اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

بکارگیری بازرسین افتخاری در شهرستان به منظور تنظیم بازار کالا و خدمات

جلسه کمیسیون تعزیرات و تنظیم بازار شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور جناب صالحی دادستان محترم شهرستان، رئیس کمیسیون تعزیرات و تنظیم بازار شهرستان و دیگر مسئولین مرتبط تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ؛ اسفندیار تاجمیری فرماندار با اشاره به اهمیت توجه به کنترل و تنظیم بازار در شرایط فعلی اقتصادی کشور گفت: با توجه به جنبه‌های ملی و کلان بسیاری از بخش‌های اقتصادی و عدم امکان تاثیرگذاری در مدیریت شهرستان‌ها لازم است امر نظارت و بازرسی در مسیر حسن جریان امور و ارائه خدمات قانونی و عرفی مناسب به شهروندان جدی گرفته شود ، ضمن اینکه نبود برخی زیرساخت‌ها از جمله بازار میوه و تره بار موجب ایجاد مشکل و خسارت در تنظیم بازار این رسته می‌شود که ضرورت دارد شهرداری پیرو اقدامات قبلی این نقص زیرساختی را مرتفع نماید.

رئیس کمیسیون تعزیرات و تنظیم بازار شهرستان با انتقاد از ناکافی بودن تعداد بازرسین اتاق اصناف گفت: متاسفانه به دلیل مالی و تامین اعتبار مورد نیاز تعداد بازرسین فعلی با تعداد اتحادیه ها و واحدهای صنفی شهرستان همخوانی ندارد

لذا ضرورت دارد ضمن تقویت این بخش از ظرفیت بازرسین افتخاری واجد الشرایط و بازرسی های مشترک  با سایر ادارات و نهادها استفاده شود.

تاجمیری با اشاره به ضرورت تامین کالاهای اساسی مورد مصرف روزانه مردم از رییس اداره صمت خواست از وجود کالاهای ضروری در بازار اطمینان حاصل نموده و گزارش هفتگی از قیمت اقلام اساسی سبد خانوار به فرمانداری و مراجع ذیصلاح ارائه نماید.

وی از اداره تعزیرات و نهادهای مرتبط خواست در زمینه اعمال قانون در بخش‌های مرتبط با بهداشت و سلامت مردم از جمله فرآورده های دامی نظارت و جدیت لازم معمول گردد و همکاری لازم با شبکه بهداشت و شبکه دامپزشکی شهرستان صورت گیرد.

در این جلسه پس از گزارش اعضا و توجیه ها و تاکیدات صالحی دادستان شهرستان در حوزه تنظیم بازار تصمیمات اتخاذ شد که مهمترین آنها عبارتند از :

– فعال شدن ۱۵ نفر از بازرسین افتخاری واجدالشرایط ظرف ده روز آینده – افزایش حداقل دو نفر به تعداد بازرسین رسمی اتاق اصناف

– تکمیل نرخ‌گذاری رسته ای خدمات فنی حداکثر تا دو هفته آینده و اجرای قیمت گذاری‌های جدید

– بکارگیری دو نفر بازرس افتخاری در بخش میمه

– ممانعت از فعالیت واحدها و افراد بدون مجوز در زمینه فروش حیوانات و پرندگان و تغذیه این بخش توسط شهرداری‌ها با کمک شبکه دامپزشکی بدلیل ملاحظات سلامت خانواده‌ها و جامعه

– تقویت بازرسی های مشترک اتاق اصناف با ادارات و نهادهای اجرایی شهرستان

– رصد و نظارت دائم بر قیمت کالاهای اساسی و اطمینان از وجود کالاهای مورد نیاز در بازار

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *