اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

برگزاری ویژه برنامه ” زنگ سلامت ” به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر | ۱۴۰۲

به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر ویژه برنامه ” زنگ سلامت ” با حضور اعضاء جمعیت هلال احمر و کارشناسان بهداشت به همراه شهروندان ، برگزار و شرکت کنندگان علاوه بر پایش سلامت از آموزش ها و توصیه های لازم بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ، ویژه برنامه ” زنگ سلامت ” به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر و با همکاری جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت شهرستان شاهین شهر و میمه ، به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر ویژه برنامه ” زنگ سلامت “ در سومین روز این هفته ۱۴ آبان ۱۴۰۲ در محل بوستان مادر این شهر با اعضاء جمعیت هلال احمر و کارشناسان بهداشت به همراه شهروندان ، برگزار و شرکت کنندگان علاوه بر پایش سلامت از آموزش ها و توصیه های لازم بهره‌مند شدند.

مهسا توانا کارشناس ارشد آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی گفت: امروز در ایستگاه حرکات اصلاحی، پوسچر بدن مادران و دختران شاهین‌شهری را از لحاظ ناهنجاری احتمالی که در نتیجه‌ی عادات اشتباه رفتاری در نشستن، ایستادن ، خوابیدن و راه رفتن ایجاد می شود را ارزیابی کردیم.
در ادامه حرکات اصلاحی مناسب با ناهنجاری بدن به شرکت کنندگان در این ویژه برنامه آموزش داده شد.
وی در ادامه از مشکلات تغییر سبک زندگی نوجوانان به خصوص در دوره‌ی کرونا و گره خوردن زندگی آنها با گوشی‌های همراه و یارانه گفت. نونهالا و نوجوانان به دلیل استفاده طولانی مدت و ناصحیح از گوشی‌های همراه و رایانه، و عدم رعایت ارگونومی مناسب و پوزیشن صحیح باعث ناهنجاری های بسیاری ازقبیل لوردوز ، سر به جلو ، شانه‌ی گرد، گردپشتی و … شده است.
توان افزود : اگر این ناهنجاری‌ها به موقع ارزیابی و تشخیص داده نشود و عادت‌های رفتاری دلبندان ما اصلاح نشود در آینده آسیب های جدی در ستون فقرات توانایی حرکتی آنها را متاسفانه دچار مشکل خواهد کرد.
اشرف شیوایی کارشناس ارشد روانشناسی و کارشناس ایستگاه روانشناسی این برنامه گفت: امروز با موضوعات، آموزش‌های پیش از ازدواج، روابط زوجین، فرزند پروری و افسردگی در خدمت مادران و دختران شاهین‌شهر بودیم.
برگزاری ویژه برنامه " زنگ سلامت " به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر | 1402
شیوایی با توجه به صحبت‌هایی که با مادر و دختران داشت توصیه کرد، جوانان و خانواده ها حتما مشاوره ‌های پیش از ازدواج را داشته باشند تا با آگاهی بیشتر بهترین تصمیم را داشته باشند.
وی ادامه داد : مورد دیگر روابط بین مادر و فرزندان بخصوص در فصل مدارس مادران عزیز باید نقش خود را در خانواده ایفا بکنند نه ناظم یا معلم سختگیر، بیشتر روابط صمیمی و دوستانه با فرزندان خود داشته باشند.
جهانی ، کارشناس مراقب سلامت مرکز بهداشت محله میلاد در ایستگاه سلامت از خدمات مراکز بهداشت گفت: در مراکز بهداشت از بدو تولد تا کهنسالی مراقبت‌های ویژه رایگان به شهروندان ارائه می‌شود.
وی افزود : خدماتی مانند تن سنجی ، مشاوره تغذیه ، مشاوره ، مشاوره اعتیاد بیماری یابی‌، بیماری‌هایی مانند اچ‌آی‌وی و سایر بیماری‌های ویروسی و آمیزشی، غربالگری سرطان روده برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰، خطرسنجی، مراقبت‌های ماهانه برای بیماران دیابتی، ارائه ویتامین‌ها، ارائه کلسیم برای سالمندان و … در همه مراکز بهداشت سطح شهر رایگان ارائه می گردد.
جهانی تصریح نمود که شهروندان جهت تشکیل پرونده و دریافت خدمات رایگان می توانند از ساعت ۷_۱۴ به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

گزارش ویدئویی کوتاه از ویژه برنامه زنگ سلامت به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر | ۱۴۰۲ :

 

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *