اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

ریاست شورای شهر شاهین شهر : عوارض و پول آلایندگی پیشکش خودتان !

شاهزاده فرد رئیس شورای اسلامی شاهین شهر در محتوی کلیپ و همچنین ارسال پیامی با پایگاه خبری شاهین شهر اظهار داشت : پالایشگاه حدود ۳۰ ماه است که عوارض آلایندگی، پرداخت ننموده است و مغایر با روند آلایندگی فعلی خود را صنعت سبز می‌داند | ما می گوییم توسعه ندهید و آلودگی هوا ، آب و خاک ایجاد نکنید ، عوارض و پول آلایندگی پیشکش خودتان!

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری SHINNA ، حسین شاهزاده فرد – عضو و ریاست آخرین سال از ششمین دوره شورای اسلامی شاهین شهر ، با اعلام نارضایتی نسبت به عدم پرداخت ۳۰ ماه عوارض آلایندگی توسط پالایشگاه و همچنین توسعه ۱۳ طرح تولیدی در پالایشگاه ، ادعای این هولدینگ را غیر صحیح و متفاوت با واقعیت و مغایر با صنعت سبز دانست.

ریاست شورای شهر شاهین شهر : عوارض و پول آلایندگی پیشکش خودتان !

شاهزاده فرد در دویست و هفتادمین نشست علنی پارلمان شهری شاهین شهر ، نیز ضمن اعتراض شدید  به توسعه صنایع آلاینده ( پتروپالایشگاه ) و عدم پرداخت عوارض آلایندگی از توسعه صنایع آلاینده در حریم شهر ، تصریح نمود : لازم به یادآوری است؛ یکی از مطالبات بحق شهروندان شاهین شهری از مدیریت شهری حوزه حمل و نقل عمومی و حفظ و توسعه فضای سبز در شاهین شهری است که رشد جمعیت آن همواره صعودی بوده است و از طرف دیگر روند تأمل برانگیز توسعه صنایع آلاینده در حریم شهر نیز شاهد هستیم.

شاهزاده فرد ادامه داد : اکنون کمترین توقع افکار عمومی رسیدگی به معضلات فوق الذکر در سطوح مدیریت استان و ملی است که در وهله لازم است توسعه صنایع آلاینده، کنترل و به خارج از محدوده شهرها منتقل شوند و وصول مطالبات انباشت شده عوارض آلایندگی التیامی بر زخم کاریِ پیکره زیست شهری باشد.

فرماندار شاهین شهر میزان پرداخت از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری شاهین شهر در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ را بیش از ۱۸۱ میلیارد تومان عنوان کرد

این سخنان از ریاست شورای شهر شاهین شهر در خصوص عدم دریافت عوارض آلایندگی در حالی نقل قول می شود ، که سید محمدرضا کاظمی طبا – فرماندار ، مدیر ارشد شهرستان و نماینده حکومت در شهرستان شاهین شهر و میمه با استناد به مدارک تصریح کرده بود که بیش از ۱۸۱ میلیارد تومان فقط در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری شاهین شهر پرداخت شده است.

شاهزاد فرد همچنین با ارسال پیامهایی به پایگاه خبری شاهین شهر اینگونه گفت : ” درضمن تعریف دو مقوله ، (عوارض ارزش افزوده )و( عوارض آلایندگی) متفاوت می باشد عوارض ارزش افزوده درصدی از فروش محصولات هست که طبق قانون همه صنایع از جمله پالایشگاه و همه کارخانه ها و تولید کنندگان باید پرداخت کنند.

عوارض آلایندگی طبق قانون مختص صنایعی هست که تولید آلایندگی می کنند و در لیست سازمان محیط زیست به عنوان صنعت آلاینده قرار دارند از جمله بارز آن پالایشگاه اصفهان هست و طبق تعریف قانون این پول و عوارض باید هزینه فضای سبز و حمل و نقل عمومی و اینگونه موارد شود.

بحث ما در مورد گسترش و توسعه پالایشگاه هست که نباید این اتفاق بیفتد . طبق آمار و اطلاعات خود پالایشگاه سود خالص این شرکت نسبت به چند سال گذشته چندین برابر شده و در حال حاضر حدود ۱۳ طرح کوچک و بزرگ در حال اجرا ساخت هست مشکل اول و بزرگ ما توسعه این صنعت آلاینده در کنار شاهین شهر و در دل استان اصفهان هست .

ما می گوییم توسعه ندهید و آلودگی هوا ، آب و خاک ایجاد نکنید ، عوارض و پول آلایندگی پیشکش خودتان حالا که به هر دلیل توسعه میدهند باید عوارض تولید آلودگی که هوای شهر ، کشاورزی شهرستان و فضای سبز را نابود کرده اند را پرداخت کنند پالایشگاه حدود ۳۰ ماه است که عوارض آلایندگی پرداخت ننموده و با ادعای اینکه صنعت سبز هست و تولید آلودگی ندارد پرونده را در پیچ و تاب قانون انداخته ”

اولویت سلامت شهروندان است – مطالبه شفافیت پیرامون توسعه فضای سبز در جهت مقابله با عوارض آلایندگی؟

حال پایگاه خبری شاهین شهری به عنوان نهاد رسمی اخبار شهرستان شاهین شهر به عنوان مطالبه حقوق عامه مردم از شهردار و شورای شهر شاهین شهر در خواست می‌نمایند با انتشار اسناد و شفاف سازی موضوع مشخص نمایند که آیا عوارض آلایندگی به میزان متناسب با توسعه فضای سبز فعلی برای جلوگیری از آسیب ببیشتر آلاینده ها به سلامت شهروندان دریافت و هزینه شده است یا خیر ؟

از این دو نهاد مدیریتی شهر که مکرراً نسبت به عدم دریافت عوارض اعتراض دارند و افتتاح طرح های اجرایی و توسعه‌ای به سبک‌های نوین و بعضاً فانتزی در شاهین شهر را به عنوان نماد توسعه شهری بیان و در اخبار خود منتشر می‌کنند ، خواهشمند است نسبت به این مسائله با شفافیت و صراحت کامل بیان کنند که اولویت هزینه‌های طرح بودجه شاهین شهر را بر اساس سلامت جسمی مردم و کاهش عوارض آلاینده ها قرار داده‌اند یا به نحو دیگری نسبت به انجام آن مدیریت نموده‌اند؟

آیا شهردار و اعضای شورای شهر ، طراحی و احداث پارکهایی که عموماً درصد وسیعی از سطح عرصه آنها را سنگفرش ها و سازه‌های غیر سبز ( سنگفرشی و سیمانی و … ) تشکیل می‌دهد و نوع پوشش سبز آنها که عمدتاً در سالهای اخیر احداث شده و توسعه یافته اند در جهت دفع عوارض آلاینده ها بر سلامت جسم و جان شهروندان موثر می‌دانند یا خیر؟

و اعضا شورای شهر و شهردار آیا بطور کلی بر عملکرد مدیران و کارشناسان سازمان فضای سبز شاهین شهر که زیر مجموعه ای با بیلان هزینه کرد زیاد برای شهرداری شاهین شهر بوده است ، مهر صحت و تایید می‌گذارند یا خیر؟

پایگاه خبری شاهین شهر ، پاسخ ریاست شورای شهر به عنوان سخنگوی اعضاء شورای شهر منتخب مردم و شهردار شاهین شهر به عنوان منخب اعضای شورای شهر  در آخرین سال دوره ششم شورای اسلامی شاهین شهر ، در ذیل همین خبر یا در خبری مرتبط درج خواهد نمود.

و امید است با توجه به عدم برگزاری نشست خبری و جلسه پرسش و پاسخی که مسئولان شهرداری و شورای شهر نسبت به آن در یک سال گذشته اهتمام نداشته اند، پاسخ مبسوطی و منطقی و مستدلی جهت تنویر افکار عمومی نسبت به موضوعات فوق ابراز شود.

 

کلیپ تصویری از سخنان حسین شاهزاده فرد – ریاست فعلی شورای اسلامی شاهین شهر در در دویست و هفتادمین نشست علنی پارلمان شهری شاهین شهر

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *