اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

بزرگداشت هفته جهانی نجوم در شاهین شهر به همراه رصد عمومی آسمان

هفته جهانی نجوم به همت فرهنگسرای اشراق با حضور کارشناسان نجوم با ویژه برنامه های سمینار  شبه علم در نجوم ، رصد آسمان شب ، رصد خورشید و گنبد بادی آسمان نما در شاهین شهر برگزار گردید.

به گزارش شینا SHINNA – پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر فرهنگسرای اشراق از واحدهای زیرمجموعه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر هر ساله با توجه به مناسبت جهانی هفته نجوم سعی در برگزاری رویدادهایی متناسب با این مناسبت دارد.

در راستای این رویدادسازی در سال جاری و به مناسبت هفته جهانی نجوم، روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه سمینار  شبه علم در نجوم با حضور رضا ماه منظر، متخصص و مروج علم نجوم، درسالن بهار واقع در ساختمان نگارستان شهرداری برگزار شد.

در این سمینار علاوه بر طرح و بحث در باب موضوعات خرافی و یا شبه علم درباره نجوم، آزمایش‌های علمیِ مرتبط نیز برای حاضران اجرا و همچنین در طول این سمینار، غرفه‌هایی نیز به منظور ارائه دست‌سازه‌های مرتبط با علم نجوم ارائه شد که مورد استقبال عموم قرار گرفت.

بخشی از فعالیت ها نیز به دوربین VR تجهیز شد تا مخاطبان بتوانند با استفاده از آن، سفر به کهکشان را از دریچه دوربین تجربه کنند.

غرفه گنبد بادی آسمان‌نما و غرفه علوم زیستی و نجوم نیز از دیگر بخش‌های این رویداد بود و در ادامه نیز برنامه رصد آسمان شب ویژه عموم برگزار شد.

از دیگر برنامه های گرامیداشت هفت نجوم در شاهین شهر، ویژه برنامه رصد خورشید با تلسکوپ مخصوص بود که در صبح تا ظهر روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای اشراق شاهین شهر برگزار و طی آن عموم مردم می‌توانستند خورشید را  از دریچه تلسکوپ تماشا کنند.

ضمن اینکه غرفه‌های ارائه‌شده در سمینار شبه علم در نجوم نیز با دیگر در طول ویژه برنامه رصد خورشید دیگر در فرهنگسرای اشراق اجرا گردیدند.

معصومه سلمانی مدیر فرهنگسرای اشراق در این باب تصریح نمود که سمینار « شبه علم در نجوم » و ویژه برنامه « رصد خورشید » با برنامه ریزی این فرهنگسرا و همکاری آسمان‌نمای بزرگ اصفهان، انجمن نجوم افلاک شاهین شهر و شرکت نجوم فضای بیکران از اصفهان برگزار شد.

وی افزود : در راستای استقبال عمومی از برنامه های برگزار شده، ویژه برنامه رصد آسمان در شب در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه، ( ۲۵، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه ) از ساعت ۱۹ در فضای باز فرهنگسرای اشراق شاهین شهر برگزار خواهد شد.

 

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *