اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

تشکیل پرونده قضایی برای متهمان ماجرای کودکان کار شاهین شهر

اصفهان – دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: پرونده قضایی برای متهمان ماجرای کودکان کار زندانی شده در زیر زمین اداره بهزیستی شاهین شهر تشکیل شده و در صورت احراز جرم با مجرمان برخورد خواهد شد.

علی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده کودکان کار زندانی شده در زیرزمین اداره بهزیستی شاهین شهر اظهار داشت: در خصوص این موضوع از همان تاریخ ۱۴ شهریور دادسرای شهرستان شاهین شهر ورود کرد و پرونده‌ای برای خاطیان تشکیل شده است.

دادستان اصفهان

وی با بیان اینکه روند بررسی ابعاد مختلف این موضوع در دست بررسی قضائی است، تصریح کرد: باید توجه داشت که این اقدام به دنبال مصوبه کمیته ساماندهی متکدیان شاهین شهر اتفاق افتاده و شهرداری و نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اضافه کرد: این پرونده در دست بررسی است و چنانچه جرمی احراز شود با مجرمان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد کودکان زندانی شده در بهزیستی شاهین شهر ۱۰ نفر بوده‌اند، ادامه داد: همه این کودکان تبعه خارجی بوده‌اند.

سیاست‌های قوه قضائیه در قبال کودکان کار

اصفهانی در خصوص سیاست‌های قوه قضائیه در قبال کودکان کار گفت: برنامه‌ریزی برای ساماندهی این کودکان باید انجام شود، اما نباید به گونه‌ای رفتار شود که زیرساخت‌ها تنها برای اجرای نیمی از یک طرح فراهم شده و در ادامه اجرای طرح شاهد چنین رفتارهای نامناسبی باشیم.

وی تصریح کرد: اغلب کودکان کار از نظر مالی ناتوان و برخی دیگر از سوی افرادی برای این کار مجبور می‌شوند، باید این کودکان شناسایی شوند و «بازاجتماعی شدن» آنها در مکان‌های مناسبی پیگیری شود.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *