اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

اولین همایش یادواره ملی شهدای رسانه کشور و گرامیداشت شهدای خبرنگار غزه در شاهین شهر برگزار شد

اولین یادواره ملی شهدای رسانه کشور و گرامیداشت شهدای خبرنگار غزه در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شاهین شهری – SHINNA یادواره ملی شهدای رسانه کشور و گرامی‌داشت شهدای خبرنگار غزه صبح امروز ۲۴ خرداد در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار گردید.

این مراسم به یاد ۳۳۳ شهید رسانه کشور و ۲۲ شهید رسانه و خبرنگاران شهید اصفهان و همچنین یاد و خاطره شهدای خبرنگار غزه برگزار شد.

در طول برگزاری این مراسم، همچنین ارتباط مستقیم و زنده تصویری با خبرنگار خبرگزاری ملی جمهوری اسلامی ایران در مناطق جنگی لبنان حاصل گردید.

در این مراسم همچنین سردار غلامرضا سلیمانی – رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور سخنرانی نمود.

۳۳۰ شهید در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در راه انتشار اخبار رخدادها، جان خود را فدا کردند و در حادثه تروریستی در کرمان نیز ۳ شهید خبرنگار به فیض شهادت نایل شدند و در مجموع این همایش با هدف بزرگداشت این  ۳۳۳ شهید خبرنگار برگزار گردید

این خبرنگاران شهید از مجموع خبرگزاری ها و رسانه‌های مختلف کشور و عمدتاً از رسانه های ملی می‌باشند و استان اصفهان با ۲۲ شهید از مجموع ۳۳۳ خبرنگار شهید ، در جایگاه دوم بعد از تهران قرار دارد.

محسن شکیب‌فرد – رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان با اشاره به برگزاری « یادواره ملی شهدای رسانه کشور و شهدای مظلوم خبرنگار غزه » در شهر شاهین شهر شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: ۳۳۳ خبرنگار و فعال رسانه‌ای کشور در دوران دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف به شهادت رسیده‌اند و با نثار خون پاک خود واقعیت‌های جهان و عظمت و ایستادگی مردم ایران را به دنیا مخابره کردند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان تصریح نمود که بر اساس آخرین آمار؛ تاکنون ۱۵۰ خبرنگار نیز بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌اند.

در این مراسم علاوه بر گرامی‌داشت یاد شهدای ایرانی خبرنگار ، یاد ۱۵۰ شهید خبرنگار غزه نیز مورد تکریم قرار گرفت.

رئیس سازمان بسیج رسانه اصفهان گفت: در تلاشیم تا برنامه‌های مهم کشوری را به میزبانی اصفهان برگزار کنیم و این برنامه‌ها را با کمک کانون‌های بسیج رسانه فعال و دارای ظرفیت استان از جمله شاهین شهر، نجف آباد و مبارکه برگزار خواهیم کرد.

سعید ابریشمی راد – شهردار شاهین شهر نیز جذابیت را وجه اصلی در خاطرات شهدای خبرنگار و ایثارگران این عرصه در روایت گری مستقیم حوادث جنگ تحمیلی برشمرد.

ابریشمی راد با بیان اینکه این یادواره با مسئولیت ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان اصفهان برگزار می شود، گفت: انتخاب شاهین شهر به عنوان میزبان این یادواره به دلیل نقش ویژه آن در دوران دفاع مقدس و نیز مهاجر پذیری این شهر از خانواده‌های شهدا و آسیب دیدگان جنگ تحمیلی می‌باشد.

شایان ذکر است در یادواره شهدای رسانه ، نمایش های ترکیبی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ، سالهای دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهادت زنان و کودکان مظلوم در جنگ اسرائیل علیه فلسطین و در غزه و همچنین شهادت آیت‌الله رئیسی و در راستای اعتلای پیام شهادت آن‌ها و مشارکت در انتخابات ، اجرا گردید.

در پایان همایش نیز از خانواده های منتخب برخی از شهدای رسانه و همچنین برخی خبرنگاران دوران دفاع مقدس با اهدا لوح و تابلو فرش نفیس تکریم به عمل آمد.

 

 

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *