اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

دستگیری عامل انتشار فایل صوتی پیرامون بیماری کرونا در اصفهان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری عامل انتشار فایل صوتی پیرامون بیماری کرونا در اصفهان خبر داد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعیه‌های لازم را از منابع رسمی و سایت وزارت بهداشت دریافت کنند.

دستگیری عامل انتشار فایل صوتی پیرامون بیماری کرونا در اصفهانبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی رصد و انتشار فایلی صوتی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه تعداد بستری‌شدگان و فوتی‌های بیمارستان‌های اصفهان پیرامون بیماری کرونا غیرقابل تصور است و به افرادی که دلیل بیماری کرونا بستری شده است رسیدگی لازم به عمل نمی‌آید، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی عنوان داشت: عده‌ای با آگاهی کامل دست به تولید و انتشار شایعه در خصوص ویروس کرونا می‌زنند، و این افراد منفعت خود را در ترس و اضطراب هموطنان می‌بینند و یا دچار بیماری روانی بوده و ترس دیگران باعث شادی و خنده آنان می‌شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا استان با انجام تحقیقات فنی و پلیسی خود متوجه شدند، فایل منتشرشده جعلی و در یک استودیو خانگی ضبط شده، سپس در این راستا عامل انتشار این فایل صوتی فردی جوان ساکن اصفهان شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی استان دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان با بیان اینکه متهم پس از بازداشت به جرم اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام سرگرمی و بالا بردن تعداد اعضاء کانال خود عنوان کرده است، گفت: این فرد پس از تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی داده شد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای، هر کس به‌قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی، اکاذیبی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، مجرم و به مجازات تعیین‌شده در قانون محکوم می‌شود، همچنین شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را با مراجعه حضوری و همچنین از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

جلسه ستاد پیشگیری کرونا در آستانه ورود به موج هفتم شیوع کرونا شاهین شهر

سرپرست فرمانداری شاهین شهر :

نقش آفرینان اصلی در مهار کرونا مردم هستند!

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با توجه به احتمال افزایش موارد بیماری کرونا در هفته‌های آینده در شهرستان شاهین شهر و میمه به منظور ایجاد هماهنگی و بررسی آمادگی شهرستان در مقابله با این بیماری تشکیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *