اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

۵۸ دستگاه ماینر قاچاق در شاهین شهر توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر:

۵۸ دستگاه ماینر قاچاق در شاهین شهر توقیف شد

سرهنگ حسین بساطی از توقیف ۵۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهراظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر با هوشمندی و اشرافیت بالای خود از دپوی تعداد قابل توجهی دستگاه استخراج ارز دیجیتال خارجی (ماینر) قاچاق در انبار یکی از شرکت های حمل و نقل مسافربری مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از دریافت اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی انبار مذکور را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این عملیات تعداد ۵۸ دستگاه دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ بساطی با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کردند گفت: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و برای اقدامات قانونی همراه با پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر ابراز داشت : پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

این مقام انتظامی بیان کرد: استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌ کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است. با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

شایان ذکر است؛پیش از این رئیس هیأت مدیره سندیکای صنعت برق ایران گفته بود که فعالیت استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال به ضرر صنعت برق کشورمان است.

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

دستاورد ویژه پلیس شهرستان شاهین شهر در تعطیلات نوروز 1403 | کاهش 19 درصدی سرقت و 12 درصدی تصادفات سرهنگ هادی کیان مهر | فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از کاهش 19 درصدی وقوع انواع سرقت و کاهش 12 درصدی وقوع تصادفات شهری از آغاز طرح نوروزی پلیس شهرستان تا پایان تعطیلات نوروز 1403 خبر داد.

دستاورد ویژه پلیس شهرستان شاهین شهر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ | کاهش ۱۹ درصدی سرقت و ۱۲ درصدی تصادفات

سرهنگ هادی کیان مهر | فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از کاهش 19 درصدی وقوع انواع سرقت و کاهش 12 درصدی وقوع تصادفات شهری از آغاز طرح نوروزی پلیس شهرستان تا پایان تعطیلات نوروز 1403 خبر داد. وی همچنین به افزایش 9 درصدی دستگیری سارقین و  17 درصدی کشف پرونده های سرقت در شهرستان شاهین شهر در نوروز امسال در نتیجه اجرای مرتب طرح های ارتقاء امنیت محلات خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *