اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

برگزاری هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهین شهر و میمه

به گزارش رسانه خبری شاهین شهری به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور حجه الاسلام والمسلمین هاشمی رئیس شورای فرهنگ عمومی ، تاجمیری جانشین شورا، رادمنش دبیر شورا و کلیه اعضای شورای فرهنگ عمومی در محل خانه مشروطیت اصفهان برگزار گردید .

این جلسه با خیر مقدم حجه الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه شاهین شهر و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آغاز و سپس با تقدیر و تشکر ایشان از مشارکت عمومی دستگاهها در برگزاری همایش فلسفه سیاسی انقلاب و گام دوم ادامه یافت. امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه هدف شورای فرهنگ عمومی نگاه ویژه به منافع کلان اجتماعی است به قوت ها و ضعف های همایش فلسفه سیاسی انقلاب اشاره کرد و افزود : در سال های بعد می بایست نقاط قوت و ضعف این همایش شناسایی شود تا شاهد برگزاری با شکوه تر آن باشیم.

در ادامه رادمنش دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز به قرائت مصوبات جلسه قبل پرداخت و با اشاره به مصوبه دوم که درخصوص برگزاری همایش و دوره های آموزشی برای معلمان قرآن شهرستان بود از اسماعیل زاده رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان توضیح خواست .

اسماعیل زاده در ادامه پاسخ داد : کار ماندگار و مستمر در حوزه قرآن برای معلمان با طرح درس مشخص و در مدت زمان یکسال آموزشی در قالب تربیت مدرس قابل ارائه است وی در ادامه درخواست کرد : البته پیرو جلسات قبل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می خواهیم اساتید این حوزه را معرفی نمایند .

حجه الاسلام و المسلمین هاشمی نیز با اشاره به ضرورت کیفیت بخشیدن در حوزه آموزش های قرآنی ، خواستار برگزاری این برنامه تا تاریخ ۹۸/۱۲/۰۸ با بکارگیری از ظرفیتهای اداره تبلیغات اسلامی ، دفتر امام جمعه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شد .

سپس فرامرز رادمنش به مصوبه چهارم جلسه قبل که درخصوص ساخت و نصب تندیس شهیده زینب کمائی بود ، اشاره کرد و از نماینده شهرداری خواستار توضیح شد و در ادامه عرفانی منش نماینده شهرداری شاهین شهر گفت : ساخت تندیس از مراحل پیچیده و تخصصی خاصی برخوردار است که باید توجه خاصی به آن شود و این مهم آغاز و مراحل تشریفاتی مناقصه را انجام و قول مساعد دادند تا تاریخ ۰۳/۰۳/۹۹ این طرح نهائی گردد.

   دستور جلسه هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با عنوان راهکارهای جذب حداکثری مردم و مشارکت گسترده در انتخابات مطرح با بیانات امام جمعه شاهین شهر ادامه یافت .

حجه الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به حضور مردم در عرصه های مختلف سیاسی انقلاب اسلامی در سالهای گذشته ؛ درخصوص اهمیت و جایگاه ویژه انتخابات خاطر نشان کرد :

اهمیت و جایگاه ویژه انتخابات موجب شده که دشمنان نظام اسلامی، تمامی تلاش خویش را به کار بگیرند تا مردم را نسبت به شرکت در انتخابات دلسرد و مأیوس نمایند تا بدین وسیله نظام را از این پشتوانه قوی محروم سازند و بتوانند در روند حرکت نظام خلل وارد نمایند از این رو برای خنثی نمودن توطئه دشمنان باید تدابیر و راهکارهایی اندیشید که انگیزه مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا نماید و زمینه حضور حد اکثری اهمیت و جایگاه ویژه انتخابات موجب شده که دشمنان نظام اسلامی، تمامی تلاش خویش را به کار بگیرند تا مردم را نسبت به شرکت درانتخابات دلسرد و مأیوس نمایند و بدین وسیله نظام را از این پشتوانه قوی محروم سازند و بتوانند در روند حرکت نظام خلل وارد نمایند از این رو برای خنثی نمودن توطئه دشمنان باید تدابیر و راهکارهایی اندیشید که انگیزه مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد و زمینه حضور حد اکثری آنان فراهم گردد .

امام جمعه شاهین شهر تاکید کرد : مسئولین می بایست به سراغ مردم بروند و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا و در حل آن تلاش نمایند.

ایشان خدمت رسانی به مردم بر اساس اخلاق نکو و خوشرویی که موجب جذب قلبها می شود را خاطر نشان و اغنا در مجموعه های اداری را خواستار شد.

در ادامه باقری رئیس محترم دادگستری نیز در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد :

انتخابات یک اقدام فرهنگی بزرگ و خط کش و معیار بزرگی بر فرهنگ کشور است. مجموعه قضائی نیز در جهت برگزاری انتخابات صحیح و مورد تائید مردم ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل و با توجه به مصوبات صورت گرفته عمل خواهد کرد.

ایشان اضافه کرد : میدان برای عملکرد مردم در چارچوب قانون باز می باشد و با رفتارهای ممنوع و خارج از عرف و قانون برخورد خواهد شد و از امانت مردم و نتیجه انتخابات دفاع خواهیم کرد.

 

در پایان تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه نیز ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه شاهین شهر به دلیل انتخاب مکان جلسه و تقدیر از حضور اعضاء شورای فرهنگ عمومی شهرستان و همچنین تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از افتتاح ۴۵ پروژه عمرانی خبر داد .

ایشان نیز در خصوص مشروطه گفت : در آستانه مشروطیت، دو جریان فکری معارض رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. جریان اول متعلق به هیأت حاکم بود که می کوشید وضعیت موجود، یعنی حکومت استبدادی، را حفظ کند.

جریان دوم که از سوی نخبگان جامعه یعنی روحانیان و روشن فکران رهبری می شد، تغییر وضعیت موجود و استقرار وضعیت جدید را خواهان بود. اینان در نهایت درصدد محقق ساختن حکومتی بودند که خواستگاه آن ملت و زمامدارانش برگزیدگان او باشند، هم چنین اعمال حکومت با استفاده از تفکیک قوا محدود، و حقوق و آزادی های مردم اعاده شود

در نهضت مشروطه، روشن فکران، ابداع کننده یا اختراع کننده اندیشه نبودند، بلکه جریان روشن فکری در حقیقت ریشه در روشن فکری دوران جدید غرب داشت؛ دورانی که تحولات گسترده اقتصادی و اجتماعی و جدا کردن دین از صحنه سیاسی و اجتماعی و حبس نمودن آن در چنبره اعمال فردی از جمله ویژگی های آن است. روشن فکران ایران، در حقیقت وارد کننده افکار روشن فکری مغرب زمین بودند.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه افزود : در حوزه انتخاباتی شهرستان شرایط بسیار خوب و مطلوب می باشد. مشارکت حداکثری و رعایت قانون و اخلاق انتخابی از جمله موارد مهمی است که باید نسبت به ایجاد آن تلاش کرد.

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *