اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

مدارس اصفهان و شاهین شهر و ۸ شهرستان استان فردا تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس ، مهدکودک ها و پیش دبستانی ها در روز چهارشنبه بیواسطه آلودگی هوا ، خبرداد و افزود افرادی که به بیماری زمینه‌ای، قلبی و عروقی مبتلا هستندافرادی که به بیماری زمینه‌ای، قلبی و عروقی مبتلا هستند و مادران شاغلی که فرزند مقطع ابتدایی و زیر شش سال دارند می‌توانند با موافقت مدیر خود از شرایط دورکاری و مرخصی بهره مند شوند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار شین نا با اشاره به مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، گفت: با توجه به سکون جوی ، وارونگی دما و افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها فردا چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲ تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش‌گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش شاهین شهر ، خمینی‌شهر ، فلاورجان ، پیربکران ، نجف‌آباد ، برخوار ، مبارکه ، زرین شهر و فولاد شهر غیر حضوری خواهد بود.

تعطیلی مدارس اصفهان شاهین شهر

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در ادامه افزود : مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی در مناطق ذکر شده تعطیل و افرادی که به بیماری زمینه‌ای، قلبی و عروقی مبتلا هستند و مادران شاغلی که فرزند مقطع ابتدایی و زیر شش سال دارند، می‌توانند با موافقت مدیر خود از شرایط دورکاری و مرخصی بهره مند شوند.

وی درخصوص اجرای طرح زوج و فرد ، تصریح نمود که : طرح محدودیت تردد خودروها به صورت زوج و فرد ، فردا نیز در اصفهان از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اجرایی خواهد شد.

منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه تیم‌های گشت و نظارت در استان اصفهان به صورت شبانه روزی و با جدیت فعالیت می‌کنند ، خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلاینده‌ها گردد از جمله عملیات خاکبرداری، ساختمانی، حمل‌ و نقل مصالح و آتش زدن بقایای گیاهی ،  همچنان با تأکید کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان ، ممنوع است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ،  رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک را برای همه افراد ضروری دانست و عنوان کرد: استفاده از ماسک، عدم استفاده از خودروهای شخصی ،  پرهیز از ورزش در فضای باز و بطور کلی کاهش تردد و عدم حضور در فضاهای باز و خیابان‌های با بار ترافیکی بالا  و همچنین کاهش فعالیت‌های صنایع و صنوف از تأکیدات این کارگروه برای سلامت عموم است.

وی تصریح کرد: با عبور امواج ناپایدار از بعدازظهر فردا به تدریج شاهد کاهش غلظت آلاینده‌ها و به تدریج بارش در سطح استان خواهیم بود.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *