اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

برگزاری مسابقات UCMAS استان اصفهان به میزبانی شاهین شهر و برتری دو دانش آموز شاهین شهری

مسابقات UCMAS استان اصفهان ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ به میزبانی شهرستان شاهین شهر برگزار و با برتری ۲ دانش آموز شاهین شهری پایان یافت.

▪️ مرحلۀ استانی مسابقات یو سی مس(UCMAS) امروز ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ به میزبانی شهرستان شاهین‌شهر و میمه و با مدیریت فرهنگسرای دانش و خلاقیت شاهین شهر برگزار شد که با درخشش دانش‌آموزان این شهرستان همراه بود.

▪️ این مسابقات استانی با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز از سراسر استان اصفهان از جمله شهرستان‌های گلپایگان، مبارکه، شهرضا، کاشان، اصفهان، شاهین‌شهر ، میمه، فریدن… و در تالار شیخ بهایی شاهین‌ شهر برگزار شد.

برگزاری مسابقات UCMAS استان اصفهان به میزبانی شاهین شهر و برتری دو دانش آموز شاهین شهری

▪️ در خاتمه این رقابت‌های استانی دو تن از دانش‌آموزان شهرستان شاهین‌شهر و میمه به نام‌های خانم بیتا اسماعیلی (با اخذ دو هزار امتیاز در مدت ۷ دقیقه) و مرجانه عزیزی (با راهیابی به مرحله فاینال مسابقات شنیداری UCMAS ) برای شاهین شهر افتخار آفرینی نمودند.

شرکت‌کنندگان در این مسابقه باید در مدت زمان ۸ دقیقه به ۲۰۰ پرسشِ مشتمل بر جمع و تفریق یا ضرب و تقسیم پاسخ می‌دادند.

▪️ مهسا رستمی، نماینده اجرایی برند جهانی UCMAS در شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: یو سی مس، یک برند آموزشی است که مسابقات استانی، کشوری و جهانیِ آن به‌طور سالانه برگزار می‌شود.

▪️ وی همچنین توضیح داد:  برند یو سی مس، یک سیستم نوآورانۀ محاسبه‌ای که  از سال ۱۹۹۳ توسط پروفسور «دینو ونگ» در کشور مالزی ابداع شد و در ۸۵ کشور جهان مورد استفاده قرار گرفت. این روش آموزشی از سال ۱۳۹۰ خورشیدی در ایران و البته ابتدا در تهران به‌صورت پایلوت آغاز شد و سال ۹۱ نیز در کل ایران عمومیت پیدا کرد که در همان سال نیز نمایندگی یو سی مس در استان اصفهان و در آموزشگاه آوای رویش به مدیریت خانم زهرا رضایی و آقای رحمت الله جبارزاده استان اصفهان ارائه شد.

▪️ رستمی اضافه کرد: در یو سی مس، سه انگشت دست راست و سه انگشت دست چپ دانش‌آموزان به طور هم‌زمان روی چرتکه فعالیت کرده و هر دست، یکی از نیمکره های مغز و هر انگشت یکی از لُب‌های اصلی مغز را فعال می‌کند. این موضوع، خون‌رسانی به مغز و درنتیجه، ظرفیت آن را افزایش می‌دهد و درواقع به این معناست که توسعه ذهن اتفاق می‌افتد.

▪️ وی همچنین ادامه داد: در یو سی مس، بین دو نیمکره راست و چپ به طور هم‌زمان هماهنگی ایجاد شده و با شکل‌گیری یک چهارچوب زیربنایی، ضمن افزایش ظرفیت ذهن، بر روی مهارت‌هایی مانند دقت و تمرکز، توانایی حل مسئله، اعتماد به تفس، قدرت مانور، سرعت عمل و مدیریت زمانِ دانش آموزان اثرگذار است.

▪️ نماینده اجرایی برند جهانی بو سی مس UCMAS در شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: در کنار این مباحث، ما از همان ابتدا به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم که چرتکه را در ذهن خود تصویر کنند و با چرتکه ذهنی نیز محاسبه کنند. به این ترتیب، یک نیمکره مغز در حال انجام مراحل محاسبه‌ها و استدال‌ها است و نیمکرۀ دیگر در حال تصویرسازی است، یعنی دو نیمکره مغز فعال است و ظرفیت آن بیشتر می‌شود.

▪️ رستمی با بیان اینکه سن ورود به آموزش یو سی مس ۵ تا ۱۳ سال است تأکید کرد که هدف در یو سی مس محاسبات نیست. نماینده اجرایی برند جهانی یو سی مس UCMAS در شهرستان شاهین‌شهر و میمه بیان کرد: اگرچه آن چیزی که در یو سی مس ارائه می‌شود محاسبات است ولی هدف، دقت و تمرکز، سرعت عمل و تصویرسازی و توسعه ذهنی است که برای دانش‌‌آموزان اتفاق می‌افتد.

فرهنگسرای دانش و خلاقیت در شاهین شهر ، بلوار شهید بهشتی (مخابرات) ، فرعی ۸ غربی واقع شده و شماره های تلفن  ۰۳۱۴۵۲۳۳۰۷۷۰۳۱۴۵۲۳۳۰۷۸ یکی از راههای ارتباطی با آن است و در حال حاضر مدیریت آن را خانم زندآور بر عهده دارد.

 

گزیده اخبار را با خبرگزاری رسمی شاهین شهر در شبکه های مجازی دنبال کنید:

لوگو تلگرام کانال اخبار شاهین شهر در تلگرام
telegram.me/shinnafarsi

لوگو ایتا پایگاه خبری شاهین شهر در ایتا
eitaa.com/shinnafarsi

لوگو اینستاگرام پیج شاهین شهر در اینستاگرام
instagram.com/shahinshahri.ir

 

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *