اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

ابریشمی راد -شهردار شاهین شهر:
پلاتوی تخصصی تئاتر در شاهین شهر راه اندازی می‌شود

دوره طلایی شکوه و جلوۀ مجدد هنر را به شاهین شهر باز می‌گردانیم | به هنر در شاهین شهر مدیون هستیم | تا قبل از بهمن‌ماه سال جاری یک پلاتوی تخصصی تئاتر در شاهین شهر راه اندازی خواهد شد | شاهین شهر ظرفیت برگزاری جشنواره سراسری تئاتر را دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شاهین شهری ، سعید ابریشمی راد در ویژه‌ برنامه «شب تئاتر» که روز شنبه ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲ مقارن با دومین روز هفته فرهنگی شاهین شهر در سالن نمایش تالار شیخ بهایی برگزار شد، اظهار داشت : با مرور و مطالعه تاریخ و نظر به پیشینه و سرانجام کشورهای مترقی این امر قابل استنباط است که هنر تئاتر در اندیشه مردمان در حال پیشرفت جایگاه بالایی قرار دارد و تماشای تئاتر به نوعی نشانه شخصیت است.

شاهین شهر ظرفیت برگزاری جشنواره سراسری تئاتر را دارد + راه اندازی پلاتوی تخصصی تئاتر

وی با تاکید بر اینکه تئاتر یک هنر زنده است و هنرمند تئاتر حق خطا کردن ندارد و از این‌رو دارای اعتبار و ارزش بالایی است ؛ ادامه داد بسیاری از قرارهای مهم در طول تاریخ و در بعضی کشورهای پیشرو ، جهت تماشای تئاتر گذاشته شده است.

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه غنای ادبیات و فرهنگ هر جامعه را باید در متون نمایش‌های تئاتری جستجو کرد، ادامه داد: تئاتر فعالیت فاخری است حتی اگر با سبک مدرن و جدید ارائه شده و در آن از ادبیات کلاسیک نیز استفاده نشود، بواسطه استانداردهایی که در ادبیات تئاتر وجود دارد که افراد علاقه‌مند به تماشای آن می‌نشینند.

ابریشمی راد تأکید کرد: اگر هنر تئاتر در بستر جامعه‌ای جاری و ساری شود، یقیناً در منش و رفتار اقشار آن جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

ابریشمی راد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری ویژه‌برنامه «شب تئاتر» که در عین تجلیل، به مرور تاریخ تئاتر شاهین شهر نیز پرداخته است، افزود: برنامه‌ریزی جهت ویژه‌برنامه «شب تئاتر» بیانگر نوعی استعداد، ظرفیت و توانایی جامعه هنری شهر است و نشان می‌دهد که شاهین شهر ظرفیت بالایی در این زمینه دارد.

شهردار شاهین شهر ضمن اشاره به حضور خود به عنوان معاون عمرانی این شهرداری در زمان احداث تالار شیخ بهایی، اضافه کرد: تالار شیخ بهایی با عشق ساخته شدو همه چیز در آن در سطح قابل قبولی نسبت به استان پیش‌بینی شد ؛ به این امید که اتفاقات هنری بسیاری در آن رخ دهد .

وی ادامه داد: اکنون نیز که یکبار دیگر با لطف و حسن اعتماد اعضای شورا توفیق خدمتگزاری به مردم شاهین شهر به من داده شده این قول را به شما می‌دهم که دوره طلایی شکوه و جلوۀ مجدد هنر را به شاهین شهر بازگردانیم.

وی گفت: هر چند شاهین شهر در حوزه ورزش سرآمد است ولی با توجه به ظفیت های هنری و نوع و کمیت فعالیت هنرمندان اینطور احساس می شود که به هنر مدیون هستیم و در سطح ظرفیت هنری آن اقدام کافی انجام نشده است.

وی ادامه داد : اگر جامعه هنر و نمایش شاهین شهر همراهی نماید،  این ظرفیت وجود دارد که جشنواره سراسری تئاتر شاهین شهر را پایه‌گذاری کنیم؛

شهردار شاهین شهر ضمن اینکه تا قبل از بهمن‌ماه یک پلاتوی تخصصی تئاتر را به شما تئاتری‌ها هدیه خواهیم کرد و این فرصت برای شما وجود دارد که هر شب، هر روز و هر ساعت در آن برنامه داشته باشید و ما نیز لذت خواهیم برد.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *