اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

توماج صالحی خواننده شاهین شهری بازداشت شد

توماج صالحی | خواننده رپ اعتراضی ایران ، که در شاهین شهر اصفهان سکونت داشت، در پی اعتراضات و اغتشاشات اخیر و با انتشار تصاویر و کلیپ هایی در شبکه های مجازی از وی، شب گذشته ( ۷ شهریور ) توسط سربازان گمنان امام زمان (عج) در استان چهارمهال بختیاری بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | شین نا SHINNA ، دادستان اصفهان با بیان اینکه توماج صالحی در استان چهارمحال و بختیاری دستگیر شده است؛ گفت: طی نیابت قضایی که به آن استان دادیم؛ آنجا دستگیر شد و الان این فرد در اختیار دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان است تا به پرونده‌اش رسیدگی شود.

سید محمد موسویان | دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در اصفهان اظهار کرد: توماج صالحی شب گذشته دستگیر شده و پرونده‌اش در مرحله تحقیقات است.

وی همچنین افزود : در مورد دستگیری فرد بازداشت شده، سابقاً خبری در رسانه ها منتشر شده که وی در مرز کشور و در حال فرار از کشور دستگیر شده، که اصلا چنین نبوده است و وی در استان چهارمهال بختیاری دستگیر شده است.

موسویان با بیان اینکه این فرد در استان چهارمحال و بختیاری دستگیر شده است گفت: پس از اطلاع از حضور وی در استان همجوار ( استان چهارمحال و بختیاری ) طی نیابت قضایی که به آن استان دادیم؛ آنجا دستگیر شد و الان در اختیار دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان است تا به پرونده‌اش رسیدگی شود. / منبع : فارس

توماج صالحی | خواننده رپ اعتراضی در ایران متولد کردبیشه استان چهارمهال بختیاری می باشد. ترانه‌های رپ او تا کنون بیشتر در مضامین مشکلات جامعه ایران و اعتراض به سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌است. ترانه‌های او در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه رسانه‌هایی از داخل و خارج از ایران قرار گرفته‌ بود.
« ترکمنچای »، « سوراخ موش »، « نرمال » و « بازمانده » از جمله ترانه‌های اعتراضی منتشر شده از توماج صالحی هستند که به خاطر آنها تاکنون چندین مرتبه، بازداشت شده است.

صالحی در سال قبل (  ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ) نیز توسط نیروهای امنیتی در خانه‌اش بازداشت و به زندان دستگرد منتقل و مدتی بعد آزاد شد. وکیل توماج صالحی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی رویداد ۲۴ تصریح کرد که وی در ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۹ شب، بازداشت شد. او ساکن شاهین‌شهر بوده و پرونده او در دادسرای همین شهر ثبت شده‌است. او با بیان اینکه گفته شده توماج ممنوع‌الملاقات است، توضیح داد که او «تماسی با خانواده خود نداشته‌است» و غیررسمی به پدرش گفته‌اند اتهام او «تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» است.

پایگاه خبری هرانا در همان روزها (در ۳۰ شهریور ۱۴۰۰) از آزادی توماج صالحی، با تودیع قرار کفالت خبر داد. این خبرگزاری در ۳ بهمن ۱۴۰۰ اعلام کرد دادگاه انقلاب شاهین‌شهر، او را به ۶ ماه زندان و جزای نقدی محکوم کرده و اجرای این حکم به مدت یکسال به حالت تعلیق درآمده است.

در سال جاری نیز بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجو در ۸ آبان ۱۴۰۱، صالحی که در پی اعتراضات سراسری پس از کشته‌شدن مهسا امینی در ایران حامی و مشوق اعتراضات اخیر شده بود، در استان چهارمحال و بختیاری دستگیر شد. وضعیت او نامشخص بوده و از محل نگهداری وی در حال حاضر نیز اطلاعاتی در دسترس نیست.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، به‌نقل از سید محمد موسویان | دادستان اصفهان، نیز خبر بازداشت توماج صالحی را تأیید کرد و مدعی شد که وی « در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به اغتشاش و آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر نقش کلیدی داشته است ».

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

زلزله شاهین شهر اصفهان

زلزله خوزستان و چهارمحال بختیاری در اصفهان و شاهین شهر هم احساس شد

به گزارش رسانه شاهین شهری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: صبح امروز در ساعت ۶:۹ زلزله‌ای به شدت ۵.۷ ریشتر شهرهای خوزستان و چهارمحال بختیاری را لرزاند که این زلزله در ساختمان‌ها و مناطق غربی و مرکزی استان اصفهان توسط ساکنان این مناطق احساس شد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *