارای وضعیت نامناسب مالی هستند.

سردار علینقیان پور عنوان داشت: افراد دستگیر شده در تحقیقات صورت گرفته عنوان کردند در سال ۹۰ یکی از همشهریانشان به بهانه بهبود وضعیت مالی و کسب در آمد، مدارک شناسایی آنها را اخذ و ضمن ثبت شرکت اقدام به اخذ کد اقتصادی کرده و سپس با بردن وی به دفاتر اسناد رسمی و تنظیم تعداد زیادی وکالتنامه در آن دفترخانه نموده و مبالغی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان نیز بابت هر وکالت نامه به وی پرداخت شده است.

وی عنوان داشت: پس از اخذ اظهارات افراد دستگیر شده تحقیقات پلیس وارد فاز جدیدی شد و با انجام یک سری اقدامات تخصصی و هوشمندانه ۱۸ نفر از ذینفعان و وکالت گیرندگان شناسایی و به پلیس امنیت اقتصادی استان احضار شدند که پس از اقرار به فرار مالیاتی خود جهت تعیین تکلیف به اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان معرفی شدند.

سردار علینقیان پور گفت: در ادامه با تلاش شبانه روزی مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصاد پلیس اصفهان ۲۰ نفر دیگر از ذینفعان واقعی شرکت در شهرها و استان‌های دیگر شناسایی و ضمن مسدود شدن حساب‌های بانکی آنها به مرجع قضائی معرفی و اقدامات در راستای وصول مطالبات بدهکاران مالیاتی از طریق اداره کل مالیاتی استان در حال انجام است.

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

تعطیلی مدارس اصفهان شاهین شهر

مدارس اصفهان و شاهین شهر و ۸ شهرستان استان فردا تعطیل است

◼ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس ، مهدکودک ها و پیش دبستانی ها در روز چهارشنبه بیواسطه آلودگی هوا ، خبرداد و افزود افرادی که به بیماری زمینه‌ای، قلبی و عروقی مبتلا هستندافرادی که به بیماری زمینه‌ای، قلبی و عروقی مبتلا هستند و مادران شاغلی که فرزند مقطع ابتدایی و زیر شش سال دارند می‌توانند با موافقت مدیر خود از شرایط دورکاری و مرخصی بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *