اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

هدیه بانوان هنرمند شهرگرگاب شاهین شهر به عتبات عالیات در ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام

هدیه بانوان هنرمند شهرگرگاب شاهین شهر به عتبات عالیاتدر ایام سوگواری سالار شهیدان بانوان شهر گرگاب دو تخته فرش دستباف را به ستاد بازسازی عتبات عالیات هدیه کردند .

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه در ایام سوگواری سالار شهیدان بانوان شهر گرگاب دو تخته فرش دستباف را به ستاد بازسازی عتبات عالیات هدیه کردند .

در مراسم بهره برداری از این دو تخته فرش که با حضور مسئولین محلی و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان برگزار شد ، مصطفی نوریان گفت : در سال ۹۵ ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تصمیم گرفت ۱۵۰۰ متر فرش نفیس برای صحن حضرت زهرا ( س) در نجف اشرف تهیه نماید و این کار در شهر آران و بیدگل با حدود ۹۰ دار قالی و بافت ۱۱۰ تخته فرش بحمدا… بخوبی انجام شد.

هدیه بانوان هنرمند شهرگرگاب شاهین شهر به عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه افزود : با اطلاع رسانی این خبر بسیاری از شهرهای دیگر بصورت داوطلبانه از ستاد درخواست کردند که در این امر خیر خواهانه سهیم باشند از جمله شهر هایی که پیگیر بودند شهر گرگاب بود که با تلاش خانم حق شناس دو دار قالی در این شهر آماده شد و امروز شاهد بهره برداری از این فرش ها هستیم .

   وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۱۲ شهرستان این فضا ایجاد شده است ، گفت : از سال ۹۵ تا کنون ۱۸۰ تخته فرش توسط خواهران هنرمند استان بافته شد که هزینه بازسازی عتبات عالیات گردید و این آمادگی وجود دارد در صورتی که هر کدام از شهرها درخواست داشته باشند ستاد امکانات را برای آنها ایجاد خواهد کرد.

نوریان در آخر ضمن تقدیر از بانوان شهر گرگاب گفت : بانوان شهر گرگاب ارزش هنر و کار خود را بدانند چون این فرش ها به اسم اهل بیت (ع) بافته می شود و برکات آن را در زندگی خود خواهند دید .

۱۰ شهریور ۱۳۹۹

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *