اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

زهر حمیدی هنرمند و بازیگر شایسته سینما و تلویزیون درگذشت

«زهره حمیدی» بازیگر شایسته سینما و تلویزیون به دلیل ابتلا به سرطان امروز ۴ شهریورماه ۱۴۰۳ مصادف با اربعین حسینی در ۶۷ سالگی درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری ؛ زهره حمیدی از بازیگران شایسته سینما و تلویزیون و متولد ۸ اردیبهشت سال ۱۳۳۶ بود که امروز در سن ۶۷ سالگی پس از طی کردن دوره درمانی یک بیماری سخت درگذشت.

زهر حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

نام اصلی وی «زهره ربیعی مطمئن» است و در اراک به دنیا آمد  ؛ تحصیلاتش را تا دیپلم رشته اقتصاد ادامه داد و پس از ازدواج با همسرش ، حمیدی که نام خانوادگی وی بود را برای خود برگزید.

این بازیگر با اخلاق و شایسته اولین بار سال ۱۳۶۸ وقتی ۳۲ ساله بود در یک سکانس سریال «چراغ خانه» کنار شهلا ریاحی اولین تجربه بازیگری را بدست آورد و در سال ۱۳۷۱ با بازی در فیلم «دلاوران کوچه دلگشا» به کارگردانی حسن هدایت ، وارد عرصه سینما شد

زهر حمیدی بازیگر شایسته سینما و تلویزیون درگذشت

زهره حمیدی در سال ۱۳۷۷ با سریال ایرانی کارآگاه به مخاطبین تلویزیون نیز معرفی شد و از بازیگرانی بود که به‌طور مداوم فعالیت خود را در تلویزیون ادامه داده است و از جدیدترین ایفای نقش او می‌توان به مجموعه تلویزیونی «خداداد» اشاره کرد.

زهر حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشتوی در کارنامه هنری خود آثاری ماندگاری دارد که از آنها می‌توان به «خوش خیال» – ۱۳۷۱ ، «من و شارمین» – ۱۳۹۴، «فرشتگان بی بال»، «لبه تیغ»، «پس کوچه های شمرون» – ۱۳۹۱ ، «نرگس» ، «راه و بیراه» ، «شوخی با ستارگان»، «موج و صخره»، «لطفاً دور نزنیم»، «مزرعه کوچک»، «طلسم شدگان»، «گم گشته»، «دردسر والدین»، «بیابان عشق»، «تولدی دیگر»، «بهشت گم شده»، « آتیه»، «شوق پرواز»، «زمانی برای عاشقی»، «جدال با سرنوشت»، «مسافر زمان»، «پشت بام تهران»، «مثل یک کابوس»، «مهمانی از بهشت»، «بال های خیس»، «همه بچه های ما»، «بَزم آخر»، «مستانه»، «افسون»، «دختران» ، «رستاخیز» ۱۳۸۹، «ورود آقایان ممنوع» – ۱۳۸۹، «بوی کافور عطر یاس» – ۱۳۷۸ ،« قدمگاه» – ۱۳۸۲ ، « عصر روز دهم» – ۱۳۸۷ ، «تنهایی ماه» – ۱۳۹۹ ، «دختر دیروز» – ۱۳۹۸ ، «دریا کنار» – ۱۳۹۱، «دنیای پرامید» – ۱۳۹۱ ، «شاباش»– ۱۳۹۱ ، «بدون اجازه» – ۱۳۸۹ ، «دیو و دلبر» – ۱۳۸۹ ، «در شب عروسی» – ۱۳۸۷، «کلاهی برای باران» – ۱۳۸۵ ، «هدف اصلی» – ۱۳۸۵ ، «شاخه گلی برای عروس» – ۱۳۸۳ ، «پروین» – ۱۳۸۳ ، «زن سمی» – ۱۳۸۲ ، «فریاد در شب» – ۱۳۸۲ ، «» سیندرلا – ۱۳۸۰ ، «غزل» – ۱۳۸۰ ، «همکلاس» – ۱۳۸۰ ، «تکیه بر باد» – ۱۳۷۹ ،  «چتری برای دو نفر» – ۱۳۷۹ ، «شب‌ های تهران» – ۱۳۷۹ ، «مسافر ری» – ۱۳۷۹ ، «شبیخون»– ۱۳۷۶ ، «عروسی مهتاب» – ۱۳۷۵ ، «عشق گمشده» – ۱۳۷۵ ، «بازی‌ های پنهان» – ۱۳۷۴ ، «گروگان»– ۱۳۷۴ ، «چشم شیطان» – ۱۳۷۲ ، «عصیان» – ۱۳۷۲ و «پاتوق» اشاره کرد.

زهر حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

این بازیگر پیش‌تر در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت جسمانی‌اش پس از سپری کردن دوران شیمی‌درمانی گفته بود: ” خدا را شکر خیلی نسبت به گذشته بهترم اما همچنان درمانم ادامه دارد.

دو ماه است که مراحل شیمی درمانی به پایان رسیده ولی قرص‌هایی که استفاده می‌کنم بدتر از شیمی درمانی است و حالم را بد می‌کند اما چاره‌ای نیست.

زهر حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

۶ ماه باید این داروها را مصرف کنم، دو ماه گذشته و باید تا چهار ماه آینده این قرص‌ها را مصرف کنم تا ان‌شاءالله به لطف خداوند بهبودی کاملم را به دست بیاورم.”

زهره حمیدی درباره جراحی‌ای که قرار بود از ناحیه پانکراس داشته باشد، توضیح داده بود: ” خدا را شکر به دلیل اینکه غده با شیمی‌درمانی رفع شده دیگر نیازی به عمل پانکراس ندارم و از این بابت خیلی خوشحالم و خبر خوبی برایم بود که دیگر احتیاجی به جراحی ندارم.

زهر حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

من مردم عزیزم را خیلی دوست دارم و بسیار تشکر می‌کنم چون خیلی به من لطف دارند و در این مدت برایم بسیار دعا کردند و من دیدم که دعای جمعی واقعاً برایم تاثیر داشت. از شما هم ممنونم که به یاد من هستید. خیلی امیدوارم که بزودی سلامتی کاملم را بدست خواهم آورد؛ البته با دعای مردم و لطف خداوند.”

زهر حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

خانم حمیدی درباره شرایط کاری اش اینگونه بیان کرده بود که : “متاسفانه شرایطم به گونه‌ای نیست که بتوانم کار کنم چون قرص‌هایی که مصرف می کنم شرایط را برایم سخت می‌کند و توان کار کردن ندارم. اتفاقاً پیشنهادهای بسیاری به من می‌شود اما فعلاً نمی‌توانم تا ان‌شاءالله درمانم تمام شود، آن وقت است که دیگر مرتب کار خواهم کرد.”

زهر حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

زهره حمیدی در ۱۶ سالگی ازدواج کرد و در ۲۲ سالگی ۴ فرزند داشت ، حمید و مهتا که خارج از ایران زندگی می کنند و بیتا هم که در ایران است وی همچنین پسری با نام حامد داشت که در ۲۷ سالگی بر اثر ایست قلبی در خواب درگذشت.

پایگاه خبری شاهین شهری ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم خانم زهره حمیدی و جامعه هنری ایران ، برای مرحومه فقید؛ رحمت بی‌کران الهی و برای بازماندگان صبر بر مصیبت را استدعا می نماید.

روحش شاد و یادش گرامی

 

 

 

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *