اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

حسینعلی حاجی دلیگانی:
بخشی از تبصره ۱۴ در برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی دو سال گذشته از قلم افتاده است

حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس ضمن تاکید براینکه شفاف‌سازی هرچه بیشتر، بودجه سال ۱۴۰۰ را موثرتر خواهد کرد، اظهار کرد: بخشی از تبصره ۱۴ در برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی دو سال گذشته از قلم افتاده و تبصره‌ای که به عنوان یک منبع مصرفی به آن نگاه می‌شد، اتفاقاً یک منابع درآمدی پایدار دارد و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در این تبصره مبادله می‌شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه موضوع اصلاح ساختار بودجه یکی از اهداف مهم کاری در مجلس یازدهم است، گفت: مقام معظم رهبری پیش از ارسال لایحه بودجه سال ۹۷ و در سال ۹۶ بحث اصلاح ساختار بودجه را مطرح و فرمودند، در شرایط کنونی جنگ اقتصادی، دیگر نمی‌توان اینگونه کشور را اداره کرد و از دولت خواستند تا به انجام اصلاحات ساختاری در بودجه اقدام کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس ادامه داد: متاسفانه دولت اقدام جدی و عمقی روی این موضوع انجام نداد و در پایان اردیبهشت ماه سال ۹۷ بار دیگر مقام معظم رهبری اعلام کردند، از چهار ماه فرصت درخواست شده توسط دولت، دو ماه رفته اما هنوز هیچ کاری انجام نشده است و در این دو ماه باقی مانده اقدام کند، اما تاکنون دولت قائل به ارسال لایحه‌ای درباره اصلاح ساختار بودجه نبوده است.

وی با بیان اینکه تصور دولت از اصلاح ساختار بودجه، انجام اصلاحات جزئی بود اما مجلس به دنبال اصلاح عمیق و گسترده در نحوه بودجه‌ریزی و بودجه‌نویسی در کشور است، اظهار کرد: موضوع اصلاح ساختار بودجه از همان ابتدای مجلس یازدهم در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح و پیگیری شد و در جلسه امروز صبح هیئت رئیسه مجلس با روسای کمیسیون‌های تخصصی هم در این مورد تبادل نظر انجام و مقرر شد، این کمیسیون در جلسه آینده روسای کمیسیون‌ها با هیئت رئیسه مجلس گزارش خود را درباره طرح اصلاح ساختار بودجه ارائه کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی

حاجی‌دلیگانی ضمن تاکید براینکه شفاف‌سازی هرچه بیشتر، بودجه سال ۱۴۰۰ را موثرتر خواهد کرد، اظهار کرد: بخشی از تبصره ۱۴ در برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی دو سال گذشته از قلم افتاده و تبصره‌ای که به عنوان یک منبع مصرفی به آن نگاه می‌شد، اتفاقاً یک منابع درآمدی پایدار دارد و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در این تبصره مبادله می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ باید یک تبصره ۱۴ دومی هم ذکر شود تا تکلیف ۳۹۰ هزار میلیارد تومان دیگر مشخص شود، افزود: نفت خام توسط وزارت نفت به پالایشگاه‌های کشور داده و سوخت دریافت می‌شود که باید این حالت تهاتر شفاف‌سازی و میزان میعانات یا نفت خامی که از طرف وزارت نفت به پالایشگاه‌ها که عمدتاً خصوصی هستند، داده می‌شود و همچنین میزان خرید بنزین، گازوئیل و سوخت‌های دیگر مشخص و در بودجه سال ۱۴۰۰ طی جدولی با ذکر تمامی منابع و مصارف به صورت شفاف ذکر شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس تصریح کرد: مقرر شده، در جلسه صبح دوشنبه هفته آینده روسای کمیسیون‌های تخصصی با هیئت‌رئیسه مجلس گزارش نهایی طرح اصلاح ساختار بودجه توسط کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ارائه شود تا به نوعی نمایندگان واقف به این موضوع شده و کمک کنند تا هر چه سریعتر اصلاح ساختار تعیین تکلیف شود.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس کار پژوهشی جامع‌تری را نسبت به طرح اصلاح ساختار بودجه انجام داده و من در جلسه امروز پیشنهاد دادم تا کمیسیون نقطه نظرات مرکز پژوهش‌ها را بررسی و در تنظیم متن گزارش خود مدنظر قرار دهد.

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

افتتاح 4 اتاق عمل در بیمارستان گلدیش شاهین شهر | توسعه بخش ICU و CCU بیمارستان گلدیس شاهین شهر

در هفته دفاع مقدس :
۴ اطاق عمل در بیمارستان گلدیس شاهین شهر افتتاح شد

بخش جراحی بیمارستان گلدیس شاهین شهر با ۴ اطاق عمل و ۸ تخت جراحی به همراه تجهیزات بروز رسانی شده، در حضور مسئولین شهرستان و استان افتتاح گردید. | حاجی دلیگانی : مجموعه درمانی بیماران سرطانی در شاهین شهر در حال احداث است | کاظمی طبا : با راه اندازی بیمارستان 60 تخت شرکت نفت ، خدمت رسانی در بخش درمان به نحو بهتری انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *