اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

مطالبه مردمی : دادستان و فرماندار محترم شاهین شهر نحوه جبران خسارت و علت شکستن لوله آبرسانی شاهین شهر را مورد بررسی قرار دهند

پیگیری علت شکستگی لوله آب توسط پیمانکار شهرداری شاهین شهر و نحوه جبران خسارت میلیاردی آن

شکستگی لوله انتقال آب توسط بیل مکانیکی پیمانکار پل عابر پیاده شهرداری در بلوار امام خمینی (ره) شاهین شهر با خسارت ده میلیارد ریال ، پس از ۱۰ ساعت تلاش بی وقفه پرسنل اداره آبفا شاهین شهر رفع شد. اما چه کسی در مقابل خسارت میلیاردی شکستن لوله در محل پل عابر پیاده شاهین شهر و اختلال آبرسانی آبفا به شهروندان پاسخگو شد؟! (درخواست پاسخگویی و شفافیت توسط مسئولان ارشد شهرستان)

روزهای قبل شاهد قطعی آب بافت اصلی شهر ( حدود ۸ خیابان ) و نیز شهر گرگاب به مدت تقریبی ۱۲ ساعت بودیم.

در پیگیری علت این حادثه توسط شینا SHINNA – پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر ؛ علت این قطعی آب ، شکستگی لوله ایرانیت ۳۰۰ میلی متری در دو نقطه مختلف بلوار امام خمینی (ره ) بود که توسط بیل مکانیکی پیمانکار پل عابر پیاده شهرداری شاهین شهر به وجود آمده بود.

طبق گزارش اداره آب و فاضلاب منطقه شاهین شهر؛ خسارت وارده به شبکه آب ، بیش از یک میلیارد تومان برآورد شده است و این حادثه پس از ۱۰ ساعت کار بی وقفه توسط اکیپ حوادث آبفا رفع گردید. ( و البته اگر ناشی از از ترک تخصص، ترک فعل و … شهرداری و پیمانکار مربوطه باشد، حادثه منظور نمی گردد)

شکستگی لوله انتقال آب توسط بیل مکانیکی پیمانکار پل عابر پیاده شهرداری در بلوار امام خمینی (ره) شاهین شهر با خسارت ده میلیارد ریال ، پس از 10 ساعت تلاش بی وقفه پرسنل اداره آبفا شاهین شهر رفع شد.

همچنین در طول رفع مشکل ایجاد شده،  فرماندار شاهین شهر و نیز تعدادی از اعضاء شورای شهر و کارشناسان شهرداری در محل حادثه حضور یافتند و جهت اطلاع رسانی قطعی آب به مردم شاهین شهر همکاری گسترده‌ای در اصحاب رسانه ( آژانس های رسمی خبری شهرستان و شبکه های مجازی ) با مسئولین صورت گرفت.

و هم اکنون مشکل در سریع ترین زمان ممکن توسط پیگیری مسئولان و همراهی مردم مرتفع گردید ،  پایگاه خبری شاهین شهر در جایگاه رسانه درخواست اطلاع رسانی شفاف پیرامون موارد زیر جهت اطلاع رسانی به شهروندان را دارد:

یکی از نکات بسیار مهم و قابل تامل پیرامون مشکل ایجاد شده علاوه بر تمامی موارد مورد انتقاد از سیستم مدیریت شهری شهرداری و شورای شهر شاهین شهر در چرایی ساخت این نوع پل این است که با توجه به اینکه نقشه دقیق شبکه انتقال آب و همچنین فاضلاب شاهین شهر مشخص است و می‌بایست در اختیار پیمانکار قرار گرفته باشد و طبق ضوابط اصولی مصوب و مدون ناظر بر اجرای طرح می‌بایست به نحوی اجرای این پروژه مورد تایید قرار می گرفت که خسارات زیر ساختی به تجهیزات شهری صورت نپذیزد.

لذا اولاً به صورت کارشناسی دقیق و شفاف مشخص شود که این امر ناشی از حادثه بوده یا ترک فعل ، ترک تخصص و یا ترک موازین اجرایی؟

ثانیاً در موارد این چنینی آیا نمی بایست به نمایندگی از جانب مدیریت شهری (شهردار و شورای شهر) ، به واسطه اختلال در خدمت رسانی آبفا توسط پیمانکار این نهاد از شهروندان عذرخواهی صورت می‌پذیرفت و با بررسی دقیق موضوع نسبت به حقوق شهروندان پاسخ قابل قبول ارائه می شد یا به عنوان مثال برای مشاغلی که با مصرف آب مرتبط بودند مانند خشکشویی ها و کارواش ها و آش و خوراک پزی ها … و آبرسانی به محلات تمهیداتی در جهت جبران خسارت وارده نظیر آبرسانی توسط تانکرهای شهرداری ، در نظر گرفته می شد؟!

ثالثاً در صورتی که مشکل بوجود آمده اتفاقی و خود بخودی نیست محل تامین این خسارت ده میلیارد ریالی به طور شفاف به مردم اطلاع رسانی شود.

فلذا هم اکنون که شهروندان با مناعت طبع خود در حوادث طبیعی با مدیران شهری همراه می شوند و سختی ها را تحمل می کنند تا سهم خودشان را در آبادانی شهرشان ایفا کرده باشند، انتظار می‌رود که در این حادثه شکستن لوله توسط پیمانکار پل عابر پیاده و موارد مشابه که امری طبیعی نیست، فرماندار محترم به عنوان مدیر ارشد و عالی ترین مقام دولت در شهرستان و دادستان ارجمند به عنوان مدعی العموم  ورود و بررسی لازم را پیگیری کنند تا اگر به واسطه ترک تخصص، ترک فعل، بی دقتی و سهل انگاری،اینچنین خسارات مادی و معنوی بر حق مردم وارد شده باشد، به نحو احسنت و از محلی غیر از بیت المال جبران شود و از تکرار موارد مشابه در آینده جلوگیری شود.

 

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *