اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

گراز سرگردان در شاهین شهر زنده گیری شد

صبح امروز پس از مشاهده یک گراز سرگردان در یکی از محله های شهری شاهین شهر ، پرسنل آتش نشانی و محیط زیست اقدام به زنده گیری و بازگشت حیوان به زیست بوم مناسب نمودند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری SHINNA ، صبح امروز پس از مشاهده یک گراز وحشی که در خیابان های محله خانه کارگر شاهین شهر سرگردان شده بود ، در پی تماس شهروندان ، نیروهای سازمان ایمنی و آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری شاهین شهر اقدام به زنده گیری این حیوان نمودند.

نیروهای خدوم سازمان ایمنی و آتش نشانی و محیط زیست پس از حضور در محل با روش تیر اندازی تیر بیهوش کننده به گراز سرگردان ، حیوان را بصورت زنده گیری ، بیهوش نموده و به پرسنل محیط بان محیط زیست شهرستان تحویل دادند تا در زیستگاه مناسب حیات وحش شهرستان رهاسازی شود.

حسین خادمی -رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شاهین شهر و میمه نیز با اشاره به اینکه دو روز پیش یک قلاده گراز در شهر شاهین شهر توسط شهروندان مشاهده و به محیط‌ زیست گزارش شد، اظهار داشت: این حیوان توسط کارشناسان محیط‌زیست شهرستان زنده‌گیری و برای قرنطینه به محیط‌ زیست اصفهان منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که شاهین شهر در نزدیکی چهار زیستگاه حیات وحش از جمله منطقه حفاظت شده و پارک ملی قمیشلو ، پارک ملی موته، منطقه حفاظت شده کرکس و منطقه حفاظت شده قمصر و بزرک است و این امکان وجود دارد که گاهی سرریز حیات وحش در مناطق سکونتگاه شهری مشاهده شوند زیرا جمعیت خوبی از حیات وحش را در این مناطق داریم.

گراز سرگردان در شاهین شهر زنده گیری شدخادمی با بیان اینکه مشاهده شدن حیات وحش در مناطق سکونتگاهی شهر موضوعی بی سابقه نیست، افزود: این امر طبیعی است زیرا شاهین شهر در مجاورت پارک ملی است و در بیشتر موارد پرندگان وحشی را زنده‌گیری کرده و در طبیعت رهاسازی می‌کنیم.

با توجه به مشاهده مکرر ورود و پرسه زنی حیوانات حیات وحش نظیر روباه ، گراز و …. در محوطه شهری شاهین شهر که در سالهای اخیر بصورت مکرر مشاهده شده است در حداقل چند سال اخیر در دفعات از ورود حیوانات حیات وحش به محوطه شهری مشاهده شده و می تواند ناشی از سرگردانی حیوانات حیات وحش بدنبال یافتن غذا باشد، ،خواهشمند است شهروندان در مواجه نسبت به شکار یا حتی ترساندن آنها اقدام ننمایند.

و در صورت مشاهده حیواناتی که مریض شده و یا تصادف کرده‌اند یا سرگردان هستند و یا احتمال آسیب رساندن به افراد در تداوم حضور آنها وجود دارد، با سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی به شماره ۱۲۵ یا با سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست تماس بگیرند تا اقدامات لازم برای حفظ و رهاسازی حیوان یا حیوانات پیدا شده انجام بگیرد.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *