اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

برگزاری همایش اخترشناسی و لمس علم به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر | ۱۴۰۲

همایش علمی اخترشناسی با عنوان ” لمس علم ” به مناسبت هفته شاهین شهر ، با حضور کارشناس مروج علم در حوزه نجوم و زیست شناسی و شرکت بیش از ۵۰۰ دانش آموز و علاقه مندان، در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار گردید.

به گزارش شاهین شهری، در روز چهارشنبه  ۱۷ آبان ۱۴۰۲ مقارن با ششمین روز از هفته فرهنگی شاهین شهر ، همایش علمی اخترشناسی با عنوان ” لمس علم “ به همت فرهنگسرای اشراق و همکاری اداره آموزش و پرورش شاهین شهر و با حضور بیش از ۵۰۰ نفر دانش آموز پسر دوره متوسطه و اقشار علاقه مند، در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار گردید.

برگزاری همایش علمی اخترشناسی و لمس علم به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر | 1402در این همایش دانش آموزان لذت یادگیری و لمس علم را در حضور “رضا ماه منظر” کارشناس علوم زیست شناسی و اخترشناسی با شیوه ای متفاوت تجربه کردند.

کارشناس مدعو، توسط ابزار و وسایل کمک آموزشی نوین خود مفاهیم فیزیک ، زیست و نجوم را بصورت عملی و تجربی با انجام آزمایش‌های هیجان انگیز ارائه نمودند .

در پایان همایش دانش آموزان از غرفه میکروسکوپ و نمونه های واقعی رزینی شده ی انواع مغز و قلب جانداران ، تشریح نمونه قورباغه ، ماهی و خرگوش دبازدید نمودند.

 

 

در راستای این همایش پس از غروب خورشید ، ویژه برنامه رصد آسمان با حضور کارشناس و همکاری انجمن نجوم افلاک در فرهنگسرای اشراق و با برگزار و شرکت کنندگان در این ویژه برنامه با استفاده از ۲ تلسکوپ ۱۰ اینچ MEADE و  Sky Watcher Dobsonian  سیاره زحل و مشتری ، خوشه ستاره ای پروین و کهکشان آندرومدا را رصد نمودند.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *