اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

با حضور استانداراصفهان: همزمان با سراسر کشور زنگ بازگشایی مدارس استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در شاهین شهرنواخته شد

با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستان شاهین شهر و میمه در دبیرستان دخترانه خیرساز باقری شاهین شهر زنگ بازگشایی مدارس استان نواخته شد.

 در پانزدهمین روز از شهریور ماه ۱۳۹۹، عباس رضایی استاندار اصفهان در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس که در دبیرستان خیرساز مسعود باقری شاهین‌شهر برگزار شد در سخنانی با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید اظهار داشت: احترام و جایگاه بسیار خاصی و ارزشمندی برای تمامی فرهنگیان عزیز قائل هستیم و نباید فراموش کنیم که اگر می خواهیم کشور به سمت توسعه حرکت کند باید به آموزش و پرورش و مدرسه توجه شود.

استاندار اصفهان با اشاره به تغییرات فرآیند آموزشی در سال تحصیلی جدید گفت: امسال فرآیند آموزش دستخوش تحولی جدید بوده و این خود یک تنوع محسوب می‌شود. به هر حال این شرایطی است که در تمامی جهان و سراسر کشور وجود دارد و باید تلاش کنیم تا این تهدید به یک فرصت تبدیل شود.

با حضور استانداراصفهان: همزمان با سراسر کشور زنگ بازگشایی مدارس استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در شاهین شهرنواخته شد

وی خاطر نشان کرد: باید شیوه زندگی کردن در شرایط کرونایی را بیاموزیم و به همین منظور تمهیدات خاصی برای تمامی فعالیت ها از جمله فرآیند آموزشی در نظر گرفته شده است؛ همانطور که در ماه‌های پایانی سال تحصیلی گذشته، امتحانات نهایی و آزمون سراسری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های اصلی ما در ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا سلامت دانش‌آموزان عزیزمان است و یکی از دلایلی که نواحی شش گانه شهر اصفهان و ۴ شهرستان با تاخیر فرآیند آموزش حضوری خود را آغاز میکنند، اولویت سلامت دانش‌آموزان است و قطعا در هر زمان اگر شرایط به گونه ای باشد که سلامت دانش‌آموز در خطر قرار گیرد، تصمیمات ویژه ای اتخاذ خواهد شد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علم‌آموزی در دین اسلام اشاره کرده و افزود: مبارزه با جهل و علم آموزی در دین ما سفارش شده و این مهم ترین دلیلی است که سبب شده تعلیم و تربیت در هر شرایطی ادامه یابد.

استاندار اصفهان در پایان خطاب به دانش‌آموزان با توصیه به غنیمت شمردن فرصت‌ها تاکید کرد: باید تلاش کنید تا از کاروان پرشتاب علم عقب نمانید و این کار با غنیمت شمردن فرصت، مطالعه و افزایش اطلاعات به صورت مستمر امکان پذیر است.

در این مراسم استاندار اصفهان ضمن تبریک سال جدید تحصیلی به دانش آموزان و معلمین گفتند : امسال همه ما بازگشایی مدارس را بصورت خاص تجربه می کنیم و از این لحاظ که تنوعی در زندگی ما ایجاد می شود حسن است و امروز همه دنیا درگیر کرونا هستند و این ویروس تاثیرات بسیاری را در جهان از خود به جا گذاشته است .

عباس رضایی در ادامه افزود : ما باید زندگی خود را با تمهیدات لازم با کرونا داشته باشیم و قطعا ما نشاط دانش آموزان را در تمامی مقاطع خواهیم داشت و همه ما می دانیم که کسی از آموزش حضوری ضرر نخواهد دید ولی باید این آموزش با تمهیدات لازم انجام گیرد .

ایشان با اشاره به دغدغه خانواده ها گفتند : ما دغدغه خانواده ها را درک میکنیم و باید آنها بدانند ما هم یکی از دغدغه های اصلی مان در ستاد مبارزه با کورنا و همچنین ستاد ملی مبارزه با این ویروس منحوس سلامت فرزندانمان خواهد بود و بصورت ویژه به این موضوع نگاه میکنیم .

وی گفت : ما حافظ سلامت مردم هستیم و آموزش را در کنار سلامت می خواهیم و اگر احساس کنیم در یک شهر سلامت دانش آموزان به خطر می افتد قطعا با حساسیت خاص تصمیم خواهیم گرفت . ولی آنچه مهم است باید همه ما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و تمهیدات لازم را در زندگی خود در اولویت داشته باشیم .

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نسبت به واکسن این ویروس ناامید نیستم گفتند : بنده به واکسن کرونا نا امید نیستم ولی به عنوان یک متخصص خیلی هم خوش بین نیستم ، این ویروس بسیار ناشناخته است اگر در جایی از دنیا واکسن آن را کشف کنند شاید آن واکسن در ایران با شرایطی که شکل گرفته است متفاوت باشد و جواب ندهد و حتی اگر ما هم آن را تولید کنیم شاید در جای دیگر جوابگو نباشد ، از طرف دیگر سرمایه گذارانی همچون رییس جمهور آمریکا برای این واکسن سرمایه گذاری کرده است و در این شرایط تحریم در صورت تولید به راحتی به دست ما نخواهد رسید .

وی در ادامه گفت : امروز ناگزیر هستیم سریع ترین ، بهترین و ارزان ترین روش که مورد توجه همه دانشمندان است را انتخاب کنیم که همان رعایت پروتکل های بهداشتی است .

در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : امروز آموزش و پرورش استان اصفهان به گفتمان اصلی جامعه تبدیل دارد تبدیل می شود و این به خاطر نگاه ویژه و اهمیتی است که استاندار نسبت به امر آموزش و پرورش دارند .

نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان شاهین و میمه و برخوار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۵ هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس اظهار کرد : شاهین شهر دو شهید در عرصه سلامت ( دکتر سعید حقیقی و و سرگرد پاسدار حامد مردانی ) داده است .

حسینعلی حاجی دلیگانی گفت : نگاه مجلس شورای اسلامی به امر آموزش و پرورش نگاه سخت گیری است به همین جهت تمام تلاش خود را انجام داده است که بتواند خدمت درستی ارائه دهد .

وی افزود : از خواسته های مجلس اجرای سند تحول آموزش و پرورش بوده است ، امیدواریم این سال تحصیلی که به عنوان نمادین در این مدرسه در سطح استان برگزار شد ، سالی پر از نشاط و سلامتی برای دانش آموزان و فرهنگیان عزیز باشد.

حاجی‌دلیگانی ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز برای همراهی با آموزش و پرورش شاهین شهر گفت: بنیاد برکت کارهای خوبی در زمینه آموزش در شهرستان انجام داده است ولی از استاندار تقاضا داریم با توجه به شاخص رشد جمعیت در شهرستان بودجه عمرانی این شهرستان را افزایش دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: نگاه مجلس به آموزش و پرورش نگاه سرمایه‌گذاری است و تلاش نموده که هم فرهنگ و هم آموزش را در تصمیمات جدا از هم نگاه نکند.

حاجی دلیگانی گفت: اعتبارات امسال شهرستان شاهین‌شهر و میمه ۱۹ میلیارد تومان است که این رقم ناچیزی برای شهرستانی با پتانسیل های فراوان و رتبه‌های بالا در شاخص‌های صنعت، مهاجرپذیری، باسوادی و رشد جمعیت است.

خاطر نشان می گردد فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه به همراه جمعی از مسئولین فرهنگی شهرستان نیز در این مراسم حضور داشتند .

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *