اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر | ۱۴۰۲

به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر ، نمایشگاه صنایع دستی بانوان مشتمل بر ۲۲ غرفه از شنبه ۱۳ الی پنجشنبه ۱۸ آبان ماه در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شاهین شهری به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر  از روز شنبه الی پنجشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ نمایشگاهی از آثار صنایع‌دستی مربیان فرهنگسرای خانواده در محل این فرهنگسرا برگزار شد.

سهیلا نجفی، مدیر فرهنگسرای خانواده شاهین شهر دراین رابطه اظهار داشت : این نمایشگاه با نمایش آثار هنری شامل قلم‌ زنی، میناکاری ، مس و پرداز* ، تابلو فرش ، چرم‌دوزی ، انواع تابلو و آینه‌ها و همچنین نقاشی‌هایی‌ در قالب‌های مختلف در ۲۰ غرفه نمایش‌داده شده که همه این آثار حاصل تلاش و درواقع دست‌ساخته‌های مربیان هنری این فرهنگسرا بوده و ۲ غرفه نیز ویژه کیک و شیرینی و فینگرفود درنظر گرفته شد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی شهروندان با فعالیت‌های فرهنگسرای خانواده، ارائه‌ توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مربیان و هنرجویان فرهنگسرای خانواده، شناسایی استعدادهای برتر بانوان خلاق شهر و همچنین ترغیب و جذب هنرجویان جدید برای آموزش رشته‌های مختلف صنایع‌دستی عنوان نمود.

شایان ذکر است ، علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه ، از امروز تا ۱۸ آبان‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به فرهنگسرای خانواده شاهین شهر، واقع در فرعی ۸-۹ غربی خیابان عطار مراجعه کنند.

*  مس و پرداز : از جمله هنرهای دستی است که خلق کننده این هنر به وسیله رنگ‌ها و طراحی روی مس یک اثر هنری زیبا خلق می‌نماید . منظور از پردازی که روی مس انجام می‌گیرد هنر میناکاری است. مینا ماده‌ای است که از لعاب شیشه‌ای یا شفاف تشکیل شده است که از آن بر روی کاشی فلزات و ظروف مسی برای نقش و نگار انداختن استفاده می‌کنند. با استفاده از مینا و طراحی روی ظروف مسی مانند گلدان، بشقاب و غیره ظروف مس پرداز به وجود می‌آیند.

گزارش افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی ویژه هفته فرهنگی شاهین شهر در سال ۱۴۰۲ :

 

گزارش تصویری از روند اجرای نمایشگاه صنایع دستی ویژه هفته فرهنگی شاهین شهر در سال ۱۴۰۲ :

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *